ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به قیمت سپر خودروهای مختلف در بازار قطعات یدکی+ جدول

سپر خودرو از اولین باری که شکل گرفت تا به امروز که انواع متفاوتی دارد، تغییر و تحولات زیادی را به خود دیده است. در حال حاضر طراحی و تولید بسیاری از قطعات و قسمت ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

سپر خودرو از اولین باری که شکل گرفت تا به امروز که انواع متفاوتی دارد، تغییر و تحولات زیادی را به خود دیده است. در حال حاضر طراحی و تولید بسیاری از قطعات و قسمت های خودرو با تکنولوژی و علم روز گره خورده است، سپر خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست. مسئله آیرودینامیک یکی از مهمترین دلایلی است که بر طراحی سپرها با روش علمی تاکید دارد.

سپر خودرو از سه قسمت اصلی پیشانی (پوسته)، تیر عرضی (دیاق) و جاذب (ضربه گیر) تشکیل می شود. در خودروهای مدرن با افزودن تجهیزات جانبی ظاهر سپرها تغییر می کند؛ اما به طور کلی سپر خودرو از سه قسمت اصلی که در بالا به آن اشاره شد تشکیل شده است. سپرهای امروزی از ترکیب چند آلیاژ فلز، پلاستیک و فیبر کربن تولید می شوند. به کارگیری این سپرها مثل گذشته وزن خود را چندان زیاد نمی کند. این سپرها در برابر آب و آفتاب و … مقاوم بوده، خاصیت آیرودینامیکی داشته و محکم و در عین حال منعطف و ضربه گیر اند.

مروزه سپر اتومبیل‌ها با استفاده از کامپوزیت‌های مقاوم پلاستیکی و در اندازه و شکل‌های متفاوت، به صورت یک‌پارچه و یا جداگانه از بدنه اتومبیل، طراحی و تولید می‌شوند. به طور معمول در تولید سپر اتومبیل، از دو نوع کامپوزیت پایه فلزی MMC و پایه پلیمری PMC استفاده می‌شود، که به دلیل نوع و کاربرد سپر اتومبیل می‌تواند، متفاوت باشد، که در اتومبیل‌هایی که هدف از طراحی و تولید آن‌ها استفاده درون شهری است؛ معمولا از کامپوزیت‌های پایه پلیمری استفاده میشود.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قیمت تعدادی از سپرهای موجود در بازار و متعلقات آنها:

سپر خودرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza rajabi
    reza rajabi | ۱۰ آذر ۱۳۹۷

    دیجیاتو دست بردار فهمیدیم خودروسازها و قطعه سازها دارن ورشکست می شن و اینایی که پست می ذارید همش آگهیه که آگاه شیم مردم و ورشکست کردید بسه دیگه

مطالب پیشنهادی