اپل در جریان کنفرانس اخیر خود سیستم دسکتاپی مک مینی را بعد از تقریبا چهار سال به روز رسانی کرد. ظاهر مک مینی ۲۰۱۸ شباهت زیادی با نسخه قبلی دارد اما اگر میخواهید بدانید که تغییرات در داخل بدنه چقدر بوده باید بگوییم خیلی.

گروه iFixit که اخیرا روزهای پرمشغله ای را پشت سر گذاشته در تازه ترین پروژه کالبدشکافی خود به سراغ این گجت رفته تا امتیازی را از نظر میزان تعمیرپذیری به آن اختصاص دهد و آنطور که نتایج به دست آمده توسط این گروه نشان می دهد اپل صرفا تغییراتی استراتژیک را در اجزای داخلی مک مینی پیاده کرده است.

طبق اعلام iFixit دستیابی به اجزای داخلی این سیستم بسیار ساده است و صرفا کافیست که بخش انتهایی را از بدنه جدا کرده و کل مادربورد را به صورت کشویی از جایش خارج نمایید. و البته طبق آنچه به خاطر دارید اپل پیشتر در جریان مراسم معرفی مک مینی ۲۰۱۸ گفته بود که مموری این سیستم قابل به روز رسانی است (برخلاف مدل سال ۲۰۱۴) و به همین خاطر صرفا با کنار زدن یک پوشش محافظ می توانید حافظه های رم مد نظرتان را به آن اضافه نمایید.

مک مینی ۲۰۱۸

اشاره کنیم که قطعات مک مینی ۲۰۱۸ با تغییرات زیادی نیز همراه بوده اند و براساس اعلام iFixit این دستگاه از یک پردازنده دسکتاپی اینتل، پردازنده کمکی T2 اپل و کنترلرهای بسیار مدرن بهره می گیرد. این شرکت همچنین تایید کرده که هم CPU و هم درایو SSD آن به مادربورد لحیم شده اند و اگر نیازمند حافظه داخلی بیشتر یا پردازنده Core i7 اینتل باشید باید مستقیما آن را از کارخانه سفارش دهید. مک مینی ۲۰۱۸ همچنین به سه پورت تاندربولت ۳ مجهز شده که درایوهای خارجی و کارت گرافیک دستگاه آنها را همراهی میکنند.

روی هم رفته به نظر می رسد که مک مینی ۲۰۱۸ کلیه تغییراتی که کاربران به دنبالش بوده اند را در خود دارد؛ توان دستگاه به میزان زیادی افزایش یافته هرچند که برخی قسمت های آن به صورت کاملا هدفمند و به اسم حفظ رضایت اپراتورهای سروری دست نخورده باقی مانده. در انتها نیز iFixit نمره تعمیرپذیری ۶ از ۱۰ را به این محصول داده.

مک مینی ۲۰۱۸ مک مینی ۲۰۱۸ مک مینی ۲۰۱۸ مک مینی ۲۰۱۸ مک مینی ۲۰۱۸ مک مینی ۲۰۱۸