ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بعد از مِرداک حالا لری الیسون؛ موسس اوراکل هم به هیئت مدیره تسلا پیوست

همانطور که قبلا در خبرها خواندید سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا ایلان ماسک را به خاطر مطرح کردن ادعای بی پایه و اساس مبنی بر خصوصی سازی تسلا در حدود ۲۰ میلیون دلار جریمه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

همانطور که قبلا در خبرها خواندید سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا ایلان ماسک را به خاطر مطرح کردن ادعای بی پایه و اساس مبنی بر خصوصی سازی تسلا در حدود ۲۰ میلیون دلار جریمه کرد و قرار بر این شد که از سمت ریاست هیئت مدیره تسلا کناره گیری کند. حالا این خودروساز آمریکایی دو مدیر مستقل را به هیئت مدیره خود افزوده؛ نخست لری الیسون ۷۴ ساله موسس و رئیس هیئت مدیره اوراکل و دیگری کتلین ویلسون تامسون از مدیران شرکتی به نام Walgreens (داروخانه زنجیره ای).

این دو نفر طبق اعلام رسمی تسلا از دیروز رسما به هیئت مدیره آن ملحق شدند. کتلین ویلسون تامسون هم اکنون در سمت معاونت اجرایی و مدیر منابع انسانی جهانی شرکت Walgreens فعالیت می کند و در هیئت مدیره دو کمپانی تولیدی دیگر واقع در آمریکا نیز عضویت دارد.

هیئت مدیره تسلا هم که توسط کمیته مدیریتی آن هدایت می شود در رابطه با انتصاب این دو نفر گفت:

آنها را به خاطر برخورداری از طیف وسیع مهارت ها و همچنین اعتقاد قلبی شان به ماموریت تسلا انتخاب کرده ایم که همانا استفاده گسترده از انرژی های پایدار در سیستم حمل و نقل جهانی است.

تصویری از Robyn Denholm جانشین تازه ایلان ماسک

و اما در مورد الیسون باید بگوییم که صرفا باور و اعتقاد قلبی اش به این مساله موجب انتصاب وی نشده و او از دوستان و هم پیمانان صمیمی ماسک هم محسوب می شود. در ماه اکتبر او با حمایت از ماسک در جریان نشست وی با یکی از تحلیلگران دوستی خود را با مدیرعامل تسلا ثابت کرد و فاش ساخت که تسلا دومین سرمایه گذاری بزرگ وی محسوب می شود. الیسون اوایل امسال ظاهرا ۳ میلیون سهم تسلا را خریداری کرده است.

هیئت مدیره تسلا در بیانیه ای اعلام داشت:

در ماه های اخیر جستجوهای گسترده ای را انجام دادیم تا مدیرانی مستقل را همراه با مهارت های مکمل برای اعضای کنونی هیئت مدیره پیدا کنیم. لری و کتلین به ترتیب یک کارآفرین و یک مدیر منابع انسانی سرآمد هستند و هر دویشان به انرژی های تجدید پذیر باور قلبی دارند.

لازم است اشاره کنیم که علیرغم اضافه شدن این دو نفر به هیئت مدیره تسلا، ماسک همچنان در سمت مدیرعامل تسلا مشغول به کار بوده (رئیس جدید هیئت مدیره تسلا یک خانم است) و در هیئت مدیره آن هم دارای کرسی است.

گفتنی است در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز با اضافه شدن جیمز روپرت مرداک مدیرعامل شرکت تولید فیلم قرن بیست و یکم و لیندا جانسون رایس رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت انتشاراتی جانسون به جمع تصمیم گیرندگان تسلا کنترل تام و تمام ماسک بر این شرکت به نحوی کمرنگ شد و سرمایه گذاران این شرکت حالا امیدوارند که با انتصاب های جدید عصر تازه ای پیش روی این خودروسازی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی