ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تنها چند گام دیگر تا سفر به مریخ با راکت فالکون ۹ باقی مانده است

کمپانی SpaceX در حال کار روی BFR (مخفف راکت فالکون بزرگ) است که به عنوان یکی از هیجان انگیز‌ترین فضاپیماهای آینده شناخته می‌شود. با توجه به این نکته که BFR هنوز فاصله زیادی تا شروع ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

کمپانی SpaceX در حال کار روی BFR (مخفف راکت فالکون بزرگ) است که به عنوان یکی از هیجان انگیز‌ترین فضاپیماهای آینده شناخته می‌شود. با توجه به این نکته که BFR هنوز فاصله زیادی تا شروع کار خود دارد ایلان ماسک موسس کمپانی SpaceX به تازگی در توییتر اعلام کرد قصد دارد بعضی از تکنولوژی‌های BFR که مربوط به راکت فالکون 9 می‌شوند را آزمایش کند.

ماسک در رابطه با این موضوع می‌گوید: «با توجه به درخت فناوری SpaceX، راکت فالکون 9 به سطح دوم خود ارتقا پیدا کرده و مانند یک فضاپیما BFR کوچک عمل خواهد کرد.» این ارتقا شامل تغییر در سطح بالایی موشک است. البته ماسک هیچ توضیحی در رابطه با شبیه شدن فالکون 9 به یک BFR کوچک نمی‌دهد و برای مشاهده عملکرد آن باید تا ماه ژوئن منتظر بمانیم.

همچنین ماسک اشاره می‌کند که این راکت دستکاری شده قصد انجام فرود کامل روی یک جسم سخت را ندارد. او پیش از این هم گفته بود که در حال توسعه فضاپیما BFR برای انجام یک فرود موفق است.

راکت فالکون 9

هدف اصلی فضاپیما BFR این است که بتواند انسان‌ها را سلامت به کره مریخ برساند. در ضمن موفقیت این موشک روی ماموریت SpaceX اطراف ماه که بودجه آن توسط میلیاردر ژاپنی تامین می‌شود هم بستگی دارد. ماموریت ذکر شده اولین آزمایش تجربی خود را در سال 2023 انجام خواهد داد.

به طور کل BFR هنوز تا فرستادن سالم انسان‌ها به فضا فاصله داشته و ایجاد تغییرات در راکت فالکون 9 یک قدم دیگر برای نزدیک شدن به این کار است.

با وجود موفقیت‌های اخیر ایلان ماسک در SpaceX این فرد مشهور دنیای تکنولوژی روزهای پر تنشی را در شرکت خودروسازی تسلا سپری می‌کند. چندی پیش او با ارسال ۴۲۰ توییت اعلام کرد بودجه لازم برای خصوصی سازی تسلا را تامین کرده که همین موضوع باعث برکناری ماسک از ریاست هیئت مدیره تسلا شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی