ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هکرها پیغام شخصی ۱۲۰ میلیون کاربران فیسبوک را به فروش گذاشتند

مهرماه امسال بزرگترین رخنه امنیتی تاریخ فیسبوک رخ داد و جزئیات اطلاعات میلیون‌ها کاربر به دست هکرها افتاد. حال گزارش شده پاییز امسال تقریباً ۱۲۰ میلیون پیغام شخصی کاربران توسط هکرها دزدیده شده و در ازای ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

مهرماه امسال بزرگترین رخنه امنیتی تاریخ فیسبوک رخ داد و جزئیات اطلاعات میلیون‌ها کاربر به دست هکرها افتاد. حال گزارش شده پاییز امسال تقریباً ۱۲۰ میلیون پیغام شخصی کاربران توسط هکرها دزدیده شده و در ازای پرداخت هزینه در اختیار خریداران مختلف قرار می‌گیرد.

فیسبوک

مشخص شده که هکرها با استفاده از یک افزونه‌ی مخرب مرورگر که هنوز نامش مشخص نیست، موفق شد‌ند کاربران را زیر نظر گرفته و اطلاعاتی کلی پروفایل‌ آنها نظیر پیغام‌های شخصی‌شان را به دست آورند.

در آن زمان فیسبوک مدعی شده بود که در جریان این هک، به هیچکدام از سیستم‌های یادشده نفوذ نشده و تنها کاربران روسی یا اکراینی باید نگران امنیت اطلاعات خود باشند. با این وجود اکنون گفته می‌شود که اطلاعات بسیاری از کاربران ایالات متحده هم بر اثر هک شدن سیستم هایشان دزدیده‌ شده‌ است.

فیسبوک

گزارش شده که هکری در یک فروم آنلاین، اقدام به فروش اطلاعات فیسبوکی کاربران کرده و دیتا یا پیغام‌های شخصی آنها را به مبلغ هر اکانت ۱۰ سنت می‌فروشد.

همچنین اطلاعات ۸۱ هزار حساب کاربری فیسبوک در فروم‌های مختلف برای فروش گذاشته شده است. ضمن اینکه گروه هکری که مسئولیت نفوذ‌های اخیر به فیسبوک را بر عهده گرفته مدعی شده که اطلاعات ۱۲۰ میلیون پروفایل مختلف را در اختیار دارد و قصد دارد آنها را به فروش برساند.

ناگفته نماند که متخصصان امنیت سایبری، به رقم ارائه شده توسط هکر‌ها شک دارند و از نظر آنها بعید است که نفوذ‌های اخیر به این تعداد پروفایل آسیب رسانده باشد.

البته این اولین باری نیست که فیسبوک در معرض خطر قرار می‌گیرد. در ابتدای پاییز همین شبکه اجتماعی از هک شدن ۵۰ میلیون حساب کاربری خبر داد و مدعی شد که اطلاعاتی شامل مکان زندگی کاربران، وضعیت رابطه، مذهب و نیز تاریخچه جستجوهای کاربرانش لو رفته است.

در آن زمان فیسبوک اعلام کرده که می داند هکرها چه کسانی هستند و محل استقرارشان کجاست. با این وجود اکنون با توجه به اینکه کلیه اطلاعات کاربران در فضای مجازی برای فروش گذاشته شده، به نظر نمی رسد که این شبکه اجتماعی توانسته باشد جلوی اتفاقات این چنینی را بگیرد و مارک زاکربرگ هر چه سریعتر باید فکری به حال امنیت شبکه اجتماعی خود بکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی