ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محمدرضا بهمنی
تکنولوژی

محمدرضا بهمنی، رئیس جدید مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کیست؟

رئیس جدید مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال بعد از ۴ سال تغییر کرد و «محمدرضا بهمنی خدنگ» جایگزین «سید مرتضی موسویان» شد. اما محمدرضا بهمنی کیست؟ شاید مهمترین سمت دولتی بهمنی تاکنون، مشاور وزیر ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

رئیس جدید مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال بعد از ۴ سال تغییر کرد و «محمدرضا بهمنی خدنگ» جایگزین «سید مرتضی موسویان» شد. اما محمدرضا بهمنی کیست؟

شاید مهمترین سمت دولتی بهمنی تاکنون، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد که در آخرین روزهای سال ۱۳۹۶ طی حکمی از سوی «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به او ابلاغ شد و بهمنی را به صورت جدی وارد بدنه دولت کرد.

سوابق کار بهمنی با ریاست گروه برنامه‌ریزی و بودجه دفتر تبلیغات اسلامی آغاز می‌شود و بعد از دو سال به ریاست گروه مطالعات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی می‌رسد.

دو سال بعد از آن یعنی در سال ۱۳۸۶ بهمنی به سمت ریاست ستاد همکاری دفتر تبلیغات اسلامی در تدوین برنامه پنجم کشور می‌رسد و یک سال بعد مدیر کل برنامه‌ریزی دفتر تبلیغات اسلامی می‌شود و تا سال ۱۳۸۹ در همین پست می‌ماند.

البته او همزمان در سال ۱۳۸۷ وظیفه قائم مقامی دبیر هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی را هم می‌پذیرد و سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ در کنار سردبیر فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی عنوان قائم مقام را برعهده داشته است.

رئیس جدید ۴۶ ساله مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور به جز فعالیت در دفتر تبلیغات اسلامی، خدمات مشاوره‌ای دیگری را هم در کارنامه خود دارد که از میان آنها می‌توان به مشاوره در امور بودجه در دبیرخانه هیات امنای جامعه المصطفی العالمیه از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ و پس از آن مشاور راهبردی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از سال ۱۳۹۰ اشاره کرد.

محمدرضا بهمنی

ضمن آنکه عضویت در شورای علمی مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، شورای علمی گروه مطالعات تمدنی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و شورای سیاستگذاری دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگان تهران، شوراهای عالی مدیران دفتر تبلیغات اسلامی و همچنین عضویت در کمیته دین و سیاست فرهنگی، کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سوابق محمدرضا بهمنی به چشم می‌خورد.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به سوابق تحصیلی محمدرضا بهمنی؛ او دیپلم خود را در رشته ریاضی فیزیک از دبیرستان نمونه امام صادق (ع) دریافت کرد و پس از آن وارد دانشگاه آزاد آسلامی تهران جنوب شد و در رشته کارشناسی برنامه‌ریزی - تحلیل سیستم (مهندسی صنایع) مدرک کارشناسی دریافت کرد.

بهمنی در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه آزاد اسلامی اراک رفت و در رشته مدیریت سیستم و بهره‌وری فارغ‌التحصیل شد و در نهایت از دانشگاه باقرالعلوم (ع) مدرک دکتری سیاستگذاری فرهنگی اخذ کرد.

از عنوان رساله دکترا بهمنی می‌توان فهمید که سوابق کاری و تحصیلات آخرین مقطع تحصیلی او در پایان‌نامه‌اش به یکدیگر پیوند خورده‌است: «مبانی سیاست‌گذاری ارتباطات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی بر مبنای رویکرد تمدنی» موضوعی که از حوزه وظایف رئیس جدید مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال فاصله زیادی ندارد.

صفحه توییتر شخصی او نیز بیش از یک سال است که معلق مانده و فعالیتی ندارد؛ از همین رو نمی‌توان درباره نگرش‌ها و نظرات او درباره موضوعات اخیر کشور اطلاعی کسب کرد و به نظر می‌رسد بهمنی در شبکه‌های اجتماعی دیگری هم فعالیت چندانی ندارد.

هرچند سوابق بهمنی چندان به حوزه آی‌تی و فضای مجازی و رسانه‌ها مربوط نمی‌شود، اما در هر حال باید دید که او در آینده چه استراتژی و برنامه‌ریزی برای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۷ آبان ۱۳۹۷

    همراه اول و ایرانسل خیلی بی سر و صدا بسته های شبانه رو حذف کردند و بسته های قبلی رو با همون قیمت گذاف نگه داشتند خیلی راحت
    خب مشخصه چون ممکلت صاحب نداره که ..و ما مردم خودمون هم اعتراضی نداریم ..
    اقایون وزرا و روئسا هم که تو حال خودشون هستند

مطالب پیشنهادی