ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار شریف
تکنولوژی

اختتامیه دهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌ و‌ کار شریف برگزار شد

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف از سال ۱۳۷۹ به عنوان اولین مرکز کارآفرینی در کشور، فعالیت خود را آغاز کرده و جشنواره‌ای را برای ده سال پیاپی برگزار کرده که در آن دستاوردهای علمی و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۲۰

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف از سال ۱۳۷۹ به عنوان اولین مرکز کارآفرینی در کشور، فعالیت خود را آغاز کرده و جشنواره‌ای را برای ده سال پیاپی برگزار کرده که در آن دستاوردهای علمی و فنی دانشجویان، دانش‌آموختگان، اساتید و صاحبان ایده کسب‌وکارها به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا به مرحله جذب سرمایه برسند. دهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار شریف با حضور چندین استارت آپ از مردادماه آغاز شد و اختتامیه آن عصر روز گذشته (۲ دی ماه) در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

مسابقه امسال با حمایت مراکزی چون شرکت پرداخت الکترونیک سداد، بانک انصار، شرکت شناسا و شرکت خدمات انفورماتیک ایران برگزار شد و در طی آن 5 ایده استارت آپی و 5 طرح فناورانه به مرحله فینال رسیدند. داوران رویداد نیز «خسرو سلجوقی» از سازمان فناوری اطلاعات، «محمد احمدی» مدیرعامل شرکت اسمارت‌آپ ونچرز، «فرشید هندی» مدیرعامل رهنما ونچرز و «حامد ساجدی» مدیرعامل شرکت شناسا بودند و شب گذشته با ارائه تیم‌ها به ارزیابی از آنها پرداخته و برندگان مسابقه را اعلام کردند.

دهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار شریف

حاضران بخش استارت آپ رویداد تیم‌های بهزی (استارت آپی فعال در زمینه بهداشت و فعالیت موضوعات پس از درمان بیماران)، اسمارت وای‌فای (فعال در زمینه شبکه وای‌فای و هوشمندسازی این نوع از اتصالات)، اتیچر (کار در زمینه آموزش زبان به صورت اینترنتی در ابعاد بین‌المللی) بای رپیدو (که قصد دارد تحولی در زمینه خرید‌های اینترنتی ایجاد کند و با برقراری گیمیفیکشنی خاص در هر تراکنش و خرید، کاربر را هوشمندانه مجاب به خرید بیشتر کند) و زرین شیمی گستر خاورمیانه (استارت آپی تخصصی در زمینه سنتز و تولید صنعتی داروی شیمیایی flomin mz برای پرعیارسازی کانه های اکسیدی و کانه های ترکیبی مس با روش فلوتاسیون) بودند.

بخش‌ طرح‌های فناورانه نیز با حضور تیم‌های پادپرس (تعریفی نو از فروم‌های قدیمی که در آن جامعه علاقه‌مند به نوآوری فعالیت می‌کنند)، مدرن صنعت کارآفرین (طراحی و ساخت دستگاه نمک و ماسه پاش دوار جهت برف روبی با قابلیت پاشش کود و بذر توسط نیروی کششی) ، آسان بورس (یک سیستم هوش مصنوعی فعال در زمینه بورس و فعالان این حوزه) ، کریوت (پلتفرمی برای قیمت گذاری منصفانه بیمه خودرو) و آنابیز (پلتفرم آنلاین ارائه خدمات صحیح، دقیق و سریع آزمایشگاهی) برگزار شد.

دهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار شریف

«مونا مهری نژاد» مدیر برنامه ریزی کسب‌وکار سداد که از حامیان این رویداد به شمار می‌رود در حاشیه این مراسم در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرد که این مجموعه از ابتدای فعالیت خود پشتیبانی خود را نسبت به پرداخت‌های الکترونیکی و فین‌تک‌ها مد نظر داشته و اما وابستگی سداد به بانک ملی ایجاب می‌کرده که این شرکت پیش از این بیشتر در بدنه دولت فعالیت کند:

«پیش‌تر با شرکت‌های ناجا، قوه قضاییه و امور مالیاتی و چندین سازمان بزرگ‌ دیگر کار کردیم اما حالا با تلاش و تجربه‌ای که در حوزه سازمانی خود داشته‌‌ایم قصد داریم وارد حوزه پشتیبانی و همکاری با کسب‌وکارهای نوپا شویم. تیم ما باور دارد این اندوخته تجربه برای فعالان این اکوسیستم بسیار مفید خواهد بود. نیازهای جدیدی همچون ریفاند، سابسکریبشن که به معنای واقعی در سداد پیاده‌سازی می‌شود می‌تواند راهکاری برای استارت آپ‌ها باشد که از منظر جدیدی به حمایت از نیازمندی‌هایشان فکر کنند.»

مهری نژاد حوزه کاری سداد و استارت آپ‌ها را بیشتر حول همکاری متنوع با آنها می‌داند تا حمایت از نوع سرمایه‌گذاری و به دیجیاتو می‌گوید:

«شرکت‌هایی به شارژ‌ها و پرداخت قبوض اتوماتیک تمایل دارند و در حال حاضر این فین‌تک‌ها همکاری بسیار قوی با ما داشته‌اند که کار را به پله‌های جدیدی از فناوری رسانیده که خوشبختانه در مرکز سداد آمادگی برطرف کردن این نیازها را هم داشتیم. حوزه سرمایه‌گذاری ما منعطف شده به تفاهمنامه‌های سداد با شتاب‌دهنده‌ها و باید تصمیم بگیریم که قصد داریم در آینده دقیقا در چه حوزه‌هایی کار کنیم.»

دهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار شریف

به گفته «سعید نیری» کارشناس مرکز برنامه‌ریزی کسب‌وکار سداد این مجموعه در حال حاضر با شتابدهنده‌هایی چون دیموند، سریر، فارابی، برکت و تیوان فعالیت دارد و قرارداد خود را با آنها به مرحله نهایی رسانده است:

«اولویت ما روی حمایت مالی نیست ولی طی نشست‌ها با استارت آپ‌های مختلف به ما نشان داده که مشکلات استارت آپ‌ها لزوما پول نیست و خیلی از آنها مشکلات فنی و دانش دارند که سداد قصد دارد منتورینگ فنی و بیزینسی برخی از آنها را انجام دهد. تمایل سداد بیشتر به حوزه فین‌تک است اما در مجموعه‌های دیگری چون خیریه‌ها هم مشغول کار هستیم.»

دهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار شریف

گفتنیست برندگان جوایز دهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار شریف در بخش استارت آپ‌ها به ترتیب سه مجموعه اتیچر، بهزی و اسمارت وای‌فای بودند که هر کدام برنده ده، هفت و پنج میلیون تومان شدند و به تیم‌های سرمایه‌گذاری معرفی شدند. همچنین در بخش طرح‌های فناورانه نیز آنابیز، آسان بورس و بادپرس به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند و هر یک برنده پنج، سه و دو میلیون تومان شدند.

به گفته برگزارکنندگان این رویداد، جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار شریف علاوه بر ایجاد فرصت برای معرفی و مانور کارآفرینان در حوزه‌های مختلف، امکان برقراری ارتباط هدفمند را میان صاحبان طرح‌ها و استارت‌ آپ‌ها با سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی