ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انسلادوس
علمی

همکاری ناسا و میلیاردر روسی برای شکار حیات در قمرهای زحل

دانشمندان سال گذشته از احتمال وجود ارگانیسم های زنده در یکی از قمرهای سیاره زحل به نام «انسلادوس» خبر داده بودند و حالا قرار است با کمک یکی از میلیاردرهای روسی عاشق فناوری فضاپیمایی برای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

دانشمندان سال گذشته از احتمال وجود ارگانیسم های زنده در یکی از قمرهای سیاره زحل به نام «انسلادوس» خبر داده بودند و حالا قرار است با کمک یکی از میلیاردرهای روسی عاشق فناوری فضاپیمایی برای بررسی این مساله عازم زحل شود.

انسلادوس یکی از جالب ترین اجرام منظومه شمسی به شمار می رود، چون تعداد زیادی از عناصر ضروری برای تشکیل حیات را در خود دارد که مهمترین آنها، آب است. این قمر همچنین دارای ترکیبات شیمیایی دی اکسید کربن و هیدروژن است که میکروب ها با مصرف آن متان آزاد می کنند.

انسلادوس
یوری میلنر در کنار زاکربرگ

این شواهد باعث شده ناسا با همکاری «یوری میلنر»، میلیارد و کارآفرین روسی تحقیقات بیشتری را پیرامون وجود حیات در این قمر در دستور کار قرار دهد. بر اساس توافقی که بین ناسا و بنیاد تحت نظر میلنر با عنوان Breakthrough امضا شده، آژانس فضایی آمریکا ۷۰ هزار دلار را صرف بررسی برنامه های علمی و فنی این ماموریت خواهد کرد. نقش ناسا در این پروژه ارائه مشاوره های فنی و علمی در زمینه های اخترزیست شناسی، نجوم، زیست شناسی و زمین شناسی است.

بر اساس یافته های «کاسینی» قمر انسلادوس دارای شواهدی از وجود اقیانوسی گرم و مولکول هایی پیچیده ای است که در آن زندگی می کنند. ارگان های زنده این قمر احتمالا زیر اقیانوس های منجمد و اطراف حرارت ناشی از دهانه های آتشفشانی تکامل پیدا کرده اند.

هدایت و تامین مالی پرتاب فضاپیما به زحل توسط Breakthrough Initiatives صورت می گیرد که مارک زاکربرگ و استیون هاوکینگ فقید نیز از اعضای هیئت مدیره آن بودند. هدف این برنامه یافتن پاسخ برای عمیق ترین سوالات درباره فضا از جمله احتمال وجود موجودات فضایی است. از دیگر پروژه های این برنامه باید به توسعه فناوری های لازم برای یافتن سیارات شبیه زمین، توسعه فضاپیماهایی برای سفر به ستارگان نزدیک و ارسال پیام برای موجودات فضایی اشاره کرد.

میلنر قبلا از برنامه هایش برای توسعه فضاپیمایی خبر داده بود که در عرض ۲۰ سال به منظومه آلفا قنطورس می‌رود. وی که چهار سال پیش موفقیت شیائومی را پیش بینی کرده بود، مثل زاکربرگ، سرگی برین و جک ما یکی از برندگان جایزه محقق جوان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی