ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی کراس اوور برقی Nio ES6؛ نمادی از تکنولوژی شگفت انگیز چینی ها در صنعت خودروسازی

استارتاپ Nio که مقر آن در شهر شانگهای واقع شده، به واسطه تولید مدل های برقی قدرتمند و سریع توانسته توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند، طوری که برخی این شرکت را تسلای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

استارتاپ Nio که مقر آن در شهر شانگهای واقع شده، به واسطه تولید مدل های برقی قدرتمند و سریع توانسته توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند، طوری که برخی این شرکت را تسلای چین می نامند.

این کمپانی اخیرا از دومین کراس اوور تمام الکتریکی خود با نام ES6 رونمایی کرده که مثل مدل قبلی یعنی ES8 از مشخصاتی تحسین برانگیز برخوردار است. همانطور که از اسم Nio ES6 می توان حدس زد، این خودرو به لحاظ ابعاد کوچک تر از ES8 بوده و در دسته کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد.

Nio ES6 (18)

مستقیم به سراغ پیشرانه می رویم، جایی که Nio ES6 حرف های زیادی برای گفتن دارد. طبق برنامه ریزی چینی ها، این کراس اوور در دو نسخه استاندارد و Premier Edition تولید خواهد شد.

نسخه استاندارد Nio ES6 از دو موتور برقی بهره می برد که در مجموع 429 اسب بخار قدرت تولید می کنند. شتاب صفر تا صد این نسخه برابر با 5.6 و نهایت سرعت آن 200 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. برای تامین انرژی نسخه استاندارد از پک باتری های 70 کیلووات ساعتی استفاده شده؛ این پک در واقع همان نمونه موجود در کراس اوور بزرگ تر ES8 است.

Nio ES6 (21)

اما دو موتور الکتریکی نسخه قوی تر یا همان Premier Edition، روی هم رفته 536 اسب بخار قدرت دارند.

یکی از موتورهای Nio ES6 از نوع مغناطیس دائم (permanent magnet) انتخاب شده، این موتور 215 اسب بخار قدرت داشته و در مواقع حرکت با سرعت پایین یا متوسط در حین رانندگی های روزمره، وظیفه تامین نیرو را بر عهده می گیرد.

موتور دوم ES6 از نوع القایی (induction motor) بوده و می تواند به تنهایی 322 اسب بخار قدرت تولید کند. این موتور در زمان هایی که راننده نیاز به شتابگیری های سریع یا حرکت با سرعت بالا داشته باشد، وارد مدار می شود. چینی ها ادعا می کنند که چنین ترکیبی بهینه تر بوده و باعث صرفه جویی در هزینه و انرژی می شود.

Nio ES6 (4)

با تکیه بر این پیشرانه پیشرفته، Nio ES6 نسخه Premier Edition برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 4.7 ثانیه زمان نیازمند بوده و قادر است مثل نسخه استاندارد به نهایت سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که به لطف باتری 84 کیلووات ساعتی و بر اساس استاندارد NEDC، این کراس اوور سایز متوسط می تواند تا 510 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

Nio ES6 (16)

شرکت Nio مدعی است بخش اعظمی از بدنه ES6 از آلومینیومی که در صنعت هوافضا کاربرد دارد، ساخته شده؛ همچنین قسمت های اصلی شاسی این خودرو از فیبرکربن مقاوم تشکیل یافته است.

Nio ES6 (3)

شاسی بلند Nio SE6 طول و عرضی به ترتیب برابر با 4850 و 1965 میلی متر دارد. با توجه به فاصله محوری 2900 میلی متری کابین این خودرو از فضای جاداری برخوردار بوده و می توان آن را با 5 یا 7 صندلی سفارش داد.

Nio ES6 (22)

به لحاظ نمای ظاهری و فضای داخلی ES6 شباهت های زیادی با برادر بزرگ تر خود داشته و مثل آن پویا و مدرن دیده می شود. در داخل کابین نمایشگر عمودی عظیم موجود در بخش میانی داشبورد و ربات هوشمند موسوم به NOMI در بالای آن بیش از بقیه موارد جلب توجه می کنند. این ربات به هوش مصنوعی مجهز بوده و می توان با فرمان های صوتی دستوراتی را به آن صادر کرد.

Nio ES6 (20)

فرمان D شکل، صندلی های اسپرت و پوشش سقف میکروفایبر از دیگر خصوصیات شاخص کابین ES6 به شمار می روند. در صورت علاقه مشتری امکان سفارش صندلی های راحت تخت شو، پوشش چرم ناپا برای قسمت های مختلف کابین و همچنین سیستم خوشبو کننده فضای داخلی نیز وجود دارد.

Nio ES6 (7)

کراس اوور پیشرفته چشم بادامی ها به صورت پیشفرض به انبوهی از سیستم های کمکی راننده و همچنین فناوری خودران اختصاصی شرکت سازنده (Nio Pilot) مجهز شده است. البته فعلا این فناوری در دسترس نبوده و بعدا با آپدیت های از راه دور نرم افزاری قابل استفاده خواهد بود.

Nio ES6 (19)

و اما قیمت؛ برای نسخه پایه از Nio ES6، بدون احتساب مالیات قیمتی برابر با 358 هزار یوان تعیین شده که با نرخ روز ارز چیزی معادل تقریبا 52 هزار دلار یا 537 میلیون تومان می شود؛ نسخه Premier Edition هم با باتری 70 کیلووات ساعتی 398 هزار یوان (معادل 57,600 دلار) و با باتری 84 کیلووات ساعتی 448 هزار یوان (معادل 64,500 دلار) قیمت گذاری شده است.

Nio ES6 (10)

آنطور که شرکت Nio اعلام کرده علاقه مندان این شاسی بلند برقی می توانند از 15 دسامبر نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند، تحویل سفارشات نیز از ژوئن 2019 آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • قل مراد
    قل مراد | ۲۸ آذر ۱۳۹۷

    چرا اینقد سخت میگیرن برای خودروهای الکتریکی. واقعا نیازی به مانیتور بزرگ و امکانات بیشتر از ماشین های معمولی نیست. اتفاقا به نظرم هرچی ساده تر باشن بیشتر فروش میرن چون قیمتشونم کمتر درمیاد.

  • f_nh
    f_nh | ۲۸ آذر ۱۳۹۷

    چقد شبیه لامبو اوروس شده

مطالب پیشنهادی