ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین اطلاعات از لیفان X70؛ محصول آینده گروه کرمان خودرو

در سال ۲۰۰۵ میلادی بود که گروه خودروسازی لیفان کار خود را به طور جدی آغاز کرد. درست ده سال بعد و در سال ۲۰۱۵ میلادی این کمپانی در نمایشگاه خودرویی شانگهای که در آوریل ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۳

در سال ۲۰۰۵ میلادی بود که گروه خودروسازی لیفان کار خود را به طور جدی آغاز کرد. درست ده سال بعد و در سال ۲۰۱۵ میلادی این کمپانی در نمایشگاه خودرویی شانگهای که در آوریل هر سال برگزار می شود از شاسی بلندی دیگر با نام لیفان X70 رونمایی کرد. لیفان X70 از لحاظ ابعاد در میان دو محصول دیگر کمپانی لیفان یعنی لیفان X60 و لیفان X80 قرار داشت.

لیفان X70

شرکت خودروسازان بم از زیر مجموعه شرکت های گروه کرمان خودرو که به عنوان نماینده ی جدید لیفان در ایران شناخته می شود، چند وقتی است که نمونه های اولیه ی لیفان X70 را به کشور آورده و در حال حاضر، تعدادی از این کراس اوور چینی در گمرک پیام حضور دارند.
گویا این خودروها هم مانند سایر خودروهای دیگر در انتظار سپری کردن مراحل ترخیص هستند. البته که خودروسازان بم لیفان X70 را به صورت نمونه وارد کشور کرده و بدیهی است در صورت موفقیت آمیز بودن تست های فنی و تطبیق، این خودروی کراس اوور وارد خط تولید این شرکت می شود.
در حال حاضر خودروسازان بم تولید لیفان 820 را بر عهده دارد و قرار است که بزودی محصولاتی چون لیفان X50، لیفان X60، لیفان X70، لیفان X7 و… را به سبد فروش خود اضافه کند.

در نسخه اولیه که در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد این خودرو شباهت زیادی به رنج روور اووک داشت و بعد از انتقادهای فراوان تغییراتی را بر خود دید که باعث شد این شباهت کمی کمتر به چشم بیاید. طراحان لیفان تمام سعی و تلاش خود را کرده اند تا با قرار دادن گلگیرهای بزرگ و خطوط فراوان این حس را به بیننده بدهند که لیفان X70 (لیفان Maiwei) یک خودروی خشن، تهاجمی و عضلانی است.
برخی احتمال می دهند که نمونه های وارد شده از X70، در نمایشگاه خودروی تهران 97 رونمایی شوند و مشتریان این دسته از خودروها، بتوانند در این رویداد خودرویی با محصول جدید لیفان و خودروسازان بم آشنا شوند.

مشخصات فنی لیفان X70

لیفان X70 خودرویی است کراس اوور و چینی که به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعى با قدرت 145 اسب بخار و گشتاور 185 نیوتن متر مجهز است. توان این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده ی اتوماتیک CVT به چرخ های جلوی X70 منتقل می شود.

وجود امکاناتی نظیر سانروف، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، سنسور نور، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، سامانه ی کنترل پایداری و… باعث می شود که با توجه به پیشرانه و مشخصات فنی لیفان X70، این خودروی کراس اوور رقیب جدی ام وی ام X33S شناخته شود.
همانطور که مشاهده می کنید، مشخصات فنی این خودرو شباهت زیادی به نزدیک ترین رقیب، یعنی چری تیگو5 دارد و به راحتی می تواند این محصول با سابقه چری را، در صورت عرضه با قیمت مناسب و امکانات راضی کننده به چالش بکشد.
لذا می توان توقع داشت که خودروسازان بم با داخلی سازی حداقلی برای این خودرو، بتواند کراس اوور جدید لیفان را با قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان وارد بازار کند. البته که این خودرو قابلیت فنی خاصی ندارد و در بحث امکانات رفاهی و ایمنی متمایز نسبت به رقبای هم قیمت ظاهر نمی شود.

قیمت احتمالی لیفان X70

بم خودرو هنوز اطلاعات خاصی در مورد قیمت نهایی لیفان X70 را منتشر نکرده است اما با توجه به قیمت فعلی لیفان X60 می توان حدس زد که لیفان X70 احتمالا در محدوده قیمتی 180 الی 200 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد و بدین ترتیب می تواند به رقیبی برای MVM X33 و چری تیگو 5 یا هایما S5 مبدل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی