ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلویزیون های MicroLED سامسونگ
تکنولوژی

تلویزیون های ۷۵ اینچی MicroLED سامسونگ رونمایی شدند

سال گذشته سامسونگ در جریان نمایشگاه CES از یک تلویزیون عظیم الجثه MicroLED به نام The Wall رونمایی کرد و حالا این شرکت بار دیگر به لاس وگاس آمده و از تلویزیون های ۷۵ اینچی MicroLED ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۱۵

سال گذشته سامسونگ در جریان نمایشگاه CES از یک تلویزیون عظیم الجثه MicroLED به نام The Wall رونمایی کرد و حالا این شرکت بار دیگر به لاس وگاس آمده و از تلویزیون های ۷۵ اینچی MicroLED خود با رزلوشن 4K رونمایی کرده است.

دستگاه فوق که در واقع از تجمیع کاشی های میکرو ال ای دی نورتاب ساخته شده حاوی میلیون ها چیپ LED میکروسکوپی در رنگ های قرمز، سبز و آبیست که نورهای زنده ای را روی نمایشگر ایجاد می کنند. بنابرین هیچگونه نور پس زمینه ای در این تلویزیون ها مورد نیاز نیست و در نتیجه تلویزیون هایی که با این فناوری ساخته می شوند قطر بسیار اندکی دارند.

تلویزیون های MicroLED سامسونگ

اما اصلی ترین جاذبه تلویزیون های میکرو ال ای دی کیفیت تصویر بالایشان است که می توانند حتی انواع اولد را کنار بزنند و مشکلات ترکیبات اورگانیک موجود در آنها را ندارند. به لحاظ نظری میکرو ال ای دی باید قادر باشد که رنگ های مشکی بی نظیری را ایجاد کند (صرفا به این خاطر که تک تک LEDهای میکروسکوپی آن قابلیت خاموش شدن را دارند) و همزمان بهترین روشنایی تصویر را فراهم نماید و پالت رنگ HDR کاملی را ارائه نماید. همچنین مشکل سوختگی موقت تصاویر هم در این نمایشگرها وجود ندارد و می توان امیدوار بود که چرخه عمر طولانی تری نسبت به پنل های اولد داشته باشند چراکه به مرور زمان از کیفیت آنها کاسته نمی شود.

ماهیت ماژولار نمایشگرها MicroLED سامسونگ (در صورتی که به دستگاه نزدیک شوید می توانید مرز میان کاشی ها را ببینید) به شما امکان می دهند که تلویزیونی با ابعاد و نسبت تصویر دلخواه داشته باشید. گفتنی است طبق اعلام سامسونگ دست کم دو تا سه سال دیگر نسخه تجاری این تلویزیون ها به بازار می اید هرچند که کره ای ها تلاششان را خواهند کرد تا این بازه را کوتاه تر نمایند.

سامسونگ البته هنوز حرفی در مورد جزئیات عرضه و قیمت این محصول به میان نیاورده اما روشن است که با قیمت پایینی روبرو نمی شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی