ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید آیفون با کلیه
تکنولوژی

آیفونی که به قیمت دو کلیه تمام شد

سال ۲۰۱۱ بود و آیفون ۴ تازه وارد بازار شده بود. در چین آن زمان آنها که آیفون داشتند جزو ثروتمندان جامعه قلمداد می شدند و جامعه جور دیگری به آنها نگاه می کرد. مرد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

سال ۲۰۱۱ بود و آیفون ۴ تازه وارد بازار شده بود. در چین آن زمان آنها که آیفون داشتند جزو ثروتمندان جامعه قلمداد می شدند و جامعه جور دیگری به آنها نگاه می کرد. مرد جوانی در این کشور نیز تمام تلاشش را به کار بست تا هرطور شده یک آیفون ۴ بخرد. ژیائو ونگ ۱۷ ساله که دست آخر نتوانسته بود پول لازم برای خرید این گوشی را جمع کند و از تلاش درمانده شده بود تصمیم می گیرد معامله ای خاص انجام دهد و بهای آیفون ۴ را که البته خیلی برایش گران تمام شد از آن طریق بپردازد.

ونگ یکی از کلیه هایش را به قیمت ۳۲۰۰ دلار آمریکا فروخت که مبلغی به مراتب بیشتر از قیمت تعیین شده برای آیفون ۴ بود. آنطور که نشریه آسیا آنلاین گزارش داده عمل  جراحی در یک بیمارستان زیرزمینی انجام گرفت و به ونگ گفتند که بعد از یک هفته بهبودی حاصل می شود و با همان یک کلیه می تواند زندگی نرمالی داشته باشد.

اما از آنجایی که اتاق جراحی مطابق اصولی بهداشتی آماده سازی نشده بود ونگ بعد از عمل دچار عفونت در کلیه باقی مانده اش شد و به شدت بیمار گردید. از همین زمان بود که والدین ژیائو به کاری که انجام داده بود پی بردند. پدر و مادر این نوجوان البته اوضاع مالی خوبی نداشتند و نمی توانستند آیفون مورد علاقه او را خریداری کنند با این حال بعد از وقوع این ماجراها مجبور شده بودند هزینه های دیالیز او را بپردازند که خیلی سنگین تر از خرید یک گوشی بود.

ژیائو حالا ۲۴ ساله است و دیگر یک زندگی عادی نخواهد داشت. البته بیمارستان مبلغی را به عنوان خسارت به او پرداخت کرده ولی او مجبور است که تا آخر عمر بدون کلیه زندگی اش را سپری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۱۰ دی ۱۳۹۷

    تو ایران هم پیش میاد
    این قدر دیوونه زیاده واسه خریدنش

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۹ دی ۱۳۹۷

    خوب با همون مبلغ خسارت می رفت تو صف انتظار پیوند کلیه !!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی