ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شناسایی مظنونان بر اساس نحوه راه‌رفتن توسط فناوری جدید پلیس چین

مقامات چینی در حال کار روی تکنولوژی عجیبی هستند که افراد را با توجه به نحوه راه رفتن آن‌ها تشخیص می‌دهد. استفاده از این تکنولوژی شناسایی افراد حتی بدون دسترسی به چهره آن‌ها را ممکن ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

مقامات چینی در حال کار روی تکنولوژی عجیبی هستند که افراد را با توجه به نحوه راه رفتن آن‌ها تشخیص می‌دهد. استفاده از این تکنولوژی شناسایی افراد حتی بدون دسترسی به چهره آن‌ها را ممکن خواهد کرد. در حال حاضر هم از فناوری مشابهی در خیابان‌های پکن و شانگهای استفاده می‌شد که نگرانی‌هایی را در مورد حریم خصوصی افراد به وجود آورده است.

این نرم‌افزار توسط یک شرکت چینی فعال در زمینه هوش مصنوعی به نام Watrix ساخته شده که با ساخت یک مدل مجازی نحوه حرکت اشخاص را تنها با استفاده از یک ویدیو تشخیص می‌دهد. نرم افزار مورد نظر حتی نیازی به استفاده از دوربین‌های خاصی نداشته و با استفاده از دوربین‌های نظارتی پلیس هم کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

برنامه شرکت Watrix حتی می‌تواند افراد را از فاصله ۵۰ متری هم تشخیص دهد. البته این تکنولوژی هنوز به صورت Real Time کار نکرده و برای استفاده از آن پلیس باید ویدیوها را در خود برنامه آپلود کند و ۱۰ دقیقه الی یک ساعت برای انجام تمام مراحل آن منتظر بماند.

مقامات چینی

پلیس چین در حال حاضر از دوربین‌های تشخیص چهره برای شناسایی مردم در جمعیت استفاده می‌کند. یکی از موسسان کمپانی Watrix که این شرکت را به خاطر مشکلات حریم خصوصی ترک کرده می گوید با وجود آن که این تکنولوژی جدید هنوز به اندازه تشخیص چهره موفق عمل نمی‌کند اما ۹۴ درصد موفقیت هم به اندازه کافی برای مقامات چینی کافی خواهد بود.

البته تکنولوژی تشخیص افراد از طریق نحوه رفتن آن‌ها آن‌ کاملا جدید نیست و متخصصان قبلا به طرق دیگری از آن بهره برده اند.

بحث امنیت یکی از داغ‌ترین موضوعات مربوط به کشور چین است. چندی پیش دولت آمریکا بعضی از شرکت‌های دولتی چین را به سرقت اطلاعات از کمپانی میکرون در ایالات متحده متهم کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی