ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله هکرهای چینی به شبکه دیپلماتیک اتحادیه اروپا و دسترسی به پیام های محرمانه

در صحنه بین الملل بر خلاف صلح ظاهری، کشورهای بزرگ درگیر جنگ سایبری گسترده ای هستند که هر از گاهی اخبار آن به بیرون منتشر می شود. در یکی از تازه ترین موارد نیز بار ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

در صحنه بین الملل بر خلاف صلح ظاهری، کشورهای بزرگ درگیر جنگ سایبری گسترده ای هستند که هر از گاهی اخبار آن به بیرون منتشر می شود. در یکی از تازه ترین موارد نیز بار دیگر پای هکرهای چینی در میان بوده و این بار پیام های محرمانه مقامات اتحادیه اروپا به سرقت رفته است.

روش مورد استفاده در حملات سایبری مورد بحث (که طی سه سال اخیر ادامه داشته) مشابه تکنیک های ارتش آزادی بخش خلق چین بوده و بر خلاف افشاگری های ویکی لیکس در سال 2010 و حمله هکرهای روس به حزب دمکرات آمریکا در سال 2016، هیچ اطلاعات محرمانه ای توسط هکرها افشا نشده و به گفته یک مقام امنیتی اروپایی که نخواسته نامش فاش شود، هجوم اخیر یک جاسوسی تمام عیار بوده است.

در حملات چینی ها به اتحادیه اروپا هیچ اطلاعات محرمانه ای توسط هکرها افشا نشده است

طبق اظهارات منابع آگاه، پیام های محرمانه مختلفی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دست چینی ها افتاده که به عنوان مثال یکی از آنها به موفقیت دیدار پوتین و ترامپ (حداقل برای روسیه) در هلسینکی فنلاند اشاره داشته. مورد دیگری هم گزارش مفصلی از دیدار مقامات اروپایی با رئیس جمهور چین بود که در آن به نقل از آقای شی جین پینگ، جنگ اقتصادی آمریکا به مبارزات مشت زنی آزاد تشبیه شده است.

اتحادیه اروپا

لازم به ذکر است که در میان پیام های محرمانه، ردپای درخواست برای راه اندازی ساز و کار مالی معامله با ایران نیز به چشم می خورد و در کنار آن، اطلاعاتی هم از تلاش ها برای ادامه تبادلات اقتصادی مبتنی بر برجام با تهران (علی رغم خروج آمریکا) وجود دارد.

گفتنی است با انتشار خبر دسترسی هکرهای چینی به پیام های محرمانه اتحادیه اروپا، مقامات اروپایی نسبت به امنیت سایبری خود حساس تر شده و برای تبادل پیام، از دستگاه های رمزنگاری شده و اتاق های جلسه مخصوص (بدون لوازم الکترونیکی) استفاده می کنند.

همچنین اتحادیه اروپا به دنبال بازسازی شبکه های ارتباطی قدیمی و آسیب پذیر خود بوده که فرآیند زمان بر و پر هزینه ای است. به گفته یکی از مقامات اروپایی، هیچ سیستمی در دنیا کاملاً ایمن نیست؛ با این حال اتحادیه اروپا تلاش می کند با بروزرسانی مداوم، امنیت سایبری خود را تضمین کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed khorsand
    saeed khorsand | ۲۹ آذر ۱۳۹۷

    الان بیشتر متوجه میشن که نباید از سخت افزار های چینی تو شبکه های ارتباطیشون استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی