ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینترنت گاوها؛ دامداری مدرن با استفاده از وصله گوش هوشمند

از تراکتورهای خودران تا ربات های باغ دار، فناوری های هوشمند در حال پیشروی به سوی کشاورزی و دامداری مدرن هستند و حالا نوآوری دیگری از راه رسیده که با استفاده از یک وصله گوش ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

از تراکتورهای خودران تا ربات های باغ دار، فناوری های هوشمند در حال پیشروی به سوی کشاورزی و دامداری مدرن هستند و حالا نوآوری دیگری از راه رسیده که با استفاده از یک وصله گوش هوشمند، امکان پایش 24 ساعته گله ها را فراهم می کند.

تکنولوژی مورد بحث که توسط استارتاپ استرالیایی «Ceres Tag» توسعه یافته، مانند یک مچ بند هوشمند برای دام ها عمل کرده و اطلاعاتی مانند محل چرا، موقعیت دام های فراری یا دزدیده شده و حتی تحلیل سلامت دام با توجه به نوع حرکت (بیماری، جراحت یا بارداری) را ثبت می کند. اطلاعات مذکور سپس برای دامدار ارسال شده و امکان تحلیل بیشتر آنها نیز فراهم خواهد بود.

امکان پایش 24 ساعته گله از مهمترین ویژگی های دامداری مدرن است

دیوید اسمیت مدیر عامل سرس تگ سه ویژگی اتصال دائم به GPS، توانایی تشخیص حرکت و همچنین دماسنج داخلی را به عنوان قابلیت های اصلی محصول خود معرفی می کند. وی همچنین مهمترین مزایای وصله گوش Ceres را عدم نیاز به تعویض باتری در طول عمر دام، استحکام بالا، احتمال بسیار ضعیف گم شدن، نامحدود بودن برد سیگنال به دلیل استفاده از امواج ماهواره ای و در نهایت امکان شناسایی بین المللی اطلاعات بیان کرده است.

دامداری مدرن

وصله های Ceres پیش از این با موفقیت روی 100 دام در کوئینزلند استرالیا آزمایش شده و مقاومت خوبی در مقابل عوامل بیرونی از خود نشان داده اند. این وصله ها خصوصاً برای دامدارانی مفید هستند که هزاران رأس دام در اختیار داشته و در حالت عادی با استفاده از هواگردها (هلیکوپتر و پهپاد) گله های خود را رصد می کنند.

به گفته آقای اسمیت، نوآوری جدید موجب صرفه جویی عظیمی در هزینه های دامداری خواهد شد و با ارائه اطلاعات دقیق و لحظه ای از حرکت و سلامت دام ها، کمک شایانی به برنامه ریزی دامداران خواهد کرد.

گفتنی است وصله های سرس احتمالاً از سال 2020 آماده فروش خواهند بود و تا آن زمان، شرکت سازنده روی اضافه کردن سنسورها و امکانات جدید، در کنار کاهش ابعاد محصول نهایی تمرکز خواهد کرد. همچنین قرار است محصولات Ceres Tag با یک پلتفرم تحلیل داده یکپارچه سازی شوند تا در نهایت اطلاعاتی جامع، کامل و با جزئیات بالا در اختیار دامداران قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ilyma13
    ilyma13 | ۴ آذر ۱۳۹۷

    نمیدونم چرا یاد خودمون افتادم...

مطالب پیشنهادی