ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید گوگل از توسعه‌ی کفش واقعیت مجازی خبر می‌دهد

به تازگی شرکت گوگل پتنتی برای کفش واقعیت مجازی در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت کرده است. این دستگاه به منظور استفاده در کنار هدست‌های واقعیت مجازی طراحی شده و قرار ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

به تازگی شرکت گوگل پتنتی برای کفش واقعیت مجازی در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت کرده است. این دستگاه به منظور استفاده در کنار هدست‌های واقعیت مجازی طراحی شده و قرار است به کاربر حس راه رفتن در دنیایی خیالی را انتقال دهد. این کفش‌های موتوردار قرار است علاوه بر انتقال حس راه رفتن، کاربر را دوباره به مرکز محل بازی بازگرداند.

توسعه دهندگان واقعیت مجازی همواره به دنبال راه‌هایی هستند که تجربه‌‌ی واقعی‌تری برای کاربران به ارمغان آورند و به نوعی آنها را در این فضای خیالی غرق کنند. برای مثال چندی پیش یسری دستکش لمسی مخصوصی طراحی شده بود که به کاربر اجازه می‌داد حس لمس اشیاء را تجربه کند.

البته اگر واقع بین باشیم، پیاده سازی سیستمی برای راه رفتن در واقعیت مجازی کار بسیار سختی است و به تردمیل‌های چند جهته مخصوص احتیاج دارد. علاوه بر هزینه‌ی زیادی تردمیل‌های یاد شده، آنها فضای زیادی را هم اشغال می‌کنند و به همین دلیلی بسیاری از کاربران سراغ آنها نمی روند.

حال گوگل سعی کرده‌ که یک سری کفش های موتوردار برای واقعیت مجازی طراحی کند که قادر است حس راه رفتن در فضای مجازی به کاربر القا کرده و آن چنان فضای زیادی نبرد. بدین ترتیب هر کاربر با استفاده از این گجت‌ها می توند در پذیرایی خانه‌ی خود راه برود و تصور کند که در فضایی خیالی مشغول پیاده روی است.

نحوه‌ی عملکرد این کفش‌ها بدین شکل است که کاربر شروع به حرکت در جهات مختلف می کند و کفش یاد شده با محاسبه‌ی آنها می‌تواند به آرامی دوباره این شخص را به محل اول باز گرداند بدون آنکه او متوجه این اتفاق بشود.

کارشناسان باور دارند که این پتنت بسیار به طرح «پیاده‌یروی هدایت پذیر بی انتها» (infinite redirected walking) در حال توسعه‌ی بسیاری از شرکت‌ها نظیر انودیا شباهت دارد اما به نظر می رسد گوگل سعی دارد سریعتر از آنها، کفش واقعیت مجازی خود را ثبت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی