ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودرویی آخرالزمانی از روسیه؛ با Sherp ATV آشنا شوید [تماشا کنید]

برخلاف تجهیزات و جنگ افزارهای نظامی، صنعت خودروی روسیه حرف چندانی برای گفتن در مقیاسی جهانی ندارد. با این حال هر از چند گاهی وسایل نقلیه ای عجیب با توانایی های خارق العاده از خاک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

برخلاف تجهیزات و جنگ افزارهای نظامی، صنعت خودروی روسیه حرف چندانی برای گفتن در مقیاسی جهانی ندارد. با این حال هر از چند گاهی وسایل نقلیه ای عجیب با توانایی های خارق العاده از خاک این کشور پهناور ظهور می کنند.

خودروی همه جا روی Sherp ATV یکی از این موارد است که از آن با عنوان ماشین آخرالزمانی یاد می شود. در نگاه نخست به Sherp ATV، بی تردید تایرهای غول پیکر و اتاق متفاوت آن توجه بیننده را به خود جلب می کند.

SHERP ATV (15)

تایرهای این خودروی آفرود توانمند به سیستم کنترل فشار باد مجهز هستند و در مواقع ضروری می توان بسته به شرایط مسیر باد لاستیک ها را کم یا زیاد کرد.

شرکت شِرپ که سازنده این اتومبیل عجیب و غریب 65 هزار دلاری است، محصول خود را بی دردسر خطاب کرده و اعتقاد دارد با سوار شدن بر آن امکان فتح نقاطی که پای بشر به آنها باز نشده، میسر می شود.

SHERP ATV (3)

ادعای روس ها شاید برایتان اغراق آمیز به نظر برسد، اما وقتی بدانید این خودرو توانایی غوطه ور شدن بر روی آب، حرکت بر روی مرداب ها و مناطق پوشیده از برف و یخ را دارد، به احتمال زیاد نظرتان عوض خواهد شد.

روس ها در این باره گفته اند:

ما با این خودرو بارها به مناطقی که پای هیچ بشری به آنجا باز نشده، رفته ایم. طبیعت بکر تایگا و توندرا، باتلاق های Ugra و کوهستان های شبه جزیره کولا برخی از این موارد هستند. در تمامی این مناطق شرپ حس قدرت و امنیت به ما می بخشید.

SHERP ATV (6)

ایده شکل گیری Sherp ATV به یک مکانیک سن پترزبورگی که الکسی قاراقاشیان (Alexei) نام دارد، نسبت داده می شود. این مکانیک همواره علاقه زیادی به تولید انواع مدل های مسابقه ای و خودروهای شاسی بلند با توانایی های آفرود بالا داشته است.

SHERP ATV (11)

هیولای کوچک روس ها طولی برابر با 3.4 متر داشته و قادر است از روی موانعی با ارتفاع 70 سانتی متر عبور کند. با توجه به اندازه بزرگ چرخ ها و عدم امکان گردش آنها، مکانیسم هدایت این خودرو بی شباهت به تانک نیست، چرا که برای پیچیدن به یک طرف، چرخ های متناظر با آن طرف قفل می شوند. این کار از طریق اهرم انجام می پذیرد، ضمن اینکه یک اهرم دیگر وظیفه کنترل سرعت را بر عهده دارد.

SHERP ATV (14)

نیروی اتومبیل دو نفره و 1300 کیلوگرمی شرکت شرپ از طریق یک موتور دیزلی 44 اسب بخاری تامین می شود. این موتور توسط شرکت ژاپنی کوبوتا (Kubota) ساخته شده و می تواند دست پرورده قاراقاشیان را در خشکی و آب به ترتیب به نهایت سرعت 27.9 مایل (44.9 کیلومتر) و 3.7 مایل (5.9 کیلومتر) برساند.

SHERP ATV (5)

آنطور که روس ها مدعی شده اند، سه سال زمان برای بهبود، استفاده از بهترین راهکارهای فنی و انتخاب مواد و اجزای مناسب Sherp ATV صرف شده است.

ناگفته نماند در فصل اخیر مجموعه تاپ گیر، مت لبلانک و کریس هریس به معرفی این خودرو پرداخته و قابلیت های بالای آن در پیمودن انواع مسیرهای صعب العبور را به نمایش گذاشتند.

 SHERP ATV

دعوت می کنیم شما نیز با تماشای کلیپ زیر با توانایی های تحسین برانگیز Sherp ATV آشنا شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ilyma13
    ilyma13 | ۱۵ آبان ۱۳۹۷

    چقدرررر خوب و با نمکه

مطالب پیشنهادی