ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پورشه 911 با موتور برقی تسلا؛ کلاسیک مدرنی از شرکت StreetFighter

پورشه 911 یکی از شناخته شده ترین خودروهای تولید شده در تاریخ صنعت خودروسازی است. این اتومبیل اسپرت تاکنون در هفت نسل مختلف راهی خیابان ها شده و توانسته علی رغم تغییرات ظاهری کم، به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

پورشه 911 یکی از شناخته شده ترین خودروهای تولید شده در تاریخ صنعت خودروسازی است. این اتومبیل اسپرت تاکنون در هفت نسل مختلف راهی خیابان ها شده و توانسته علی رغم تغییرات ظاهری کم، به لطف عملکرد مثال زدنی خود طرفداران زیادی را از نقاط مختلف جهان گردآوری کند.

Porsche 911 Generations

موتورهای قدرتمند بنزینی همیشه یکی از رمزهای موفقیت شرکت پورشه و مدل 911 بوده اند. با وجود این با انقلابی که این روزها در صنعت خودرو در حال شکل گیری است، پورشه نیز برنامه هایی را برای کنار گذاشتن موتورهای بنزینی و بهره گیری از پیشرانه های الکتریکی در محصولات خود تدوین کرده است.

تایکان اولین خودروی تمام برقی مزین به نشان پورشه است که سال آینده معرفی خواهد شد. به لطف مشخصات فنی مطلوب، ژرمن ها حساب ویژه ای روی موفقیت تایکان باز کرده اند، طوری که مدیران پورشه این مدل را رقیبی برای ساخته های تسلا می دانند.

اما قبل از معرفی تایکان به عنوان اولین خودروی الکتریکی پورشه، شرکتی به نام StreetFighter پیش دستی کرده و یک دستگاه 911 کلاسیک را به پیشرانه تمام برقی مجهز کرده است.

5ae72a28-1977-porsche-911-coupe-tesla-electric-motor-1

خودروی مذکور که در غرفه شرکت تویو در نمایشگاه سما حضور دارد، تولید سال 1977 بوده و به جای موتور بنزینی اکنون از موتور برقی ساخت تسلا سود می برد. برخلاف تصور، تعویض پیشرانه ظاهرا زحمت زیادی برای مهندسین StreetFighter نداشته و آنها موفق شده اند با کمترین تغییرات در بدنه و شاسی، این کار را انجام دهند.

2018-SH_STREETFIGHTER-LA-TESLA-E-RWB_Trevor-Ryan-043_4158-1200x800

به گفته شرکت StreetFighter پیشرانه جدید پورشه 911 کلاسیک توانایی تولید 700 اسب بخار قدرت را دارد که از این میزان 563 اسب بخار به چرخ ها منتقل می شوند. متاسفانه درباره آمار و ارقام مربوط به ظرفیت باتری، مسافت قابل پیمایش، شتاب و نهایت سرعت فعلا اطلاعاتی در دست نیست.

2018-SH_STREETFIGHTER-LA-TESLA-E-RWB_Trevor-Ryan-012_4058-680x453

برای دیده شدن در بین انبوهی از مدل های تا دندان مسلح که هر ساله راهی نمایشگاه سما می شوند، پورشه 911 برقی از لحاظ ظاهری نیز مورد بازنگری قرار گرفته و به یک کیت بدنه عریض و جذاب مجهز شده است. بی شک گل گیرهای متورم و بیرون زده از بدنه، نقشی اساسی در جذابیت ظاهری 911 مورد بحث دارند. امکان تنظیم ارتفاع و رینگ های BBS برخی دیگر از ویژگی های جالب این خودروی کلاسیک مدرن هستند.

a0c2415c-1977-porsche-911-coupe-tesla-electric-motor-3

مثل نمای ظاهری، در داخل کابین نیز تغییرات گسترده ای رخ داده و اکنون شاهد به کارگیری میله های محافظ هستیم. از آنجایی که صندلی های این خودرو فاقد پشت سری هستند، باید در استفاده از پدال ها نهایت دقت را نمود، زیرا با یک اشتباه و فشردن ناگهانی پدال گاز ممکن است عضلات و مهره های گردن راننده متحمل فشاری شدید شوند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی