ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پلی سرویس دیگر از اندروید 4.0 پشتیبانی نخواهد کرد

گوگل ساعاتی پیش اعلام کرده که از این پس API های جدیدی که برای گوگل پلی سرویس (Google Play Services) منتشر می‌شوند از اندروید 4.0 (آیس کریم سندویچ) و نسخه‌های قدیمی‌تر پشتیبانی نخواهند کرد. با ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

گوگل ساعاتی پیش اعلام کرده که از این پس API های جدیدی که برای گوگل پلی سرویس (Google Play Services) منتشر می‌شوند از اندروید 4.0 (آیس کریم سندویچ) و نسخه‌های قدیمی‌تر پشتیبانی نخواهند کرد.

با این حساب، اگر از گوشی‌های قدیمی استفاده می‌کنید باید بدانید که در صورت عدم به‌روزرسانی گوگل پلی سرویس نسخه جدید بسیاری از اپلیکیشن‌ها برایتان اجرا نمی‌شود. بنابراین یا باید در پی ارتقای سیستم عامل باشید یا اینکه گوشی هوشمند جدیدی خریداری کنید.

گوگل در پی اعلام این خبر به توسعه‌دهندگان هم اعلام کرده که از این پس API مرحله 16 (برای اندروید 4.1 ژلی بین) آخرین نسخه‌ای از گوگل پلی سرویس است که از آن پشتیبانی به عمل می‌آورد.

اندروید 4.0

قطع پشتیبانی گوگل از اندروید 4.0 چندان جای تعجب ندارد. مطابق آخرین آمار منتشر شده در ماه اکتبر، تنها 0.03 درصد از کاربران اندروید از نسخه 4.0 آیس کریم سندویچ سیستم عامل استفاده می‌کنند که در برابر 2 میلیارد دیوایس اندرویدی فعال در سراسر دنیا رقم قابل توجهی نیست.

با این وجود، اگر برای دستگاه شما آپدیتی جدیدتر از اندروید 4.0 منتشر نشده، با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب آپدیت‌های نرم‌افزاری در دیوایس‌های اندرویدی احتمالا ناچار به تعویض دستگاه با یک دستگاه جدیدتر خواهید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali M
    Ali M | ۱۷ آذر ۱۳۹۷

    توی ایران که تعویض دیوایس برای خیلیها ممکن نیست من جمله خودم.خواهشا صدای مارو بهشون برسونید که پشتیبانی دیوایسهارو قطع نکنن

مطالب پیشنهادی