ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

درآمد یک میلیون دلاری برخی توسعه دهندگان اپ استور و گوگل پلی در سال ۲۰۱۸

همانطور که می‌دانید موبایل‌های اندوریدی، سهم ۸۵ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند اما از دیرباز تاکنون اثبات شده که اپ استور شرکت اپل درآمد بسیار بیشتری نسبت به گوگل پلی دارد و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

همانطور که می‌دانید موبایل‌های اندوریدی، سهم ۸۵ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند اما از دیرباز تاکنون اثبات شده که اپ استور شرکت اپل درآمد بسیار بیشتری نسبت به گوگل پلی دارد و توسعه‌دهندگان با ساخت اپلیکشن‌هایی برای iOS موفق می‌شوند، درآمد بیشتری بدست آورند. حال گزارش شده ۱۶۴ شرکت از توسعه دهندگان اپ استور توانسته‌اند در سال ۲۰۱۸ میلادی، یک میلیون دلار درآمد کسب کنند. این در حالی است که توسعه دهندگان گوگل پلی آنچنان موفق نبوده‌اند و تنها ۸۸ شرکت موفق شده‌اند چنین درآمدی را نصیب خود کنند.

آمار توسعه دهندگان اپ با درآمد یک میلیون دلار در سال ۲۰۱۸: ۱۶۴ اپ استور، ۸۸ گوگل پلی

البته بسیاری از کارشناسان دو دلیل عمده برای این مسائل برمی‌شمارند. اول اینکه بسیاری از کاربران اندرویدی، ساکنین کشور‌های در حال توسعه هستند و بعید است پس از خرید تلفن‌های هوشمند، سراغ اپلیکیشن‌های پولی بروند.

از سوی دیگر محدوده قیمت موبایل‌های اندرویدی فاصله بسیار زیادی با آیفون‌ها دارد و طرفداران اپل اصولاً قشر مرفه‌ حامعه را تشکیل می‌دهند. این مسئله موجب می‌شود که آنها برای راحت بودن و دسترسی به امکانات بیشتر، هیچ ابایی از خرج کردن نداشته باشند و درآمد زیادی را به جیب توسعه‌دهندگان اپ استور بریزند.

حال وب سایت Sensor Tower گزارش داده که ۱۶۴ شرکت از توسعه دهندگان آمریکایی موفق شده‌اند در سال ۲۰۱۸ میلادی، یک میلیون دلار درآمد از اپ استور کسب کنند. این در حالی است که تنها ۸۸ شرکت چنین درآمدی از گوگل پلی کسب کرده‌اند.

این رقم نشان می‌دهد که تعداد شرکت توسعه دهنده‌ با درآمد یک میلیون دلاری در اپ استور تقریباً دو برابر گوگل پلی است. البته چنین نسبتی سال گذشته هم وجود داشت و در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۴۳ توسعه دهنده موفق شده بودند از اپ استور درآمدی یک میلیون دلاری کسب کنند و رقم مشابه برای سیستم عامل اندروید تنها ۷۱ کمپانی بود.

جالب اینجاست تنها ۳۳ درصد از شمار ۱۶۴ توسعه دهنده با درآمد یک میلیون دلاری اپ استور، بازی طراحی کرده‌اند و اپلیکیشن‌ها سلامتی، سبک زندگی و ... جزو اپلیکیشن‌های پرطرفدار سیستم عامل iOS محسوب می‌شوند.

با این وجود ۶۵ درصد از شرکت‌هایی که موفق شده‌اند درآمد یک میلیون دلاری از گوگل پلی کسب کنند در حوزه بازی فعالیت دارند و این مسئله نشان می‌دهد صاحبان موبایل‌های اندرویدی، بیشتر سراغ بازی‌ها می‌روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی