ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس ۹۸۲۰
تکنولوژی

مقایسه چیپست‌های اگزینوس ۹۸۲۰، A12، کایرین ۹۸۰ و اسنپدراگون ۸۴۵

با معرفی چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ در هفته گذشته حالا تنها چیپستی که انتظار معرفی آن را داریم اسنپدراگون ۸۱۵۰ است. از آنجا که اغلب موبایل های پرچمدار در ماه های پیش رو از این پرچمدارها ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

با معرفی چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ در هفته گذشته حالا تنها چیپستی که انتظار معرفی آن را داریم اسنپدراگون ۸۱۵۰ است. از آنجا که اغلب موبایل های پرچمدار در ماه های پیش رو از این پرچمدارها بهره خواهند برد، در ادامه به مقایسه قدرتمندترین تراشه های موجود پرداخته ایم.

تراشه جدیدا اسنپدراگون هم احتمالا مثل A12 بیونیک و کایرین ۹۸۰ از فرایند ۷ نانومتری بهره خواهد برد و این در حالی است که رقیب کره ای آنها یعنی اگزینوس ۹۸۲۰ بر اساس لیتوگرافی ۸ نانومتری بنا شده است. اگزینوس ۹۸۲۰ و اسنپدراگون ۸۱۵۰ تراشه هایی هستند که در مدل های مختلف گلکسی اس ۱۰ به کار خواهند رفت و اغلب اگزینوس از نظر مصرف انرژی و پردازش صوتی بر رقیب آمریکایی برتری دارد.

عی رغم انتشار شایعات و حتی بنچمارک های اسنپدراگون ۸۱۵۰ در سایت های مختلف، هنوز نمی توان با قطعیت درباره آن اظهار نظر کرد از اینرو در جدول زیر اسنپدراگون ۸۴۵، اگزینوس ۹۸۲۰، A12 بیونیک و کایرین ۹۸۰ را با هم مقایسه کرده ایم که در غول هایی مثل آیفون XS و سری میت ۲۰ به کار رفته اند. مهم ترین اختلاف این چیپ ها استفاده ساموسنگ از فرایند ۸  نانومتری در تولید اگزینوس ۹۸۲۰ است که بیشتر شاخه ای از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری به حساب می آید. با این حال کارایی اگزینوس ۹۸۲۰ نسبت به نسل قبل در حالت چند هسته ای ۱۵ درصد و در حالت تک هسته ای ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. مقایسه عملکرد کلی این دو تراشه نیز از برتری ۴۰ درصدی محصول جدید حکایت دارد.

ظاهرا دلیل این مساله به آماده نبودن یا هزینه گزاف پروسه ۷ نانومتری EUV در خط تولید سامسونگ برمی گردد. در صورتی که قدرت پردازش اسنپدراگون ۸۱۵۰ از اگزینوس ۹۸۲۰ به مراتب بیشتر باشد ممکن است میزان استقبال از مدل های مختلف گلکسی اس ۱۰ نیز با هم تفاوتی قابل توجه پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی