ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طرح حمایت‌ از پیام‌رسان‌ها
تکنولوژی

واکنش مدیر گپ به طرح مجلس برای پیام‌رسان‌های اجتماعی: از ما حمایت نکنید

«مهدی انجیدنی» مدیر پیام‌رسان گپ نسبت به طرح حمایت از پیام‌رسان‌های اجتماعی که مجلس درحال بررسی آن است، واکنش نشان داد و در توییتر خود از مجلسیان درخواست کرد که از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت نکنند ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۰

«مهدی انجیدنی» مدیر پیام‌رسان گپ نسبت به طرح حمایت از پیام‌رسان‌های اجتماعی که مجلس درحال بررسی آن است، واکنش نشان داد و در توییتر خود از مجلسیان درخواست کرد که از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت نکنند و این مصوبات را ادامه ندهند.

انجیدنی، مدیر پیام‌رسان داخلی گپ در صفحه توییتری خود نوشت:‌

«در مجلس مصوبه‌ای به اسم حمایت از پیام‌رسان‌ها اما با اهداف دیگری در جریان است که فعالان IT و حتی مدیران پیام‌رسان‌ها نیز با آن موافق نیستند! به عنوان مدیر یک پیام‌رسان خصوصی از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهم که از ما حمایت نکنند و این مصوبات را ادامه ندهند.»

این درحالی‌ست که پیام‌رسان‌های داخلی مانند سروش، گپ و بیسفون تاکنون حمایت‌های متفاوتی نظیر وام ۵ میلیارد تومانی، سرور، پهنای باند و مواردی از این قبیل را به عنوان حمایت‌های دولتی دریافت کرده‌اند.

گفتنی‌ست که روز گذشته «محمدعلی پورمختار» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه تلویزیونی حالا خورشید در تشریح برخی مفاد این آئین‌نامه توضیح داد که در این طرح شرط شده‌است که اگر کسی بخواهد کانال یا گروه تشکیل دهد، بایدآن را از طریق پنجره واحد با رعایت قوانین کشور ثبت کند تا پس از تشکیل کانال یا گروه، موثر بودن آن توسط هیات نظارت که ۱۷ دستگاه عضو آن هستند، بررسی شود:

«در نظام جمهوری اسلامی پهنای باند با سرعت‌های مختلف به پیام‌رسان‌ها داده می‌شود که بخشی از خدمات به آنها است، به همین جهت باید نظارت بر آنها هم وجود داشته باشد. در طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی به صراحت عنوان شده است که باید پهنای باند پیام‌رسان‌های داخلی بیش از دو برابر پیام‌رسان‌های خارجی باشد؛ ضمن اینکه باید فعالیت گروه‌ها و کانال‌های موثر در این پیام‌رسان‌ها با دریافت مجوز صورت گیرد.»

طرح حمایت‌ از پیام‌رسان‌ها

اینطور که پورمختار گفته این طرح به جنبه حمایتی از پیام‌رسان‌های داخلی با هدف اعتمادسازی و صیانت از حقوق شهروندی، حریم خصوصی،‌ فرهنگ عمومی و امنیت ملی نوشته شده است.

لازم به توضیح است که نویسندگان این طرح عقیده‌ دارند که که فعالیت در اینترنت یک فعالیت پیام‌رسانی است. به همین دلیل این طرح به جز پیام رسان‌های بومی، به موارد مهمی مثل انتقال مدیریت گذرگاه اینترنت به نیروهای مسلح هم می‌پردازد. در ماده ۱۲ آن که مربوط به «صیانت از حریم داده‌ها» است می‌خوانیم:

«مرزبانی دیجیتال و دفاع سایبری از کشور و جلوگیری از بهره برداری غیر مجاز از داده‌های مجازی در درگاه‌های ورود و خروج پهنای باند کشور، با محوریت ستاد کل نیروهای مسلح، توسط مراجع ذی‌ربط انجام خواهد شد. حدود و ثغور وظایف با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب فرماندهی معظم کل قوا خواهد رسید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Milad Salehi
    Milad Salehi | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

    وقتی اعتماد بین مسولین و مردم نباشه هیچوقت شبکه‌های اجتماعی موفق نمیشن
    اول بیان اعتماد سازی کنن و به حریم مردم احترام بزارن خودم اولین شخصیم از پیام رسان های داخلی حمایت میکنم

  • Salim ۱۱۳
    Salim ۱۱۳ | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    حالا کانال که هیچ می خوای گروه بزنی صدتا ارگان نظارت میکن وایی خاک تو سزتون مملکت رو ول کردین چسبیدین به کنترل مردم که چی می کنن چی نمی کنن. فقط به فکر بقای خودشون هستن

  • FEREYDOON
    FEREYDOON | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    ظاهرا یه جوریه باطنن یه جوری .

  • enrix
    enrix | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    بهتر بود مینوشتید " از ما اینطور حمایت نکنید " مشکل مردم دقیقا با خود پیام رسان های داخلی نیست! مشکل با این مستبد هاس که به اسم حمایت ولی در باطنی دیگر دنبال چیز دیگه هستن! وگرنه کیه از کشورش بدش بیاد؟؟؟؟ کاش اینقدی که دنبال وضع این قانون هستن یه دو دو تا چهارتایی با خودشون میکردن برای باید یه فرد برای ایجاد یه گروه مثلا با دوستان یا خانواده یا هر چی بیاد ازامون مجوز بگیره؟ چرا مجازاتش حبس باشه؟ یا چرا هزینه اینترنت بین الملل دو برابر بشه ؟؟؟ خدایا خودت شره اینارو از سره این مملکت کم کن!

    • moh1365
      moh1365 | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

      از دست خدا خارجه وقتی خودمون به آدم های دو رو و ریاکار رای میدیم

مطالب پیشنهادی