ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین فروشگاه بدون فروشنده‌ لنوو در پکن افتتاح شد

لنوو اولین سوپرمارکت‌ بدون فروشنده خود را افتتاح کرد. پیش از این کمپانی‌هایی نظیر آمازون، وال مارت، علی بابا و JD چنین فروشگاه‌هایی ساخته بودند و اکنون این شرکت چینی موفق شده با افتتاح اولین ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

لنوو اولین سوپرمارکت‌ بدون فروشنده خود را افتتاح کرد. پیش از این کمپانی‌هایی نظیر آمازون، وال مارت، علی بابا و JD چنین فروشگاه‌هایی ساخته بودند و اکنون این شرکت چینی موفق شده با افتتاح اولین سوپرمارکت‌ بدون فروشنده خود در شهر پکن به کمپانی‌های یاد شده بپیوندد.

لنوو

مشتریان برای خرید از این فروشگاه که مغازه بدون فروشنده لکو لنوو (Lenovo Lecoo Unmanned Store) نام گرفته، باید جلوی دوربین تبلتی بزرگ دست تکان دهند. این مسئله موجب می‌شود که سیستم تشخیص چهره‌ی آن به کار بیفتد و پس از احراز هویت مشتری، پروفایل کاربری‌اش را انتخاب نماید.

خریدار می‌تواند اقلام موردنیاز خود نظیر آب میوه، نودل یا خوراکی‌های کوچکی نظیر آنها را از منو‌ موجود انتخاب کرده و پس از دریافت ‌آنها بدون پرداخت هزینه از فروشگاه خارج شود چرا که هزینه‌های مربوطه به صورت خودکار از حساب بانکی یا کیف پول موبایلی فرد کم خواهد شد. بدین ترتیب روند سفارش و تحویل کالا در مغازه‌ی جدید لنوو به سیستم‌ های آمازون گو و فروشگاه‌ های بدون صندوق این کمپانی آمریکایی شباهت دارد.

جالب اینجاست لنوو بیشتر به تولید کامپیوتر، تلفن همراه و گجت‌ های خانگی هوشمند شهرت دارد، اما این بار فروشگاه‌ی بدون فروشنده‌اش را به غذا اختصاص داده و در آنها خوراکی می‌فروشد. البته بیشتر فروشگاه های بدون فروشنده‌ی کمپانی‌هایی چینی نظیر علی بابا به فروش خوراکی‌ها اختصاص دارند.

برای مثال سوپرمارکت هِما که توسط کمپانی علی بابا راه اندازی شده، نوشیدنی های داغ و غذای دریایی تازه به فروش می‌رساند. در حالی که سوپر مارکت های شرکت تجارت الکترونیک JD به فروش چیپس و گوشت نمک سود می‌پردازد.

لنوو مدعی شده که افتتاح این فروشگاه به منظور آزمایش تکنولوژی‌های جدید این شرکت بوده و در صورت موفق بودن آن، ممکن است سوپرمارکت های دیگری هم ساخته شود. از تکنولوژی های آزمایش شده در این فروشگاه می‌توان به قابلیت تشخیص چهره‌ی تقویت شده در آن اشاره نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی