ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دادگستری آمریکا علیه هواوی
تکنولوژی

احتمال تحریم هواوی از سوی آمریکا

اوایل امسال وزارت بازرگانی آمریکا کمپانی چینی ZTE را از دریافت سخت افزار و نرم افزاری لازم برای تولید موبایل محروم کرد. دلیل این تحریم دور زدن تحریم های ایران و کره شمالی توسط ZTE ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

اوایل امسال وزارت بازرگانی آمریکا کمپانی چینی ZTE را از دریافت سخت افزار و نرم افزاری لازم برای تولید موبایل محروم کرد. دلیل این تحریم دور زدن تحریم های ایران و کره شمالی توسط ZTE و عمل نکردن این شرکت به توافقات قبلی اعلام شده بود و حالا احتمال اجرای همین سناریو در مورد هواوی نیز وجود دارد.

بر اساس گزارشی که در روزهای اخیر منتشر شده، در دو سال گذشته مقامات آمریکایی به ظن نقض تحریم های اعمال شده علیه چند کشور  توسط هواوی بازرسی هایی را از این کمپانی ترتیب داده اند. احتمالا دستگیری «منگ وانژو»، مدیر ارشد مالی هواوی و دختر بنیانگذار این شرکت در کانادا نیز به همین بازرسی ها مربوط می شود چرا که اتهام وی سوءاستفاده از سیستم بانکداری بین المللی برای داد و ستد با ایران عنوان شده است.

تحریم های اعمال شده علیه ZTE در مدت کوتاهی می توانست این شرکت را از پای درآورد با این حال هواوی قدم های بسیاری را برای کاهش اتکا به شرکت های خارجی و به ویژه آمریکایی برداشته است که شامل توسعه چیپست بومی کایرین می شود. جدیدترین نسل این چیپست ها که کایرین ۹۸۰ نام دارد از واحد اختصاص هوش مصنوعی بهره مند بوده و توانایی رقابت با قدرتمندترین نمونه های آمریکایی را دارد.تحریم هواویاخیرا شایعات بسیاری در مورد احتمال توسعه سیستم عامل بومی جایگزین اندروید توسط این شرکت به گوش می رسد و ظاهرا چینی ها از سه سال قبل این پروژه را کلید زده اند. علاوه بر این هواوی یکی از غنی‌ترین آرشیوهای پتنت را در اروپا به نام خود ثبت کرده که از پیشرفت فراوان آنها حداقل روی کاغذ حکایت دارد.

مقامات آمریکایی تا کنون هم روی خوش به هواوی نشان نداده اند که بارزترین نمونه آن هشدار به کشورهای متحد در مورد عدم استفاده از محصولات هواوی برمی گردد، هرچند ظاهرا این هشدارها چندان کارساز نبوده اند.

دولت آمریکا بی سر و صدا از اپراتورهای ورایزن و AT&T خواسته از داد و ستد با این شرکت صرف نظر کنند که باعث کنار گذاشتن طرح های همکاری از سوی آنها شد. اگرچه هواوی از امتیاز عرضه ارزانتر محصولاتش در آمریکا محروم شده با این حال به دومین تولید کننده بزرگ موبایل در جهان تبدیل شده و بعید نیست در سال های آتی سامسونگ را هم از اریکه قدرت به زیر بکشد. از سوی دیگر این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکننده های تجهیزات مخابراتی در دنیاست. با تمام این تفاسیر باید دید تحریم هواوی از سوی آمریکا تا چه حد عملی شده و چه تاثیری روی این شرکت خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • PyLord X
    PyLord X | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

    دوستان عزیز

    باید نسبت به تحرک مرموز بات های اسرائیلی در شبکه های اجتماعی و نظرات سایت ها هشیار باشیم . کشور چین و روسیه شریک راهبردی ایران هستند امریکا و غرب که کلا تحریم کردند وقایع فرانسه هم نشان داد که حقوق بشر و این اراجیف دروغی بیش نیستند پس هدف یک عده از نظرات ضد چینی چیست ؟
    رابطه ایران و چین رابط هواوی و مشتری نیست بلکه رابطه یک کشور نفتی با یک کشور صنعتی است . چین اکنون قسمت عمده ای از عملیات استخراج و خرید نفت ایران را انجام می دهد اگر چین نباشد کشور جایگزینی نیست ! دیدیم که توتال فرانسه به اشاره امریکا سریعا ایران را تحریم کرد . نفت موضوع شوخی برداری نیست تا ما بخواهیم مسائل ساختگی مثل حقوق بشر و موشک را حل کنیم ملت ایران باید به ناز غربی ها از گرسنگی بمیرد . اما اکنون چین با خرید نفت ایران به ایران کمک می کند پس قطعا هر دشمنی با چین یک اشتباه بزرگ است . افرادی هم که به نام مردم به چین توهین می کنند شک نکنید اصلا ایرانی نیستند چطور ممکن است که کسی نداند که ایران یک کشور تمام نفتی است که صنایع ان از یک سو اولا صنایع ثانویه وابسته به ابزار الات غربی هستند از سوی دیگر قدرت تجاری بسیار کمی به علت تحریم ها دارند . اگر ایران بیسکویت می سازد انرا با یک ماشین غربی می سازد و ما برای تعمیرات و خرید تجهیزات به چین و روسیه نیاز داریم ....

    • Milad Salehi
      Milad Salehi | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

      والا چرت و پرت گفتن هم حدی داره
      مطمئن باش شرکت های چینی‌ دلشون نه واسه ملت و نه ایران می‌سوزه فقط از این فرصت استفاده میکنن سرمایه کشور رو به مفت چپاول میکنن چون مسئولین کشور عرضه تولید ندارن و چین هم نهایت استفاده از مسئله میکنه
      در نهایت کشور ما هیچ دوستی نداره بقول آقای ظریف خودمون انتخاب کردیم اینجوری باشیم

  • PyLord X
    PyLord X | ۲۱ آذر ۱۳۹۷

    ترامپ = ?

  • PyLord X
    PyLord X | ۲۱ آذر ۱۳۹۷

    چین بزرگترین استخراج کننده نفت ایران بزرگ ترین خریدار نفت ایران و بزرگترین حامی اقتصادی ایران است اجازه ندهیم فیک های اسرائیلی روابط دو ملت بزرگ ایران و چین را تخریب کنند
    #freehuawiicfo

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی