ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا چگونه با کپلر خداحافظی کرد؟

ناسا بالاخره مجبور شد با کپلر خداحافظی کند و به سوگ این تلکسوپ فضایی بنشیند. گزارش شده این آژانس فضایی آخرین دستور خود را به این تلکسوپ مخابره کرده و دیگر قرار نیست دیگر سراغ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

ناسا بالاخره مجبور شد با کپلر خداحافظی کند و به سوگ این تلکسوپ فضایی بنشیند. گزارش شده این آژانس فضایی آخرین دستور خود را به این تلکسوپ مخابره کرده و دیگر قرار نیست دیگر سراغ آن برود.

کپلر

این فضاپیما که تا به حال موفق شده هزاران سیاره‌ی جدید را شناسایی کند، چندی پیش سوخت تمام کرد و دیگر نتوانست به ماموریت‌های اکتشافی خود ادامه دهد. به همین دلیل آزمایشگاه پیش‌رانش جت با انتشار پستی توضیح داد که طی چه مراحلی این تلسوکوپ فضایی تا ابد خاموش خواهد شد.

گفته شده با اینکه مخزن سوخت این فضاپیما خالی شده ود یگر نمی‌توان آن را جابجا کرد، هنوز لازم بوده که چند دستور برای خاموش کردن این تلسکوپ تنظیم و مخابره شود تا این دستگاه برای همیشه خاموش گردد.

کپلر

تیم کپلر در ابتدا حالت ایمن آن را غیر فعال کرد که موجب شد سیستم‌های آن بار دیگر فعال گردند. پس از آن با خاموش شدن همیشگی فرستند‌ه‌ها سیستم ارتباطی آن نیز غیرفعال خواهد شد.

از آنجایی که این فضاپیما به آهستگی در حال چرخش است، تیم اجرایی باید سعی کنند طوری ارسال این پیام ها را زمان بندی کنند که کپلر در بهترین حالت قرار بگیرد تا بتواند به درستی پیام را دریافت کند.

پس از آن نیز کار تمام نمی‌شود چرا که باید بررسی شود که پیغام‌ها کاملاً دریافت شده‌اند و روند خاموش شدن کپلر به طور کامل سپری گردد. گفتنی است این تلسکوپ فضایی اکنون به دور خورشید می‌چرخد و در فاصله‌ی ۱۵۱ میلیون کیلومتری زمین قرار گرفته است.

بازنشستگی کاوشگر یاد شده نمی‌تواند امری خوشایند برای دوستداران فضا تلقی شود چرا که کپلر تا به حال موفق شده ۲۳۲۷ فرا خورشیدی را شناسایی کند که ۱۸۱۵ سیاره از آنها به منظومه‌ های چند سیاره‌ای اختصاص داشتند. جالب اینجاست به لطف این تلسکوپ فضایی، هم اکنون انسان‌ها ۳۰ سیاره فراخورشیدی با آب هوایی مناسب می‌شناسند که می‌توانند به مسکن دوم بشریت تبدیل شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی