ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این حسگر وضعیت سلامتی انسان را با استفاده از حرکات انگشتان ارزیابی می‌کند [تماشا کنید]

دستان شما به خوبی نشان دهنده وضعیت سلامتی‌تان هستند. نه تنها برای احتمال ابتلا بیماری‌هایی مانند پارکینسون بلکه به خاطر قابلیت نمایش وضعیت سلامتی ارگان‌های حیاتی مانند قلب از آن‌‌ها می‌توان استفاده‌های زیادی در علم ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

دستان شما به خوبی نشان دهنده وضعیت سلامتی‌تان هستند. نه تنها برای احتمال ابتلا بیماری‌هایی مانند پارکینسون بلکه به خاطر قابلیت نمایش وضعیت سلامتی ارگان‌های حیاتی مانند قلب از آن‌‌ها می‌توان استفاده‌های زیادی در علم پزشکی کرد.

به همین دلیل، اخیرا کمپانی IBM یک سنسور ناخن ایجاد کرده که می‌تواند وضعیت سلامتی شما را با استفاده از انگشتانتان ارزیابی کرده و از هوش مصنوعی برای پالایش آن‌ استفاده کند. این حسگر به انگشت شما متصل شده و وضعیت فشار وارد شده و بعضی از پارامترهای دیگر را با توجه به کارهایی که به صورت روزانه انجام می‌دهید اندازه گیری می‌کند.

بعد از انجام این کار، سنسور داده‌های خود را به اپلیکیشنی ارسال می‌کند که با توجه به وضعیت انگشت، میزان سلامت شما، نحوه عملکرد بدن و در نهایت احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مثل اسکیزوفرنی و پارکینسون را تخمین می‌زند که می‌تواند روی درمان این بیماری‌ها تاثیرگذار باشد.

هنوز مشخص نیست که چقدر با استفاده از این تکنولوژی به صورت گسترده فاصله داریم اما با توجه به تاثیرگذار بودن آن در شناخت و کنترل وضعیت سلامتی انسان، استفاده از این دست سنسورها در آینده‌ای نچندان دور چندان عجیب نیست.

جدا از عملکرد انگشت‌ها، چندی پیش محققان فهمیده بودند که سرعت پلک زدن هم می‌تواند نشان دهنده وضعیت روحی انسان در یک دوره زمانی مشخص باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی