بزرگ‌ترین معضل ایکس باکس وان چیست؟

سال‌ها از شروع نسل هشتم دنیای بازی‌های کامپیوتری می‌گذرد. در این بین دو رقیب نام آشنای این عرصه یعنی سونی و مایکروسافت همچنان تصمیم ندارند تا نسل بعدی را استارت زده و کنسول‌های جدیدی را معرفی کنند. بلکه به عرضه نسخه‌هایی قدرتمندتر بسنده کرده‌اند که چند ماهیست شاهد حضور آنان در بازار بوده‌ایم.

با وجود گذشت این مدت زمان از عرضه اکس باکس وان، مشکلی درخصوص این کنسول وجود دارد که صرف نظر از تمامی تفاوت‌ها و کاستی‌های دیگر بسیار به چشم می‌آید. درواقع این مشکل تاکنون توانسته است برخی از کاربران را راضی و برخی را همچنان ناراضی نگه دارد. در ادامه مطلبی از مگان فرخمنش (Megan Farokhmanesh) نویسنده وبسایت The Verge در این خصوص را میخوانیم.

 


 

 

سونی کنترلر دوال شاک را از ابتدا بدون نیاز به باطری‌های قلمی عرضه کرده است و به سادگی قابلیت شارژ کردن آنان با استفاده از پایه‌های مخصوص یا کابل USB و اتصال آن به کنسول وجود دارد. حتی نینتندو جوی‌کان‌های کوچک و ظریف سوییچ را بوسیله مجموعه شارژکننده کنسول شارژ می‌کند.

اما شما برای استفاده از کنترلر اکس باکس وان نیازمند جایگزین کردن باطری‌های قلمی درون آن هستید. تنها درصورتی نیاز به این کار نخواهید داشت که با استفاده از سیم و همچنین با تحمل کردن فاصله‌ای کوتاه تا صفحه نمایش تصمیم به بازی کردن داشته باشید.

اگر به سراغ کنسول‌های دستی سونی و نینتندو برویم مشاهده می‌کنیم که پلی استیشن ویتا و نینتندو 3DS هردو بوسیله شارژر و بدون نیاز به باطری‌های قلمی شارژ می‌شوند. خیال شما ازین بابت راحت است و به مشکلی برنمی‌خورید. استفاده از باطری شاید در بسیاری از موارد امری منسوخ شده باشد، اما حتی در سال 2018 نیز مایکروسافت این سیستم قدیمی خود را تغییر نداده است.

کنترلرهای الیتِ اکس باکس وان نیز که با استفاده از تکنولوژی‌های روز ساخته شده‌اند و قیمت بالایی نیز دارند، باز هم نیازمند استفاده از باطری‌های قلمی هستند.

 

 

اما در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند ردیت (Reddit) کاربران به نیمه پر لیوان اشاره کرده‌اند. می‌توان در این میان کمپین‌هایی را مشاهده کرد که از این سیستم دفاع می‌کنند. این کاربران معتقدند استفاده از کنترلرهایی که از باطری استفاده می‌کنند بسیار بهتر از مدل‌های شارژی است.

«امیدوارم سازندگان در این سیستم کنترلرها تغییری ایجاد نکنند»، «هیچ چیز بدتر از این نیست که در حین بازی مجبور شوید کنترلر خود را عوض کنید یا آن را برای شارژ کردن به کنسول متصل کنید» و... . این‌ها مثال‌هایی از نظرات کاربران در این کمپین‌ برای حمایت از حضور باطری‌های قلمی در مدل‌های جدید کنترلرها است.

بصورت کلی بسیاری از این کاربران طرفدار تعویض باطری هرچند سریع و با هزینه‌ای زیاد یا کم جهت خرید باطری‌هایی بادوام‌تر هستند. آن‌ها معتقدند این کار ساده‌تر و بی‌دردسرتر از زمانی است که مجبور باشید کنترلر خود را بصورت کلی تعویض کرده یا آن را به کنسول متصل کنید.

 

 

زمانی که از مایکروسافت درخصوص این سیاست سوال شد، گفته شد که این کمپانی درنظر دارد تا برای کاربران خود آزادی عمل قائل شود. به همین خاطر کاربران می‌توانند برای استفاده از کنترلرهای اکس باکس وان چه درخصوص کنسول و یا ویندوز10 از کابل USB و بصورت اتصال مستقیم استفاده کنند.

یا حتی می‌توانید به سراغ باطری ( مایکروسافت کاربران را برای استفاده از بهترین عملکرد کنترلرها دعوت به باطری‌های ساده یا یک بار مصرف کرده است و استفاده از باطری‌های شارژی را توصیه نمی‌کند) بروید. کیت‌های مخصوص این کنترلرها که توانایی شارژ مجدد داشته و در قسمت جا باطری دسته قرار می‌گیرند نیز می‌توانند یکی دیگر از انتخاب‌های شما باشند ( برخی ازین کیت‌ها ماکسیمم تا 4 ساعت شارژ شده و می‌توانید از آنان تا 30 نیز استفاده کنید ).

این پاسخ قانع کننده است و تایید می‌کند که مایکروسافت در این زمینه سیاست درستی را در پیش گرفته است. اما چرا با وجود این آزادی عمل امکانات مورد نیاز برای استفاده از ابتدا در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد؟

 

 

برای مثال با وجود خرید یک کنسول اکس باکس وان که خود هزینه قابل توجهی را در پی دارد، چرا کاربران باید بصورت جداگانه کابل USB را خریداری کنند؟ درصورت استفاده از باطری‌های یک بار مصرف و در شرایطی که باطری اضافه برای جایگزین کردن باطری‌های تمام شده به همراه نداشته باشید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

مجبور می‌شوید حتی در حین بازی به نزدیک‌ترین فروشگاه مراجعه کنید و سریعا باطری مورد نظرتان را تهیه کنید. چرا که درصورت نبود کابل USB کوچک‌ترین استفاده از کنترلر مقدور نیست و عملا دسترسی شما به کنسولتان از بین می‌رود! با این وجود باز هم برخی مشکلات و سوالات همچنان بی‌جواب و بی راه حل باقی می‌مانند.

با وجود مزایای استفاده از این سیستم قدیمی، باز هم مشکلات و برخی مسائل موجود که بالاتر به آنان پرداختیم موجب می‌شود تا همچنان تکنولوژی جدیدتر و کنترلرهای شارژی را در ارجحیت قرار دهیم.

مطالب مرتبط

واچ داگز در هفته اول 4 میلیون نسخه فروخت!

بر اساس گزارش منتشر شده توسط یوبیسافت، ناشر بازی واچ داگز، این عنوان در هفته ابتدایی عرضه خود به بازار، در سراسر جهان موفق به فروش 4 میلیون نسخه ای شده که رقمی غیر قابل پیش بینی و تعجب بر انگیز است. رقمی که حتی ناشر بازی را هم متعجب کرده. دارن باون، مدیر فروش بریتانیا... ادامه مطلب

کاربران برنامه پیش نمایش اکس باکس پاداش دریافت خواهند کرد

دارندگان کنسول اکس باکس وان می توانند از طریق دعوت نامه هایی خاص، وارد برنامه پیش نمایش یا Preview Program شوند. این کاربران، زودتر از دیگران ورژن های ناآماده و پر ایراد آپدیت های بعدی کنسول را دریافت کرده و در رفع ایرادات آن به مایکروسافت کمک می کنند. در واقع، برنامه پیش نمایش را به... ادامه مطلب

۲۲ سال ولفنشتاین در یک نگاه

بی جی بلازکوویچ در دو نمای متفاوت. یکی برای سال 1992 و دیگری برای سال 2014. سرعت پیشرفت تکنولوژی سرسام آور است. با گذشت یک 22 سال دیگر، دنیای بازی های ویدیویی در سال 2036 کجا خواهد بود؟ تصورش غیر قابل تصور است. اولین بار که id Software به طور جدی شروع به ساخت بازی Wolfenstein... ادامه مطلب

بسته شدن Lionhead حتی کارکنان استودیو را نیز شگفت زده کرد

بزرگترین خبر این هفته در صنعت بازی بی شک مربوط به بسته شدن استودیو Lionhead در کنار تعطیلی چهار استادیوی دیگر از زیرمجموعه های مایکروسافت بود. با خود می گوییم «واقعاً شرم آور است» یا «به آنها چه ربطی داشته؟». موردی که جلب توجه کرده و واقعیتی که هنوز استودیوی لاین هد نیز راجع به... ادامه مطلب

ویژگی بکوارد در ایکس باکس وان چگونه عمل می‌کند؟ [قسمت اول]

در طول دهه‌های گذشته بازی های زیادی عرضه شدند که از آن ها خاطره‌ های به یاد ماندنی زیادی داریم. بازی های بزرگی که در زمان خودشان بهترین بودند. اما مقوله‌ی زمان همیشه شرایطی را رقم زده که خواسته یا ناخواسته، خیلی از این بازی ها را کنار گذاشتیم و با خرید کنسول های جدید... ادامه مطلب

مایکروسافت: اکس باکس در E3 به هیلو و گرز نیازی نداشت؛ سونی: برخی پروژه ها را نشان ندادیم

انتظارات از کنفرانس های سونی و مایکروسافت قبل از E3 بسیار زیاد بود. با این حال E3 امسال خیلی حال و هوای جذاب و پر شوری نداشت و بر خلاف سال های گذشته، غول های صنعت بازی های ویدیویی سورپرایزهای خاصی را برایمان به همراه نیاورده بودند. انتظار می رفت که مایکروسافت با کنسول تازه اش... ادامه مطلب

نظرات ۱۳

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x