ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر تاشو
تکنولوژی

سامسونگ چگونه موفق به تولید نمایشگر ویژه برای گوشی تاشو شده است

جالب ترین سوالی که در مورد گوشی تاشوی جدید سامسونگ می توان پرسید چیست؟ قیمت؟ یا مشخصات؟ هیچ کدام؛ بلکه این موضوع که کره ای ها چگونه توانسته اند نمایشگر تاشو بسازند به گونه ای ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

جالب ترین سوالی که در مورد گوشی تاشوی جدید سامسونگ می توان پرسید چیست؟ قیمت؟ یا مشخصات؟ هیچ کدام؛ بلکه این موضوع که کره ای ها چگونه توانسته اند نمایشگر تاشو بسازند به گونه ای که با تا شدن نشکند؟

سامسونگ در هفته گذشته از نمونه اولیه گوشی هوشمند تاشو خود رونمایی کرده بود و البته اطلاعات چندان زیادی از این گوشی منتشر نکرد. گوشی جدید نمایشگری 7.3 اینچی دارد که با تا شدن شکل یک موبایل را به خود می گیرد. سامسونگ اشاره کرده که این گوشی از رابط کاربری جدید One UI بهره می برد و تولید انبوه نمایشگر اینفینیتی فلکس قرار است در ماه های آتی آغاز شود.

بر اساس اطلاعاتی که منابع کره ای فاش کرده اند سامسونگ به این منظور با شرکت ژاپنی «Sumitomo Chemical» همکاری کرده تا نمایشگر گوشی لوکس خود را تولید کند. در تولید نمایشگر از بخش لمسی پلی آمید شفاف استفاده شده که می تواند بارها و بارها بدون ایجاد تغییری در ظاهر خم شود.

نمایشگر تاشو
طرح مفهومی از گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ

این لایه به یک پنل اولد انعطاف پذیر وصل شده و در عین حال از چسب انعطاف پذیری و فوق العاده با دوام استفاده شده؛ چسبی که سامسونگ برای سال ها در حال توسعه آن بوده است.

این مجموعه امکان خم شدن نمایشگر از وسط را می دهد و البته در حین خم  شدن میانه نمایشگر کمی کش می آید. چسب مورد استفاده «لایه نازک چسب شفاف» (OCA) نام دارد و می تواند هزاران بار خم شود و همچنان ابعاد و شکل خود را حفظ کند.

گفته شده  که شرکت «Nichido Denko» یکی دیگر از تأمین کننده های ژاپنی است که لایه نازک برای نمایشگرهای تا شونده را تولید می کند. به این ترتیب به نظر می رسد فناوری های ژاپنی زیادی در گوشی جدید شرکت کره ای برای نمایشگر اینفینیتی فلکس به کار رفته اند.

البته سامسونگ اولین شرکتی نبود که گوشی با نمایشگر تاشو معرفی کرده بود. کمی قبل تر فلکس پای به عنوان نخستین گوشی تجاری دنیا با نمایشگر تاشو معرفی شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • OLD
    OLD | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

    سامسونگ چگونه موفق به تولید نمایشگر ویژه برای گوشی تاشو شده است؟
    بنام خدا، با پیروی از سخنان رهبری و آموزه های دین مبین اسلام
    وسلام

  • KshNm
    KshNm | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    دوستان ی هم فکری و راهنمایی میخواستم،با بودجه حداکثر ۷ میلیون چه گوشی پیشنهاد میکنید؟ خودم نظرم هواوی نوا ۳ ۶/۱۲۸ یا گلکسی s8 plus,نمیدونم واقعا تو این وضع بازار گوشی چی بگیرم.ی همفکری بدید لطفا

    • آریا
      آریا | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

      nokia 8

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    خیلی ضخیمه

مطالب پیشنهادی