ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعتراف عجیب وزیر امنیت سایبری ژاپن: هرگز از کامپیوتر استفاده نکرده ام

معمولاً انتظار می رود فردی که پست مهمی در وزارت خانه ای را عهده دار می شود علاوه بر دانش سیاسی کافی، در حوزه کاری خود هم خبره باشد با این حال ظاهراً در ژاپن ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

معمولاً انتظار می رود فردی که پست مهمی در وزارت خانه ای را عهده دار می شود علاوه بر دانش سیاسی کافی، در حوزه کاری خود هم خبره باشد با این حال ظاهراً در ژاپن شرایط فرق می کند چرا که نخست وزیر امنیت سایبری این کشور اعتراف کرده که هرگز از کامپیوتر استفاده نکرده است.

قانون گذاران ژاپنی از این ادعای «یوشیتاکا ساکورادا» 68 ساله متعجب شده اند. ماجرا از آن جایی آغاز شد که دیروز از ساکورادا در مورد فناوری های ابتدایی حافظه های USB در نیروگاه های هسته ای سوال شد. وزیر اما در پاسخ دستپاچه شده بود:

«من جزئیات را به خوبی نمی دانم بنابر این به نظرتان چطور است اگر در صورت نیاز یک متخصص به سوالتان پاسخ دهد؟»

شنیدن این حرف ها از مردی که خود قرار بود متخصص باشد عجیب به نظر می رسید. در ادامه او اعلام کرده که از سن 25 سالگی کسب و کار خود را به راه انداخته و دستورات خود را به منشی ها و کارمندانش داده و به این ترتیب هرگز از کامپیوتر استفاده نکرده است. همچنین به کارمندان خود دستور داده که تنها در صورت نیاز از کامپیوتر استفاده کنند. ساکورادا در این باره گفته: «من با کامپیوتر تایپ نمی کنم».

این اولین باری نیست که سیاستمدار ژاپنی جنجال بر انگیز شده. پیش از این درباره المپیک تابستانی 2020 که قرار است در توکیو برگزار شود یکی از روزنامه های ژاپنی در مورد ساکورادا گفته بود: «او سابقه پاسخ های گیج کننده را دارد». این ادعا پس از آن مطرح شد که گفته شد ساکورادا «از خود نشانه هایی از عدم درک مسائل پایه مرتبط با مراسم را بروز داد»

به عقیده وبسایت انگجت این نظرات ساکورادا موجب خجالت ژاپنی هایی شده است که کشورشان به عنوان یکی پیشروهای نوآوری در زمینه فناوری به حساب می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    لابد این مقاماتشون به حرف مشاوران درست حسابی شون گوش میدن؟! که تا الان تونسته تصمیم های خوبی بگیره!

  • قل مراد
    قل مراد | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    الان اکثر کابینه وزارت کشور آدمای تحصیل کرده و باسوادن.
    به نظرم وقتشه که دیگه نماینده های مجلس هم از باسوادهای هر استانی انتخاب بشن تا توی اداره کشور اتفاق های خیلی بهتری بیوفته.

  • Ali1988
    Ali1988 | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

    مطمئنم به خاطر این موضوع برکنارش میکنن. درسته اونجا هم آدمای بی سواد هست ولی تفاوتش با ایران اینه که شرمسار میشن و با جایگزینی یک شخص با لیاقت اشتباهشون رو جیران میکنن. نه مثل ایران که هیچ کدوم از مسئولان تخصص در زمینه کارشون ندارن و چهل ساله دارن از این وزارت خونه به اون وزارت خونه اسباب کشی میکنن

  • i2sight
    i2sight | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

    خیالمون راحت شد که ژاپنی ها هم یه خرم آبادی و امثالهم رو دارن ...

  • jetsky_hybrid
    jetsky_hybrid | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

    چیزی به عنوان امنیت در سیستم کامپیوتری وجود نداره اونا بهتر میدونن هر اطلاعاتی وارد سیستم کامپیوتر بشه باید فاتحش بخونی نباید تبدیل به 0 و 1 بشه

مطالب پیشنهادی