ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تولید آیفون را کاهش می دهد؛ حذف 2.5 میلیون آیفون XR از برنامه تولید

بر اساس پیش بینی «جون ژانگ» از مؤسسه تحلیل بازار روزنبلت، کمپانی اپل تولید آیفون را در سه ماهه اول سال 2019 میلادی 4 میلیون واحد کاهش خواهد داد. در گزارش ژانگ به سرمایه گذاران، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

بر اساس پیش بینی «جون ژانگ» از مؤسسه تحلیل بازار روزنبلت، کمپانی اپل تولید آیفون را در سه ماهه اول سال 2019 میلادی 4 میلیون واحد کاهش خواهد داد.

در گزارش ژانگ به سرمایه گذاران، چالش های اپل در بازار چین (خصوصاً پس از دستگیری منگ وانژو مدیر مالی هواوی در کانادا) رو به افزایش بوده و همین حالا هم بسیاری از شرکت های چینی در تلافی اتفاقات اخیر، به تحریم محصولات آمریکایی خصوصاً آیفون روی آورده اند.

بر اساس اطلاعات دریافت شده از کشور اژدهای زرد، کمپانی های مختلف کارمندانی که آیفون می خرند را جریمه کرده و در عوض افرادی که از شرکت های چینی (مانند هواوی) گوشی خود را تهیه می کنند مورد تشویق قرار می دهند.

شرکت های چینی کارمندانی که آیفون می خرند را جریمه می کنند

البته تحلیلگر مؤسسه روزنبلت به آمار و ارقام کاهش تولید آیفون هم اشاره داشته و مدعی شده اپل در مجموع 4 میلیون واحد از تولید خود کم خواهد کرد که در این بین 2.5 میلیون واحد آیفون XR، یک میلیون واحد آیفون XS و 500 هزار واحد آیفون XS Max از برنامه تولید کنار گذاشته خواهند شد.

تولید آیفون

هرچند مبنای آمار ارائه شده هنوز مشخص نیست اما کاهش تقاضا از سوی بازار چین و تصمیمات کلی اپل برای تمرکز بر درآمد حاصل از فروش خدمات به جای سخت افزار، از جمله عواملی هستند که می توانند کاهش تولید آیفون را توجیه کنند.

لازم به ذکر است که پیش از این وال استریت ژورنال هم از کاهش سفارش آیفون XR و آیفون XS به تولیدکنندگان از سوی اپل خبر داده بود که مبنای این کاهش، پیش بینی نادرست اپل از تقاضای بازار برای سه مدل جدید عنوان شده بود.

گفتنی است اتفاقات اخیر و واکنش های بازار چین به آنها در نهایت باعث افت ارزش کمپانی اپل به رقم 744 میلیارد دلار شده و شرکت ساکن کوپرتینو را در جایگاه پایین تری نسبت به رقیبش مایکروسافت (با ارزش بازار 779 میلیارد دلار) قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی