ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین تجربه رانندگی با چری آریزو 6 در پیست آزادی تهران

در شرایط سخت فعلی صنعت خودرو به جرات می توان گفت که کمتر شرکتی جسارت لازم برای معرفی محصولات تازه را در بازار کشورمان دارد و البته که هر روز اخبار تایید نشده ای از ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۰

در شرایط سخت فعلی صنعت خودرو به جرات می توان گفت که کمتر شرکتی جسارت لازم برای معرفی محصولات تازه را در بازار کشورمان دارد و البته که هر روز اخبار تایید نشده ای از خروج شرکت ها و خودروسازان بین المللی یا چینی نیز به گوش می رسد. اما تجربیات صنعتی نشان داده است که گاهی تصمیم گیری های شجاعانه می تواند سرنوشت یک شرکت را به کلی تغییر دهد و حالا به نظر می رسد که مدیران خودرو نیز در چنین شرایطی قرار دارد. حالا این شرکت قصد دارد تا با معرفی سدان تازه چری آریزو 6 و کراس اوور سایز متوسط ام وی ام X55، جایگاه خود را در بازار ارتقا دهد.

چری آریزو 6

اگر حدود یکسال به عقب بازگردیم، در خواهیم یافت که مدیران خودرو با هر دو برند ام وی ام و چری، در نقش یک خودروساز نیمه خصوصی برای جبران فاصله بین محصولات تاریخ گذشته ایران خودرو و سایپا و خودروهای گران قیمت وارداتی نقش ایفا می کرده است. اما حالا در پی تغییرات شدید نرخ ارز و ممنوعیت واردات خودرو این جایگاه در حال تبدیل شدن به تامین کننده خودروهای لوکس بازار است. به عبارت دیگر حالا حداقل چهار محصول مدیران خودرو بیش از 200 میلیون تومان قیمت دارند و تقریبا هیچ خودرویی (به غیر از MVM 110) با قیمت کمتر از یکصد میلیون تومان توسط این خودروساز عرضه نمی شود. بنابراین در شرایط فعلی، نشستن پشت فرمان خودرویی با لوگو MVM یا چری، می تواند به مثابه داشتن یک خودرو وارداتی (با معیارهای سال گذشته) تلقی شود.

در همین راستا حالا سدان تازه چری آریزو 6 که به تازگی توسط مدیران خودرو معرفی شده است. لوکس ترین محصول این کمپانی در بازار ایران به شمار می رود. البته باید تاکید کرد که ظاهرا سطح آپشن های این مدل به گرد پای مدل فیس لیفت شده چری تیگو 7 که چند روز قبل معرفی شد نمیرسد، اما از نظر پرستیژ، هنوز جایگاه خودروهای سدان از محصولات کراس اوور بالاتر است و آریزو 6 نیز به عنوان یک سدان سایز متوسط از ویژگی های جذاب و امکانات رفاهی قابل تاملی برخوردار است که می تواند حتی نظر مشتریان سخت گیر را نیز به خود جلب نماید.

چری آریزو 6 از نظر پلت فرم و مشخصات فنی با چری آریزو 5 توربو تشابه زیادی دارد و در واقع نسخه ای بزرگتر و لوکس تر از این خودرو محسوب می شود. بنابراین بازهم با موتور 1.5 لیتری توربو به قدرت 147 اسب بخار مواجه هستیم که البته اینبار به گیربکس CVT ارتقاء یافته با قابلیت شبیه سازی 9 دنده مجهز شده است و از این جهت نسبت به برادر کوچکتر، برتری قابل توجهی دارد.

تجربه رانندگی با چری آریزو 6

با نشستن پشت فرمان چری آریزو 6 به سرعت درخواهید یافت که کیفیت متریال داخلی این خودرو نسبت به سایر محصولات چینی بسیار بالاتر است. طراحی داخلی نیز به کلی متحول شده و حالا با مجموعه پشت آمپر تمام دیجیتال و خط و خطوط سیال و مدرن در کابین روبرو هستیم که فرمی از سادگی در عین زیبایی را به نمایش می گذارد.عایق کاری کابین نیز بهبود یافته است و در زمان رانندگی نرمال صدای بسیار اندکی از پیشرانه به درون کابین راه می یابد اما در شرایط رانندگی در پیست آزادی، آرام راندن چندان توجیهی ندارد و به همین سبب با تخت کردن پدال گاز این چری نسبتا بزرگ جثه با عملکردی قابل قبول مواجه می شویم. مقاومت توربو در مقابل رسیدن به حداکثر کارایی (فول بوست شدن) بالا نیست و موتور به سرعت تمام توان و گشتاور خود را در اختیار شما قرار میدهد. باید اذغان کرد که هماهنگی گیربکس نیز افزایش یافته و تاخیر در سنگین کردن دنده ها نسبت به سایر گیربکس های CVT بسیار کمرنگ شده است. بنابراین آریزو 6 می تواند به راحتی خواسته شما را برای دست یابی به شتاب و سرعت بیشتر تامین کند اما در مجموع کاراکتر کلی خودرو بیش از آنکه یاد آور یک سدان اسپرت باشد. به یک سدان خانوادگی و با پرستیژ شباهت دارد. برای مثال ویژگی های فنربندی به صورتی است که محور جلو در سرعت های بالای 60 کیلومتر دچار کم فرمانی می شود و با ورود ESP به مدار هشدار می دهد که این جنتلمن چینی، تمایل چندان به حرکات جوان پسند و پرفشار ندارد.

قیمت و جایگاه چری آریزو 6 در بازار

مسئولان چری در ایران معتقدند که چری آریزو 6 در ایران از حیث مشخصات ابعادی در حد فاصل هیوندای النترا و هیوندای سوناتا جای میگیرد و اندکی از خودروهایی نظیر مزدا 3 بزرگتر است. در داخل کابین نیز همین امر به وضوح مشخص است اما قیمت گذاری نهایی که رقمی بیش از 200 میلیون تومان را پوشش می دهد، به نحوی انتخاب خواهد شد که قیمت چری آریزو شش از هیوندای النترا جدید و مزدا 3 پایین تر باشد. بنابراین با توجه به شرایط فعلی بازار می توان حدس زد که قیمت نهایی در محدوده 220 تا 250 میلیون تومان قرار خواهد داشت که قیمتی رقابتی برای پر کردن جای خالی خودروهای وارداتی در بازار به نظر می رسد.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر آلبوم تصاویر این خودرو:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amirali223
    Amirali223 | ۴ آذر ۱۳۹۷

    بیش از دویست میلیون پول برای این اسباب بازی آشغال چینی؟!...

مطالب پیشنهادی