ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طراح معروف لامبورگینی به هیوندای پیوست؛ تزریق هیجان به دنیای یکنواخت کره ای ها

از اول نوامبر امسال (10 آبان ماه) سکان هدایت دپارتمان طراحی گروه هیوندای موتور به لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke) سپرده می شود. این طراح برجسته 53 ساله پیشتر معاون ارشد بخش طراحی برندهای هیوندای و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۵

از اول نوامبر امسال (10 آبان ماه) سکان هدایت دپارتمان طراحی گروه هیوندای موتور به لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke) سپرده می شود. این طراح برجسته 53 ساله پیشتر معاون ارشد بخش طراحی برندهای هیوندای و جنسیس محسوب می شد.

Luc Donckerwolke

با این ارتقای سمت، آقای دانکرولک، علاوه بر هیوندای و جنسیس بر روند طراحی محصولات کیا نیز نظارت خواهد کرد. قبلا از وی پیتر شرایر معروف این وظیفه را بر عهده داشت.

با تصمیمات اتخاد شده، آقای شرایر که نقشی کلیدی در تحول ظاهری محصولات هیوندای کیا و ایجاد هویتی مستقل داشته، از این پس به عنوان مشاور ارشد به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

قبل از عزیمت به کره، لوک دانکلرولک کارنامه درخشانی در گروه فولکس واگن از خود بر جای گذاشته بود. وی در سال 1992 از شرکت پژو خارج شده و به این خودروساز بزرگ آلمانی پیوست.

آقای دانکرولک اندکی بعد و بین سال های 1994 الی 1996 فعالیت خود را در اشکودا آغاز کرد. در طول این مدت او مدل های اکتاویا و فابیا را متحول نموده و آنها را با چهره ای بروز به خیابان ها فرستاد.

skoda_fabia

در سال 1996 دانکرولک به زیرمجموعه لوکس ساز فولکس واگن یعنی آئودی نقل مکان کرد. این طراح بلژیکی که در لیما پایتخت پرو به دنیا آمده، مدل های A4 استیشن و A2 را برای ارباب حلقه ها خلق کرد.

AUDI-A4-Avant-1534_12

عملکرد آقای دانکرولک در آئودی به قدری تحسین برانگیز بود که دو سال بعد، مدیران فولکس واگن او را به عنوان مدیر طراحی لامبورگینی منصوب کردند. استعداد و نبوغ دانکرولک این بار در قالب مدل های خیره کننده ای مثل مورسیه لگو، دیابلو VT 6.0 و گالاردو خود را نشان داد. وی در دوران حضور در کمپانی لامبورگینی، با همکاری والتر داسیلوا (Walter de’Silva) مفهومی میورا را از خود به یادگار گذاشت.

Lamborghini Miura concept

بعد از لامبورگینی نوبت به سئات رسید. با انتقال آقای داسیلوا به شرکت آئودی، دانکرولک جانشین او شد تا اسپانیایی ها را در همگام شدن با طراحی های روز، همراهی کند. نسل قبلی ایبیزا که یکی از شاخص ترین خودروهای اسپانیایی است، نتیجه فعالیت طراح بلژیکی-پرویی در شرکت سئات بود.

luc-donckerwolke (2)

در سال 2012، آقای دانکرولک راهی بنتلی شده و هدایت تیم طراحی این برند لوکس انگلیسی را بر عهده گرفت. سدان لوکس و تشریفاتی Flying Spur و کانسپت EXP 10 Speed 6 مدل هایی بودند که توسط این طراح پرآوزه خلق شدند.

EXP 10 Speed 6

پس از 23 سال فعالیت و نمایشی خیره کننده در گروه فولکس واگن، لوک دانکرولک بالاخره در سال 2015 توسط کره ای ها جذب شد تا تیم پیتر شرایر قوی تر از قبل به کار خود ادامه دهد.

luc-donckerwolke (4)

حال باید منتظر ماند و دید که افکار و سلایق آقای دانکرولک چه تاثیری بر ظاهر محصولات هیوندای کیا خواهد گذاشت. با توجه به کارنامه پرباری که این طراح کار کشته دارد، انتظار می رود خودروهای کره ای بیش از پیش ظاهری جذاب تر پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی