ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

وعده سازمان حمایت برای اعلام قیمت پراید و پژو و سمند برخلاف رای خودروسازان

اخیرا سازمان حمایت از مصرف کنندگان در قالب اخطاری به افزایش قیمت خودسرانه توسط خودروسازان هشدار داد. اخطار این سازمان به ماجرای افزایش قیمت خودروهای اعلام شده توسط ایران خودرو و سایپا مربوط می شود. ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

اخیرا سازمان حمایت از مصرف کنندگان در قالب اخطاری به افزایش قیمت خودسرانه توسط خودروسازان هشدار داد. اخطار این سازمان به ماجرای افزایش قیمت خودروهای اعلام شده توسط ایران خودرو و سایپا مربوط می شود. این دو شرکت با انتشار لیست جدید محصولات خود، قیمت تعدادی از خودروهای خود را افزایش دادند. به نحوی که ایران خودرو در 2 دی ماه امسال قیمت جدید 5 خودروی خود شامل هایما اس 5، پژو207 دستی، پژو پارس اتوماتیک، دانگ فنگ اچ 30 کراس و دنا پلاس را اعلام کرد.

افزایش قیمت خودرو

علاوه بر این در 8 دی ماه هم این شرکت خودروساز در ادامه تغییرات قیمت انواع محصولات خود قیمت‌ های جدید دنا و سوزوکی را اعلام کرد. شرکت سایپا هم در 6 دی ماه امسال قیمت جدید 4 خودروی سراتو 1600 آپشنال، سراتو 2000 آپشنال، چانگان و پراید 151SE را منتشر کرد.

البته شرکت های خودروسازی خصوصی نیز از این قافله عقب نمانده و آن ها نیز محصولات خود را گران کرده اند. افزایش قیمت این خودروها توسط شرکت‌ های خودروسازی در حالی انجام شده که سازمان حمایت با ارسال نامه ‌ای به آنها اخطار داده است.
جالب است که بسیاری از خودروسازان که به بهانه نبود قطعه از تحویل خودروهای پیش فروش شده به مشتریان خود سرباز می زدند این روزها با افزایش قیمت خودرو ها، طرح های فروشی با تحویل فوری ارائه می دهند.
براساس نامه اخطاری سازمان حمایت به شرکت‌ های خودروساز هنوز قیمت‌ های این دو شرکت با ضابطه های قیمت گذاری سازمان حمایت تطبیق داده نشده و بر همین اساس نباید اجرایی شود و عملا افزایش قیمت خودرو ها قانونی نیست.

از طرف دیگر خبر می رسد که با توجه ‌به اصرار خودروسازان و قطعه‌ سازان در ماه ‌های گذشته، بارها خبر "افزایش قیمت خودرو ظرف روزهای آینده" منتشر شده است، با این حال هنوز نشانی از اجرای آن دیده نمی‌ شود. این بار اما خبر کمی جزئی و دقیق ‌تر است.
مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولید‌کنندگان از اعلام سیاست‌ های وزارت صنعت در مورد قیمت خودرو های مشمول قیمت گذاری و سایر خودروها در ۵ شنبه این هفته ۱۳ دی ماه خبر داد.
تاکید بر لزوم افزایش قیمت خودرو به ‌عنوان راهکاری کلیدی برای نجات صنعت خودرو موضوعی است که فعالان این صنعت به آن اشاره دارند.قیمت خودرو

عباس تابش با اشاره به اینکه کلیه سیاست‌ های وزارت صنعت در مورد قیمت خودرو های مشمول قیمت گذاری به زودی اعلام خواهد شد، اظهارداشت: در این سیاست گذاری توجه جدی به حقوق مصرف کنندگان شده است.
مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولید‌کنندگان در خصوص وضعیت تحویل خودروهای هاوال H2 به مشتریان نیز گفت: تعهدات شرکت در مورد این خودرو 2300 دستگاه است اما موجودی شرکت فقط 400 دستگاه بوده و امکان تولید هم نیست.
او ادامه داد: در سیاست ‌گذاری جدید برای مشتریان هاوال که هنوز خودرو‌های خود را تحویل نگرفته تناسبی ایجاد کرده ایم تا حقوق آنها تأمین و رضایت آنها بدست آید.

این موارد در شرایطی مطرح می شود که خودروسازان از اساس با اعمال نظر سازمان حمایت یا شورای رقابت در خصوص قیمت تمام شده خودروهای خود موافق نیستند و طی ماه های اخیر بارها به آزادسازی قیمت خودروهای تولیدی تا حاشیه بازار تاکید کرده اند. حتی کار به جایی رسیده که سخنگویان خودروسازان از ورشکستگی کامل صنعت خودرو در صورت قیمت گذاری توسط شورای رقابت خبر دادند، اما حالا به نظر می رسد که در نهایت تلاش خودروسازان به جایی نرسیده و سازمان حمایت به جای شورای رقابت در تعیین قیمت خودروهای تولیدی تا محدوده 60 میلیون تومان اعمال نظر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • mohammad2000a
    mohammad2000a | ۱۴ دی ۱۳۹۷

    دو تا شرکت ایران فرغون و سایپا (مطمئن در کشتار) هر دو دولتی سازمان حمایت دولتی پول اب و برق و گاز و کارگر یک دهم خارج بعد میگن خودروی ملی ...باور کنید اگه مدیرای کره شمالی با اون همه تحریم توی کشور ما بودن وضع ما هزار برابر بهتر از این بود ...

  • mehrdad40
    mehrdad40 | ۱۳ دی ۱۳۹۷

    چرا با روح و روان مردم بازی میکنند؟؟چرا باید صدور دعوتنامه را اینقدر کش بدن بعد بیان بگن این قیمت باید بدید؟
    کجای شرع و قانون میگه وقتی قرار به صدور دعوتنامه هفته چهارم آبان بوده و ثبت نام ما با مهر تو یک روز و یه بخشنامه بوده الان دوماهه دعوتنامه ندادن به ما ولی به مهر با همون قیمت قبل دعوتنامه دادن
    این انصافه ؟سایپا مطمئن باشه نمیزاریم این قیمت به حواله های تاریخ گذشته اش اعمال بشه..شده هر روز جلو تمام مراجع قانونی تجمع میکنیم ولی حقمون میگیریم
    خودرو ساز میخواد گرون کنه؟بیاد شفاف بگه از این به بعد این قیمت میدیم ..ملت بدونن چنده بیان بخرن یا نخرن...مگه قانون عطف به ماسبق میشه؟
    تو آبان و آذر قیمت رسمی خود سایپا بدون افزایش بوده ...دعوتنامه باید آبان میداده ...تو متن حواله نوشته صدور دعوتنامه هفته چهارم آبان و نوشته قیمت در زمان صدور تحویل دعوتنامه
    الان بیاد به جای 75 میلیون 127 بگیره؟؟
    زمان ثبت نام تو تیر ماه این ماشین بیرون 86 تومن بود..شش ماه صبر کردیم و پولمون خوابیده بیاد بهمون بده 127 میلیون!!!!!!
    اگه به قیمت دلار هست که اون موقع دلار 4200 تومن بود...الان یازده هزار تومن..
    پول منم به دلار حساب کنه..چرا جنس اون به دلار الان پول من به ریال اون موقع؟

  • mohammad2000a
    mohammad2000a | ۱۳ دی ۱۳۹۷

    نویسنده محترم یک تماس بگیرید با نمایندگی ایران خودرو میگن هنوز دعوتنامه مرداد صادر نشده .به 096440 تماس بگیری میگن تا مهر یک روز دیگه با 096440 تماس بگیری میگن هنوز تیر رو ندادیم دعوتنامه شو حضوری میری کارخونه میگن ماشین داریم ولی تا اعلام قیمت جدید دعوتنامه نمیفرستیم .سازمان حمایت هم که میگه این هفته این روز وهفته دیگه و...خلاصه خر تو خریه...

  • mfmy
    mfmy | ۱۳ دی ۱۳۹۷

    بر فرض قیمت اعلام کنن امروز...پایینتر از بازار...مگه این دوتا شرکت ک خودشون رو خدا میدونن زیر بار قیمتا میرن؟؟ اگه راست میگن ماشین بدن بیرون...تا الانم اگه احتکار نمیکردن اینقد قیمتا بالا نمیرفت...اینکه قطعه نداریم همش کشکه... فقط میخوان گرونتر بشه...چطوره ماشین ندارن تحویل ۱۵روزه میفروشن بعد طرف سال ۹۶ ثبت نام کرده هنو ماشین ندادنش... مضحکه واقعا...
    اینم میشه مث
    دلار جهانگیری
    مرغ جهانگیری
    طلا و سکه جهانگیری
    که فقط برا آقازاده ها و خواص هست و ب من و تو نمیرسه...ببین کی گفتم

  • mfmy
    mfmy | ۱۳ دی ۱۳۹۷

    بیچاره بعضی از ما ک باید چوب سادگی و کبک صفتی یه عده دیگه رو بخوریم... واقعا چقد ساده هستین...فقط برید ببینید اعضای سازمان حمایت و رقابت منسوخ شده کیا هستن...بعد دلخوش کنید ب حمایتشون...حداقل ۳نفر از اعضاشون عضو هیئت مدیره ایرانخودرو و سایپا هستن...چ توقعی دارید از اینا... والا شما نخر قیمتا میاد پایین...وقتی مث قوم مغول هجوم بیاری معلومه بازیچه ادبیاتشون میشی...۱۳میلیون پراید رو گرون کردن...۴تومن اومد پایین....بعضیا چرا اصرار دارن رونفهمیدنشون پافشاری کنن؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی