ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در آلمان از کوالکام شکست خورد؛ توقف فروش آیفون 7 و 8

درست یک هفته پس از پیروزی اولیه کوالکام بر اپل در چین، دادگاهی در آلمان نقض پتنت های شرکت تولید کننده چیپست توسط اپل را تأیید کرد که این موضوع طی حکمی، منجر به توقف ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۵

درست یک هفته پس از پیروزی اولیه کوالکام بر اپل در چین، دادگاهی در آلمان نقض پتنت های شرکت تولید کننده چیپست توسط اپل را تأیید کرد که این موضوع طی حکمی، منجر به توقف فروش آیفون در آلمان شد.

البته بر خلاف چین که کوالکام بعضی از ویژگی های نرم افزاری آیفون را در آنجا مورد شکایت قرار داده بود (اپل با ارائه بروزرسانی این مشکلات را رفع کرده)، شکایت کوالکام در آلمان مربوط به بعضی قطعات سخت افزاری اینتل و Qorvo (تولیدکننده نیم رسانا) موجود در آیفون ها است.

آیفون های مجهز به سخت افزار Qorvo در آلمان قابل فروش نیستند

بر اساس حکم دادگاه، شرکت Qorvo پتنت «پایشگر ولتاژ پایین بهینه» کوالکام (که برای کنترل مصرف باتری گوشی در زمان فعال بودن مودم کاربرد دارد) را نقض نموده و به همین خاطر، آیفون هایی که از سخت افزار کمپانی مذکور استفاده می کنند در اپل استورهای آلمان قابل فروش نخواهند بود.

توقف فروش آیفون

شرکت اپل در پاسخ به رأی دادگاه، در حال حاضر فروش آیفون 7، آیفون 7 پلاس، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را در فروشگاه های آلمانی خود به حالت تعلیق درآورده است. البته تمام مدل های آیفون از طریق اپراتورهای موبایل و سایر خرده فروشی ها قابل خریداری خواهند بود و ممنوعیت فعلی تنها شامل اپل استورها است.

در یک مورد حقوقی دیگر، شرکت کوالکام منتظر رأی دادگاه آلمانی جداگانه ای درباره چهار پتنت مربوط به جست و جو در iOS، مخاطبین و میانبرهای Spotlight بوده که کمپانی اپل به منظور جلوگیری از بروز مشکل حقوقی جدید و توقف فروش آیفون های دیگر، آپدیت هایی را برای رفع مسائل مد نظر کوالکام منتشر کرده است.

گفتنی است شرکت ساکن کوپرتینو اقدامات کوالکام را «تلاشی ناامیدکننده برای فرار از مسائل واقعی بین دو کمپانی» خوانده و مدعی شده رویکرد کوالکام در نهایت به ضرر مصرف کنندگان خواهد بود و به نوآوری آسیب خواهد زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • alidl
    alidl | ۶ دی ۱۳۹۷

    خود اپل هی مدام داره پتنت ثبت میکنه بعد میگه "رویکرد کوالکام در نهایت به ضرر مصرف کنندگان خواهد بود و به نوآوری آسیب خواهد زد."
    بله، آسیب خواهد زد ولی اینو جا داره گنو بگه نه تویی که سردمدار پتنت ثبت کردن هستی!!!

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۳۰ آذر ۱۳۹۷

    هرچند كوالكام شركت چندان اخلاق مداري نيست ، ولي خوب تونسته شاخ اپلو خم كنه? اپل گير يكي بدتر از خودش افتاده?

    اخرين باري كه يادمه اپل تو دادگاه شكست خورد دادگاهش با نوكيا بود كه از نوكيا شكايت كرد نوكيا هم در عوض شكايت 30 صفحه اي ارائه كرد!!! ولي خب بعدن اپل قبول كرد يك مقدار بزرگي پول تو چند قسمت و به ازاي هر ايفون 15 دلار بده نوكيا..

  • رامين
    رامين | ۳۰ آذر ۱۳۹۷

    انشالله همه جا همه عات عاشغالاشو ممنوع الفروش كنن

    • min
      min | ۳ دی ۱۳۹۷

      لیاقت شما اینه که هرروز صبح تا شب آلوده به انواع ویروس بشی و آخرش هک بشی و خودت خبر نداری.

  • رامين
    رامين | ۳۰ آذر ۱۳۹۷

    اشالله همه

مطالب پیشنهادی