ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا RTX Titan
تکنولوژی

کارت گرافیک پرچمدار انویدیا RTX Titan معرفی شد

تنها مدت کوتاهی پس از اینکه تصاویری از آزمایش انویدیا RTX Titan منتشر شد حالا این کارت گرافیک به طور رسمی معرفی شده است. همان گونه که انتظار می رفت این بالاترین مدل فعلی کارت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۳

تنها مدت کوتاهی پس از اینکه تصاویری از آزمایش انویدیا RTX Titan منتشر شد حالا این کارت گرافیک به طور رسمی معرفی شده است.

همان گونه که انتظار می رفت این بالاترین مدل فعلی کارت گرافیک انویدیا از 72 هسته ردیابی پرتو (RT) به همراه 4608 هسته کودا بهره می برد. در مقایسه باید اشاره کرد که RTX 2080 Ti دارای 68 هسته RT و 4352 هسته کودا بود.

با این مشخصات کارت گرافیک جدید بر خلاف مدل Titan XP چندان در رده کارت های گرافیک ویژه مصرف کنندگان عادی به حساب نمی آید. در واقع این محصول انویدیا در رده کارت Titan V که در زمان معرفی در سال گذشته قوی ترین بود محسوب می  شود.

انویدیا RTX Titan

انویدیا RTX Titan از 24 گیگابایت رم GDDR6 بهره می برد و البته با این مشخصات قیمت بالایی هم دارد: 2500 دلار که تقریباً دو برابر RTX 2080 Ti است. با این قیمت بازار هدف آن هم تا حدودی متفاوت است. انویدیا اعلام کرده که این کارت به طور ویژه محققان حوزه هوش مصنوعی، کاربران ورک استیشن و گیمرها را هدف گرفته است. میزان حافظه بیشتر این کارت هم برای محققان امکان اجرای شبیه سازی های بزرگتر در مقایسه با 2080 Ti را فراهم می کند.

انویدیا RTX Titan شباهت فراوانی با RTX 2080 Ti دارد و عمده ترین تفاوت آن به حافظه بیشتر باز می گردد. پردازشگر گرافیکی آن هم TU102 است که بسیار شبیه به کارت 6300 دلاری کوادرو RTX 6000 با تعداد هسته های کودا، هسته های RT و میزان رم مشابه است.

برای استفاده از 2 کارت گرافیک انویدیا RTX Titan می توان از رابط ویژه Titan RTX NVLink Bridge (مشابه شکل بالا) استفاده کرد. در این صورت میزان رم کلی دو برابر شده و پهنای باند کل هم به 100 گیگابایت در ثانیه می رسد.

انتظار می رود سرعت بازی ها با این کارت گرافیک در حدود 10 تا 20 درصد بهتر از  RTX 2080 Ti باشد و بر خلاف کارت Titan V گران قیمت تر با حافظه های HBM2 احتمالاً محصول جدید مورد توجه برخی گیمرهای خاص قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی