ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محتوای سالم اینترنتی
تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: مراجع از محتوای سالم در فضای مجازی رضایت دارند

«حمید فتاحی» مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در حساب کاربری خود در اینستاگرام گزارشی از دیدارهای خود با مراجع و علمای قم ارایه کرد و در آن نوشت که علما با توجه به جایگاه مردمی خود ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

«حمید فتاحی» مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در حساب کاربری خود در اینستاگرام گزارشی از دیدارهای خود با مراجع و علمای قم ارایه کرد و در آن نوشت که علما با توجه به جایگاه مردمی خود همواره دغدغه هایی نسبت به بهره گیری از فرصت‌های فضای‌ مجازی و مقابله با خطرات موجود در آن داشته‌اند که نیاز به ارائه مستمر گزارش از سوی نهادهای مسئول و کسب رهنمودهای ایشان و هم‌اندیشی در این حوزه است.

معاون وزیر ارتباطات، در صفحه اینستاگرامی خود گزارشاتی از این دیدارها ارائه کرد و نوشت:

«امروز افتخار ارائه گزارش در زمینه اقدامات انجام شده در توسعه شبکه ملی اطلاعات به مراجع گرانقدر تقلید حضرات عظام آیت الله مکارم شیرازی، جوادی آملی و فاضل لنکرانی را پیدا کردم. ایشان ضمن ابراز خشنودی از اقدامات صورت گرفته، از تلاش های وزارت ارتباطات در توسعه محتوای سالم در فضای مجازی به خصوص «کودک و اینترنت» قدردانی کردند.»

فتاحی معتقد است که در حوزه های کارشناسی مانند فضای‌مجازی گفتگو و همدلی راهگشاتر از ارائه گزارش هایی با ملاحظات سیاسی است.

اینطور که مشخص است وزارت ارتباطات قصد دارد تا دیدارهای خود را با مراجع و علما دینی افزایش دهد تا گزارشات بیشتری از عملکرد این وزارتخانه ارائه کند؛ این اقدام از این جهت ضروری به نظر می‌رسد که نظر علمای قم در میان بسیاری از مردم و البته مسئولان تصمیم گیرنده و تاثیرگذار در حوزه اینترنت و فناوری‌های ارتباطی، تاثیرات عمیقی دارد. چنانکه اخیرا «ابوالحسن فیروز آبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته بود: «تعداد قابل توجهی از جامعه مذهبی کشور که صدای آنها شنیده می‌شود، با اینستاگرام مشکل دارند.»

محتوای سالم اینترنتی

«جواد جاویدنیا» سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور هم چندی پیش به نارضایتی مراجع از اینستاگرام اشاره کرده و گفته بود که اینستاگرام باید چند سال پیش فیلتر می‌شد:

«بسیاری از علما و اساتید دانشگاه و دانشجویان هر کدام با استدلال خود خواهان فیلترینگ این نرم افزار هستند. حتی برخی تمام مسئولان فضای مجازی کشور را که هر کدام به نحوی در این فضا نقش دارند به خاطر عدم جلوگیری و برخورد با این پدیده مسئول گمراهی تک تک افراد جامعه و به ویژه کودکان و نوجوانان می‌دانند و بی‌غیرت خطاب می‌کنند و حق هم دارند.»

از همین روی می‌توان فهمید که معاون وزیر ارتباطات برای ارائه گزارشاتی از عملکرد این وزارت‌خانه و شفاف‌سازی فضای مجازی به دیدار با مراجع رفته است تا ابهامات موجود در این زمینه رفع شود و مراجع تصویر دقیق‌تر و به روزتری از این حوزه داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۵ دی ۱۳۹۷

    تو که راست میگی
    رییس بانک مرکزی هم در مورد سود بانکی همینو می‌گفت
    داد همه مراجع بلند شده...

  • Mohsen 757
    Mohsen 757 | ۵ دی ۱۳۹۷

    دور جدید فیلتر اغاز می شود?

  • naser gh
    naser gh | ۵ دی ۱۳۹۷

    خدایا ببین مملکت رو کیا دارن اداره میکنن چندتا کفتار پیر
    اینا تو زمان محمد و حسین موندن که محمد به حسن چیگفت حسین یه یزید چیگفت اسب محمد به اسب معاویه چی گفت اینا هنوز نمیدونن تو چه سالی هستیم

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۵ دی ۱۳۹۷

    نه بابا
    خدا رو شکر
    ...
    والا مراجع اصلا نمی دونند نت چی هست
    اونا که تو قوانین 1400 سال پیش موندند خخخخخ

مطالب پیشنهادی