ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عملکرد نا امید کننده خودروهای ارزان داخلی در آزمون معاینه فنی

همانطور که از اسمش پیداست، معاینه فنی، تست و آزمایشی برای تشخیص سلامت و میزان سلامت خودرو است. چند سالی است که پلیس راهنمایی رانندگی داشتن برگه معاینه فنی خودرو را برای رانندگان و همراه ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

همانطور که از اسمش پیداست، معاینه فنی، تست و آزمایشی برای تشخیص سلامت و میزان سلامت خودرو است. چند سالی است که پلیس راهنمایی رانندگی داشتن برگه معاینه فنی خودرو را برای رانندگان و همراه داشتن آن را الزامی کرده است.
در معاینه فنی خودرو علاوه بر وضعیت ظاهری و شیشه ‌های خودرو، آزمون های آلاینده ها، چراغ های جلو، سنجش هم راستایی چرخ ها، کارایی کمک فنرها، کارایی سیستم ترمز، سنجش وضعیت اتصالات فرمان و جلوبندی و بازدید زیربندی انجام می شود.
سعید قیصر، با تاکید بر اتصال حدود 150 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین به سیمفا در کشور گفت: به این ترتیب سازمان راهداری به سیمفا متصل شده است اما نظارت بر عملکرد این مراکز بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

معاینه فنی

وی افزود: برای صدور گواهی معاینه فنی خودروهای سنگین ابتدا اطلاعات این خودروها در سیمفا ثبت می شود و پس از اخذ کد تأیید سیمفا، گواهی معاینه فنی صادر می‌ شود.
قیصر ادامه داد: درصدد هستیم که دیتای ارسالی از دستگاه ‌های تست مراکز معاینه فنی به سیمفا را به صورت رمزگذاری شده انجام دهیم تا احتمال تخلف تا حد امکان کاهش پیدا کند. با این شیوه امکان دستکاری فایل ‌های حاصل از تست خودروها کاهش می‌ یابد و تلاش خواهیم کرد این کار ظرف دو هفته آینده انجام شود.
مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سراسر کشور درباره آمار خودروهایی که بیشترین مردودی را در تست معاینه خودروهای سبک داشته‌ اند، گفت: پیکان بیشترین مردودی و پس از آن نیسان و پراید بیشترین مردودی‌ ها را داشته ‌اند.
علت 30 درصد از تصادف‌ ها،‌ نقص فنی خودرو بوده است و بیش از 80 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali M
    Ali M | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    خدایی (خودروهای ارزان؟) نه خدایی؟

مطالب پیشنهادی