ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قیمت فوتون ساوانا همزمان با تحویل سری نخست به مشتریان اعلام شد – آبان 97

شرکت فوتون در سال 1966 با شعار حرکت به سوی رهبری در صنعت خودروسازی تأسیس گردیده و به جمع تولیدکنندگان خودروهای تجاری پیوست. کارخانه فوتون خودرو ساز چینی فعالیت خود را در زمینه ساخت خودرو ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۵

شرکت فوتون در سال 1966 با شعار حرکت به سوی رهبری در صنعت خودروسازی تأسیس گردیده و به جمع تولیدکنندگان خودروهای تجاری پیوست. کارخانه فوتون خودرو ساز چینی فعالیت خود را در زمینه ساخت خودرو از دهه 90 میلادی آغاز کرده است. این خودرو ساز به عنوان سرآمدترین نشان های چینی در ساخت خودروهای سنگین شناخته می شود.برای همین سال هاست که محصولات کار و تجاری این برند در بازار ایران حصور دارند و توانسته اند سهم بازار را بدست آورند. همچنین پیکاپ تونلند که با نشان فوتون به بازار کشور آمده است، به عنوان یک خودروی کارآمد معرفی می شود.

شرکت عظیم خودرو طی ماه های اخیر با هدف برای پر کردن خلا بازار به سراغ یک کهنه کار چینی با نام فوتون رفته و قویترین شاسی بلند این شرکت با نام فوتون ساوانا را برای بازار ایران برگزیده است. فوتون ساوانا اگر چه از ظاهری قدیمی و نه چندان دلنشین برخوردار است اما با توجه به برخورداری از شاسی مستقل به عنوان یک شاسی بلند دو دیفرانسیل واقعی شناخته می شود.
ساوانا از ابعادی برابر با 4830 میلیمتر در طول 1910 میلیمتر در عرض و  1885 میلیمتر در ارتفاع برخوردار است.از نکات برجسته ساوانا می توان به ارتفاع 220 میلیمتر کف خودرو از زمین اشاره کرد که همین موضع باعث شده میزان  غرق شدگی ماشین در معابر رودخانه ای برابر با 600 میلیمتر گردد.

عظیم خودرو ،ساوانا را با موتور جدید 2.0 لیتری توربو شارژر GDI با حداکثر توان 214 اسب بخار و بیشنه گشتاور 320 نیوتن بر متر بری بازار ایران در نظر گرفته است.
از امکانات این خودرو می توان به سیستم چهار چرخ محرک با قابلیت انتخاب محورها و قفل دیفرانسیل، فرمان چند حالته، سانروف، کروزکنترل، صندلی های برقی در ردیف جلو، سنسور شیب سنج، سیستم پایداری و سیستم پاشش سوخت مستقیم اشاره کرد. یکی از اصلی ترین رقبای این خودرو را می توان دیگر خودروی چینی بازار یعنی تیگو ۷ و بی وای دی S7 دانست.
فوتون ساوانا در بازار خودروی ایران با خودروهایی همچون رکستون G4 ، هاوال H9 و فودای Landfort رقابت خواهد کرد هرچند فعلا خبری از عرضه رقبای وارداتی و یا تولیدی این خودرو نیست و به جز فودای که قرار است توسط زامیاد عرضه شود، دو خودرو دیگر با توجه به تحریم ها شانس عرضه در بازار ایران را از دست داده اند.

فوتون ساوانا

قیمت جدید اعلام شده برای فوتون ساوانا در آبان ماه 97 معادل 374 میلیون تومان است. قیمت قطعی خودروهای هن تنگ نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. گفتنی است که طی روز های اخیر سری اول این خودروها نیز با ارائه تخفیفاتی به مشتریان تحویل داده شده است و عظیم خودرو برنامه دارد تا طی روزهای آینده با افزایش تیراژ این خودرو مونتاژی، روند تولید فوتون ساوانا را نیز افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۹ آبان ۱۳۹۷

    بی وای دی S7 که بیشتر شبیه یک کلاهبرداریه (توسط کارمانیا) تا خودرو رقیب برای این یا تیگو۷. یک ساله از ملت پول گرفته اونم با وعده ی ۱۳۰ تومان (توی اخبار دیجیاتو هم هست) بعد الان مدیر فروشش میگه بالای ۲۵۰ در نظر بگیرید. تا الان هم ظاهرا یک پیچ هم وارد نکردند! توی این مدت معلوم نیست با پول ملت چه کار می کردن!

  • lili_j
    lili_j | ۱۹ آبان ۱۳۹۷

    374 ميليووون تومن برا خودروي چيني؟؟؟؟؟!!!!

  • saud.saheli
    saud.saheli | ۱۹ آبان ۱۳۹۷

    چقد بی ریخته این ماشین... فکر کنم رو فرغون هم موتور سوار کنن ملت باز میرن میخرن

    • Seyyedhojjatallah Hoseyni
      Seyyedhojjatallah Hoseyni | ۱۹ آبان ۱۳۹۷

      اره خیلی زشته .

  • saeed
    saeed | ۱۹ آبان ۱۳۹۷

    بس که این ملت خر است...

مطالب پیشنهادی