ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این دستگاه ترکیبی از لپتاپ و PDA را در ابعادی کوچک ارائه می دهد [تماشا کنید]

دستیار دیجیتال شخصی خاصی Cosmo Communicator با ظاهری شبیه لپتاپ، تنها طی یک هفته در وبسایت جمع سپاری Indiegogo بیش از ۳.۵ برابر هدف مشخص شده‌ی خود، سرمایه جذب کرده است. پیشرفت سریع Cosmo Communicator ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

دستیار دیجیتال شخصی خاصی Cosmo Communicator با ظاهری شبیه لپتاپ، تنها طی یک هفته در وبسایت جمع سپاری Indiegogo بیش از ۳.۵ برابر هدف مشخص شده‌ی خود، سرمایه جذب کرده است.

پیشرفت سریع Cosmo Communicator در وبسایت مذکور باعث شد این دستگاه به سرخط خبرهای فناوری برسد. این دستگاه کوچک که عموما به آن‌ها PDA یا دستیار دیجیتال شخصی گفته می‌شود، در واقع لپ تاپی کوچک با قابلیت انجام کارهای بزرگ است.

این گجت ۵۵۰ دلاری کوچک یک نمایشگر داخلی و یک نمایشگر خارجی دارد. نمایشگر داخلی ۵.۹۹ اینچ و نمایشگر خارجی ۲ اینچی و رنگی خواهد بود. علاوه بر این قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی میکرو و سیم کارت را هم به همراه می آورد.

Cosmo Communicator از چیپست مدیاتک P70 بهره می برد که با توجه به قیمت ارائه شده کمی نا امید کننده به نظر می‌رسد. از نظر تصویربرداری، این دستگاه از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی داخلی و یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی در بخش خارجی بهره‌مند شده است.

گجت مورد بحث از دو پورت USB-C در پایین و بالای بدنه بهره‌ می برد. کیبورد مکانیکی آن فوق العاده بوده و با دستگاه‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارد. باتری این PDA هم به نظر قدرتمند می‌رسد چرا که ظرفیت ۴۲۲۰ میلی آمپر ساعتی خواهد داشت.

در بخش خارجی، Cosmo Communicator دارای یک سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر ۲ اینچی خود خواهد بود.

این دستگاه به اندروید 9 مجهز است اما می‌توانید آن را با سیستم عامل‌های لینوکس دبیان و Sailfish هم بوت کنید. PDA مذکور در رنگ خاکستری تیره با قیمت ۵۵۰ دلار عرضه خواهد شد و نسخه‌ی طلایی آن ۲۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

این دستگاه توسط Planet Computers توسعه یافته که در زمینه‌ی تولید PDA تجربه‌ی قابل توجهی دارد. در کمتر از هفت روز، Cosmo Communicator موفق شد به ۳۵۰ درصد از هدف تعیین شده‌ی خود در وبسایت جمع سپاری دست پیدا کند و هنوز سه هفته برای دریافت سرمایه‌ی بیشتر باقی مانده است.

این دستگاه قرار است تابستان سال آینده عرضه شود اما عموما ابزارهایی از این دست تاخیر‌های زیادی خواهند داشت.

نمایش ویدیویی از دستگاه Cosmo Communicator در وبسایت جمع سپاری

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    امیدوارم روزی به تولید انبوه برسه و بتونم یکی شو داشته باشم

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    اگر ميتونست ويندوز بوت بشه خوب بود...

  • Arash Ordibehesht
    Arash Ordibehesht | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    حدود سال 83-84 نوکیا یه گوشی شخماتیک این شکلی ساخته بود...
    عجب چیز مزخرفی بود...

مطالب پیشنهادی