ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا با استفاده از هوش مصنوعی واقعیت را به دنیای بازی‌ها می‌آورد [تماشا کنید]

محققان کمپانی انویدیا طی کنفرانسی در مونترال کانادا اعلام کردند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند صحنه‌هایی را با جزییات واقع بینانه خلق کنند. البته انویدیا می‌گوید که این تکنولوژی در مراحل اولیه خود ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

محققان کمپانی انویدیا طی کنفرانسی در مونترال کانادا اعلام کردند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند صحنه‌هایی را با جزییات واقع بینانه خلق کنند.

البته انویدیا می‌گوید که این تکنولوژی در مراحل اولیه خود به سرد می‌برد و هنوز مشخص نیست که آیا استفاده از آن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت یا خیر اما این کمپانی تایید کرده که از تکنولوژی ذکر شده می‌توان استفاده گسترده‌ای در ساخت بازی‌ها کرد.

برایان کاتانز، نایب رییس انویدیا می‌گوید استفاده از این تکنولوژی در واقع روش جدیدی است که از شبکه‌های عصبی برای ساخت گرافیکی بهتر استفاده می‌کند. به گفته او، محققان به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای رسیدن به گرافیکی بهتر بودند که احتمالا راه حل آن استفاده از تصاویر دنیای واقعی است.

هوش مصنوعی ذکر شده در واقع یک ویدیو واقعی را دریافت کرده و آن را به یک صحنه رندر شده تبدیل می‌کند. تکنولوژی جدید انویدیا سطح زیادی از اطلاعات موجود در محیط را تشخیص داده و جزییات دیگری مانند بافت و نورپردازی را به آن‌ها اضافه می‌کند. هدف نهایی انویدیا این است که بتوان این صحنه‌ها را با  جزییات گرافیکی ترکیب کرد.

به زبان ساده، کاربران می‌توانند ویدیویی را دریافت و آن‌ را در بازی آپلود کنند. سپس با استفاده از این تکنولوژی، ویدیو می‌تواند به یکی از محیط‌‌های بازی تبدیل شود.

با توانایی در تولید و ویرایش محتوا و در نهایت اضافه کردن آن به دنیای مجازی، این قابلیت می‌تواند تاثیر مهمی را در آینده بازی‌های ویدیویی بگذارد. برای مثال سازندگان بازی‌های قدیمی با استفاده از این تکنولوژی می‌توانند به عناوین خود جزییات گرافیکی جدیدی اضافه کنند.

در حال حاضر تمام کاربران می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند اما با توجه به آن که این تکنولوژی هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد، استفاده از آن‌ تنها برای گروه خاصی از افراد مفید خواهد بود. در ضمن امروز هم انویدیا به صورت رسمی از کارت گرافیک جدید خود رونمایی کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • H B
    H B | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

    پس چرا قیمت سهامش بالا نمیره. شانس من بود تا خریدم نزولی شد

مطالب پیشنهادی