ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لکسار از حافظه‌ی میکرو اس دی در کلاس A2 با ۵۱۲ گیگابایت ظرفیت رونمایی کرد

لکسار به تازگی «بزرگترین حافظه‌ی میکرو اس دی در کلاس A2» را معرفی کرد. البته ظرفیت این حافظه ۵۱۲ گیگابایت است، اما چیزی که این میکرو اس دی را با این مقدار ظرفیت از بقیه‌ی ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

لکسار به تازگی «بزرگترین حافظه‌ی میکرو اس دی در کلاس A2» را معرفی کرد. البته ظرفیت این حافظه ۵۱۲ گیگابایت است، اما چیزی که این میکرو اس دی را با این مقدار ظرفیت از بقیه‌ی حافظه‌ها متمایز می‌کند ربته بندی A2 آن است.

این کارت حافظه به منظور انتقال اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها از حافظه‌ی داخلی دستگاه‌ها به روی میکرو طراحی شده. در این موارد اعمال ورودی/خروجی در ثانیه (IOPS) دارای اهمیت بیشتری نسبت به خواندن و نوشتن‌های متوالی روی کارت حافظه است.

رتبه‌بندی A2 سرعت ۴۰۰۰ IOPS را برای خواندن و سرعت ۲۰۰۰ IOPS را برای نوشتن در کارت‌های حافظه تایید می‌کند. این سرعت‌ها برای رتبه‌بندی کلاس A1 به ترتیب ۱۵۰۰ و ۵۰۰ IOPS هستند.

به طور کلی رتبه‌بندی‌های کلاس A بعد از آن به وجود آمدند که میکرو اس دی‌ها توانایی ذخیره‌سازی و اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را به خود دیدند. در واقع برای سنجش کارت‌های حافظه‌ی میکرو اس دی کلاس‌های متفاوتی وجود دارد که کلاس A هم یکی از آن‌هاست که به سنجش سرعت میکرو اس دی‌ها می‌پردازد.

مزیت رتبه‌بندی A2 نسبت به A1 در واقع پشتیبانی میکرو اس دی‌های A2 از امکان صف بندی توابع و دستورات و همچنین برخورداری از کش است.

اما حافظه‌ی میکرو اس دی لکسار برای ذخیره‌سازی ویدیو هم گزینه‌ی مطلوبی محسوب می‌شود. کارت حافظه‌ی لکسار می‌تواند به سادگی به ضبط ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K بپردازد. این موضوع نشان دهنده‌ی این است که حافظه‌ی میکروی یاد شده می‌تواند سرعت نوشتن پیوسته‌ی ۳۰ مگابایت بر ثانیه را حفظ کند. لازم به ذکر است که اوج سرعت نوشتن این کارت حافظه ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است که البته خیلی پایدار نیست.

کارت Evo پلاس سامسونگ با ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارای رتبه بندی UHS-I U3 اما فاقد A2 است. هر دو حافظه‌ی میکرو Integral و PNY با ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارای رتبه‌بندی V10 هستند اما رتبه‌بندی کلاس A را ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی