ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پیشنهاد عجیب نمایندگان ایران خودرو به مشتریان تکذیب شد

روز گذشته ظاهرا برخی نمایندگی های ایران خودرو پیامی برای مشتریان خود ارسال نموده اند که در آن توصیه شده بود که در صورت انصراف از سود مشارکت و تاخیر می توانند خودرو خود را ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۶ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۰

روز گذشته ظاهرا برخی نمایندگی های ایران خودرو پیامی برای مشتریان خود ارسال نموده اند که در آن توصیه شده بود که در صورت انصراف از سود مشارکت و تاخیر می توانند خودرو خود را زودتر از موعد تحویل بگیرند. مشخص نبود که این پیام ایران خودرو جنبه تهدید داشت یا درخواست چرا که مشتری درمانده از همه جا اگر با این دستورالعمل موافقت کند باید از سود تاخیر و مشارکت که حق قانونى او است بگذرد اگر هم قبول نکند احتمالا مورد غضب ایران خودرو قرار خواهد گرفت و تا مدتها به وی خواهند گفت که ما که داشتیم تحویل می دادیم خودتان نخواستید.

این در حالیست که تحویل به موقع خودرو به مشتریان از جمله حقوق مسلم آنها است که این روزها به عناوین مختلف از سوی برخی خودروسازان بسادگی نادیده گرفته می‌شود و مشتریان خود را با خبرهای ضد و نقیض متفاوت در ابهام بیشتری قرار می‌ دهند.
باید پذیرفت که بازار خودرویی ایران همانند هر بازار دیگری چشم به بازیگران اصلی خود دارد. خودروسازان بنام ایرانی نیز تحت سیاست‌ های اخیر اقتصادی و تجاری کشور ملزم به تغییر رویکرد عرضه و تقاضای خود شده اند.
سود مشارکت

پیامهای برای مشتریانی ارسال شده بود که به صورت قیمت قطعی خودروهای مانند رانا ،دانگ فنگ اچ 30 کراس، هایما اس 7 و پژو پارس بنزینی و دو گانه سوز را خریداری کرده بودند و موعد تحویل آنها گذشته بود. طبق برآورد های انجام شده میزان سود مشارکت و تاخیر عددی مابین 4 تا 9 میلیون تومان بوده است.
این دستورالعمل باعث ناراحتی شدید مشتریان شده به نحوی که مشتریان  با دریافت این ابلاغیه اعتقاد دارند خودرو مورد نظرشان موجود است اما ایران خودرو برای تحویل دادن آن می خواهد به نفع خود استفاده کند و حق مشتری را پرداخت نکند.
بعد از انتشار این خبر و باز خورد بسیار منفی ،ظاهرا ایران خودرو خبر فوق را تکذیب کرده و عنوان نموده که این پیامک ها  بصورت خود سر ارسال شده و ایران خودرو از آن بی اطلاع است. اما این خودروساز مشخص نکرده است که چگونه چندین نمایندگی بزرگ ایران خودرو در سرتاسر ایران بصورت دسته جمعی تصمیم گرفته اند که این چنین ابلاغیه ای را از سوی خود صادر کنند.
متن تکذیبیه ایران خودرو منتشر شده توسط ایکو پرس به شرح ذیل است:

این گروه در راستای تکریم مشتریان به تمامی تعهدات خود در فروش قطعی محصولات پایبند است.
پیرو خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر صدور فاکتور تعهدات قطعی شرکت ایران خودرو بدون سود مشارکت گروه صنعتی  ایران خودرو ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد تمامی تعهدات خود را با قیمت قطعی و مطابق شرایط تنظیم شده قرارداد به مشتریان تحویل خواهد داد.

جالب تر آنکه علیرغم این تکذیب نامه، برخی از مشتریان ایران خودرو در شبکه های اجتماعی از تحویل گرفتن خودروهای خود با شرایط فوق خبر می دهند و به درستی مشخص نیست که باید مسئولیت این رفتار غیر قانونی را به عهده نمایندگان دانست یا ایران خودرو قصد دارد تا سود تاخیر و مشارکت مشتریان را به ایشان بازگرداند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohammad2000a
    mohammad2000a | ۶ دی ۱۳۹۷

    نماینده مجلس اقای درزاهی که مسئول قانون گذاری هستش یک متقلب تمام عیاره که صلاحیتش رو شورای نگهبان تایید کرده و شده قانونگذار رزومه دانشگاه هند و شش زبان زنده و دیگر دروغها همه در اینتر نت هست ...خودروسازش هم ایران خودرو ...و سایپا ..همه به هم میاد

  • mohammad2000a
    mohammad2000a | ۶ دی ۱۳۹۷

    دروغ میگن مثل...... من خودروی 206 اس دی تحویل مهرم هنوز دعوتنامش نیومده یکی از اشناها مهر تحویل ال 90 رو بهش ندادن جاش گفتن دویست وشش اس دی بگیر الان دو هفته است گرفته ماشینو ..برای خبر فوق همه نمایندگی ها توی کانال تلگرامشون این پیشنهاد ایران خودرو رو گذاشتن مراجعه کنید به کانال ایران خودرو نمایندگی فارسیان مشهد..ببینید ...ایران خودرو بعد این همه سال خودرو سازی تازه روشهای قدیمی غارت اموال مردمو اجرا میکنه ..باید از گنگستر ها روشهای جدیدو یاد بگیره...? ? ?

  • Euphoria Angel
    Euphoria Angel | ۶ دی ۱۳۹۷

    مطمئنم درصد خیلی بالایی از کسایی که ماشین های ایرانخودرو و سایپا رو پیش خرید کردن با هدف سرمایه گذاری و نه داشتن ماشین اینکار رو کردن.
    این افراد شرکتی رو انتخاب کردن که با منوپلی وفساد باعث عقب ماندگی خودروسازی و کشته شدن بسیاری از هموطنهامون شده. و سرمایشون رو در اختیارش گذاشتن، تا ظالم رو همواره قوی نگه دارند. خب به هدفشون رسیدن، مورد ظلم هم واقع شدن. نوش جان. استثنا در این مورد، انتخاب نفع شخصی به جای نفع مردمی، تیر زد تو پای خودشون. بکشید و بچشید و حالشو ببرید.

مطالب پیشنهادی