ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سایت آمازون
تکنولوژی

ربات انباردار آمازون 24 کارمند را راهی بیمارستان کرد

یک ربات که زیر نظر آمازون کار می‌کند به اشتباه یک قوطی که درون آن دافع خرس قرار داده شده بود را باز کرد و باعث شد ۲۴ نفر از کارمندان انبار راهی بیمارستان شوند. ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

یک ربات که زیر نظر آمازون کار می‌کند به اشتباه یک قوطی که درون آن دافع خرس قرار داده شده بود را باز کرد و باعث شد ۲۴ نفر از کارمندان انبار راهی بیمارستان شوند. حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است و ۳۰ نفر دیگر به صورت سرپایی در محل مداوا شدند. این انبار آمازون در نیوجرسی بیش از ۳ هزار کارمند دارد.

تحقیقات ابتدایی نشان می‌داد که یک قوطی دافع خرس -که برای فراری دادن خرس‌های وحشی استفاده می‌شود و به صورت اسپری تولید می‌گردد- از یکی از طبقه‌ها به زمین افتاد. اما سخنگوی این انبار کمی بعد اعلام کرد که یکی از ماشین‌های اتوماتیک این قوطی را باز کرده و باعث شده که مواد سمی داخل آن به بیرون درز نماید.

در بیانیه‌ای که غروب چهارشنبه منتشر شد، آمازون اعلام کرد که انتظار دارد تا در ۲۴ ساعت آینده همه‌ی مجروحان از بیمارستان مرخص شوند. همچنین در این بیانیه اعلام شد که تحقیقات کامل‌تری توسط خود آمازون در حال انجام است و همیشه سلامت کارمندان در بالاترین درجه‌ی اهمیت این شرکت قرار دارد.

آمازون بار‌ها به خاطر قرار دادن کارمندانش در شرایط سخت کاری در انبار‌هایش مورد انتقاد قرار گرفته است. در سال جاری، شورای ملی ایمنی و بهداشت شغلی در آمریکا شرکت آمازون را در لیست خطرناک ترین محل‌ها برای کار کردن قرار داد.

همچنین تنها در ماه گذشته دو نفر از کارمندان آمازون به خاطر فروریختن یک دیوار کشته شدند. البته این موضوع به خاطر عدم رعایت ایمنی نبود و به دلیل باد شدید این اتفاق ناگوار به وقوع پیوست.

استفاده از ربات‌ها در وهله‌ی اول برای بالا بردن بهینگی و کاهش اشتباهات است. اما به نظر می‌رسد که ربات‌های برنامه ریزی شده هم می‌توانند اشتباه کنند و گاهی این اشتباهات مرگبار هستند. در اتفاقی مشابه، اشتباه یک ربات در شرکت فولکس واگن باعث کشته شدن یک مرد ۲۲ ساله شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱۷ آذر ۱۳۹۷

    24نفر رفتن بیمارستان و30نفر سرپایی مرخص شدن

مطالب پیشنهادی