پس از جنجال های فراوان پیرامون چیپ T2 تعبیه شده در برخی محصولات اپل، این کمپانی تایید کرد که چیپ مذکور به صورت بالقوه مانع تعمیر برخی قطعات توسط تعمیرکاران متفرقه می شود.

چیپ T2 که سال گذشته معرفی شد میزبان Secure Enclave است که امکان رمزنگاری داده های ذخیره شده را فراهم می کند. اجزای دیگری مثل کنترلر مدیریت سیستم، پردازشگر سیگنال تصویر، کنترلر صوتی و کنترلر SSD نیز در T2 یکپارچه شده اند. پیش از این برخی منابع مدعی شده بودند که به دلیل قابلیت های امنیتی تعبیه شده در چیپ T2، تعمیر برخی کامپیوترهای اپل نیاز به انجام عملیات عیب یابی توسط اپل دارد.

کمپانی کوپرتینویی به این قطعات که ظاهرا در مک بوک ایر، مک بوک پرو ۲۰۱۸ و آی‌مک پرو تعبیه شده اند، اشاره ای نکرده اما T2 می تواند تعمیر مادربرد و سنسور اثر انگشت Touch ID را تحت تاثیر قرار دهد.چیپ T2بر اساس سندی که در هفته های اخیر افشا شده، چیپ T2 محدودیت هایی را روی تعمیر نمایشگر، مادربرد، کیس فوقانی و سیستم Touch ID مک بوک پرو ۲۰۱۸ و مدار منطقی و حافظه فلش آی‌مک پرو اعمال می کند. برای گذر از سد این محدودیت باید مجموعه نرم افزار پیکربندی خاصی اجرا شود که در اختیار فروشگاه ها و مراکز خدماتی اپل قرار دارد.