ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل پلاس
نرم افزار و اپلیکیشن

قابلیت جدید گوگل می خواهد تلفظ صحیح کلمات را آموزش دهد

از مدت ها قبل اگر به دنبال معنای یک واژه در گوگل می گشتید علامت بلندگوی کوچکی به شما نشان داده  می شد و می توانستید نحوه تلفظ آن را بشنوید. اکنون ظاهراً گوگل قابلیت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

از مدت ها قبل اگر به دنبال معنای یک واژه در گوگل می گشتید علامت بلندگوی کوچکی به شما نشان داده  می شد و می توانستید نحوه تلفظ آن را بشنوید. اکنون ظاهراً گوگل قابلیت جدیدی را به این بخش موتور جستجوی خود افزوده که تلفظ کلمات را برای افراد راحت تر می کند.

به گزارش وبسایت اندروید پلیس این قابلیت هنوز در دسترس همگان قرار نگرفته و احتمالاً به زودی به کاربران بیشتری ارائه می شود. برای استفاده از این قابلیت باید عباراتی از قبیل: «how to pronounce» و پس از آن کلمه مورد نظر خود را در موتور جستجوی گوگل وارد کنید تا تلفظ کلمه به شکل متنی و ساده نشان داده شود.

قابلیت تلفظ گوگل که ظاهراً فعلاً برای زبان انگلیسی فعال است تلفظ با لهجه های بریتیش و امریکن را نمایش می دهد. علاوه بر گزینه ای برای پخش صوتی تلفظ که از گذشته هم وجود داشته، کاربران می توانند با انتخاب گزینه جدید دیگری سرعت تلفظ را کند تر کنند.

به عنوان نمونه تلفظ واژه onomatopoeia (به معنی صداواژه) به صورت o-nuh-ma-tuh-pee-uh نشان داده می شود؛ واژه ای که حقیقتاً تلفظ پیچیده ای دارد و نمایش متنی تلفظش می تواند مفید باشد.

قابلیت تلفظ گوگل علاوه بر کمک به درک نحوه بیان کردن کلمات می تواند در محیط هایی که تمایلی ندارید صدای بلند تلفظ به گوش همه برسد کاربرد داشته باشد. وبسایت ورج با گوگل تماس گرفته تا درباره این امکان و در دسترس قرار گرفتن همه کاربران سوال کند البته هنوز پاسخی دریافت نشده است.

 

تماشا کنید: چرا استفاده از تنها دو حلقه لاستیک زمستانی می تواند خطرناک باشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی