ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برترین های CES
تکنولوژی

برترین و عجیب ترین محصولات CES 2019

نمایشگاه CES در لاس وگاس فرصتی برای شرکت های حوزه تکنولوژی فراهم می کند تا از جدیدترین دستاورهای خود در زمینه اوازم الکترونیک مصرفی رونمایی کنند. CES امسال از 18 تا 21 دی ماه برگزار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ دی ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

نمایشگاه CES در لاس وگاس فرصتی برای شرکت های حوزه تکنولوژی فراهم می کند تا از جدیدترین دستاورهای خود در زمینه اوازم الکترونیک مصرفی رونمایی کنند. CES امسال از 18 تا 21 دی ماه برگزار شد و میزبان محصولات متعددی بود که برخی از آنها خلاقانه یا عجیب بودند و برخی دیگر تنها به روز رسانی های ساده ای از محصولات قبلی محسوب می شدند.

در این مطلب قصد داریم به برترین ها و عجیب ترین های هر حوزه از محصولات معرفی شده در این رویداد بپردازیم.

برترین گوشی های هوشمند

فلکس پای، اولین گوشی با نمایشگر تاشو

برترین های CES

شرکت Royole از هفته ها قبل، از گوشی خاص خود با نمایشگر تاشو رونمایی کرده بود اما در CES 2019 محصول خود را به عموم نمایش داد. با این که به نظر می رسد این موبایل آغازگر نسل جدیدی از گوشی های هوشمند باشد اما ایرادات متعددی هم در طراحی آن به چشم می خورد.

فلکس پای رابط کاربری چندان مناسبی ندارد، مکانیزمی برای قفل شدن صفحه در حالت تاشدن برای آن در نظر گرفته نشده و دوربین هم چندان با کیفیت نیست. اما شاید این تازه شروعی برای نسل جدیدی از گوشی های هوشمند باشد.

ترکیب لپتاپ و PDA در گوشی Cosmo Communicator

برترین های CES

شاید تصور کنید دوران گوشی های تاشو با کیبوردهای بزرگ سال ها پیش به سر آمده بود اما سازنده Cosmo Communicator عقیده دیگری دارد. این گوشی به کیبوردی بزرگ مجهز شده و نمایشگر اصلی آن در بخش داخلی تعبیه شده است.

در قاب بیرونی هم یک نمایشگر 2 اینچی به چشم می خورد که تنها می توانید موارد ساده ای از جمله اعلان ها را در آن مشاهده کنید یا بدون باز کردن گوشی به تماس ها پاسخ دهید.

با این که ممکن است ایده سازنده برای بسیاری از کاربران جذاب باشد اما مدل فعلی مشکلاتی هم دارد؛ ضخامت گوشی زیاد است و وزن بالای آن کاربران را آزار خواهد داد.

گوشی ماژولار S90 از Doogee

برترین های CES

تقریباً می توان تمامی گوشی های ماژولار اندرویدی از جمله پروژه آرا گوگل و ال جی G5 را شکست خورده در نظر گرفت. اما ظاهراً شرکت Doogee همچنان به این طراحی امیدوار است و می خواهد ورق را به نفع خود برگرداند.

اس 90 یک گوشی مقاوم است که به می تواند با اتصال ماژول های متعدد به واکی تاکی (بیسیم)، کنسول گیم دستی یا یک تلفن هوشمند بهره‌مند از باتری غول آسا بدل شود. علاوه بر این ماژول هایی برای پخش بهتر موسیقی و یک دوربین بهتر در نظر گرفته شده است.

برترین های حوزه صوتی و تصویری

تلویزیون رول شونده سری R ال جی

برترین های CES

این تلویزیون از سری محصولات گران قیمت سیگنچر ال جی است و با فشردن یک کلید، داخل بخشی که در پایین آن قرار دارد رول شده و قرار می گیرد. در همین بخش پایینی سیستم بلندگوی 100 واتی تعبیه شده که صدای فراگیر مجازی را شبیه سازی می کند.

اما اگر نگرانی از بابت خراب شدن نمایشگر به واسطه رول شدن آن دارید، ال جی خیالتان را راحت کرده. به گفته این شرکت، تا 50 هزار بار رول شدن هم مشکلی برای پنل تلویزیون پیش نمی آورد. هنوز قیمت این محصول اعلام نشده اما از نیمه دوم 2019 عرضه می شود.

تلویزیون میکرو LED سامسونگ با پنل 219 اینچی

برترین های CES

این تلویزیون علاوه بر ابعاد بسیار بزرگ مزیت های دیگری را هم با خود به همراه دارد. سامسونگ ادعا می کند که به لطف فناوری میکرو LED امکان تولید رنگ مشکلی کاملاً واقعی فراهم می شود. این تلویزیون با اتصال چندین پنل کوچکتر به یکدیگر تولید شده و البته بر خلاف مدل های مشابه قبلی مرز پنل ها با چشم و از فاصله دور قابل مشاهده نیست.تلویزیون یکرو LED جدید سامسونگ رزولوشن 4K را ارائه می دهد.

تلویزیون های 8K سونی، ال جی و سامسونگ

تلویزیون هایی با کیفیت 8K از دیگر محصولاتی بودند که در CES 2019 توجه ها را به خود جلب کرده بودند. ال جی تلویزیون 88 اینچی 8K با فناوری صدای داخلی را معرفی کرد و سامسونگ هم خبر از رونمایی از تلویزیون 98 اینچی 8K داد که به پنل QLED مجهز شده بود.

سونی هم مدل Z9G 8K  را در دو اندازه 85 و 98 اینچی را معرفی کرد و وعده داد که این تلویزیون ها به لطف الگوریتم هوشمند شناسایی و تحلیل اشیاء در تصویر، جزئیات دقیق و کنتراست فوق العاده ای را نمایش دهند.

برترین های سخت افزار

لپتاپ Area-51m از Alienware، قدرتمندترین لپتاپ گیمینگ جهان

برترین های CES

در CES 2019 عضو جدید به برند Alienware که اکنون تحت مالکیت شرکت دل قرار دارد، اضافه شد. دل این محصول را «قدرتمندترین لپتاپ گیمینگ جهان» می خواند و خبر از 7 سال کار مهندسی و طراحی برای تولید آن داده است.

پردازنده شامل مدل هایی از جمله Core i9-9900HK اینتل است و برخی مدل ها به 64 گیگابایت رم DDR4 مجهز شده اند. کارت گرافیک در بالاترین مدل GeForce RTX 2080 از انویدیا است و نمایشگر از فناوری G-Sync و نرخ رفرش 144 هرتز پشتیبانی می کند.

شرکت های دیگری از جمله ایسوس، اچ پی، ایسر، سامسونگ، لنوو و ام اس آی هم از لپتاپ های گیمینگ جدید خود رونمایی کردند. لپتاپ های غیر گیمینگ متعددی از جمله دل XPS 13، (هر چند با تغییرات اندک) هم از مواردی بودند که در CES 2019 درخشان ظاهر شدند.

عرضه اولین کارت حافظه SD یک ترابایتی توسط لکسار

برترین های CES

لکسار با این کارت حافظه عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای را هدف گرفته و نوید سرعت خواندن تا 95 مگابایت در ثانیه و نوشتن تا 70 مگابایت در ثانیه را می دهد. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول هم 499 دلار است.

فلش درایو 4 ترابایتی سن دیسک

برترین های CES

سن دیسک سال قبل با فلش درایو یک ترابایتی به CES آمده بود. امسال اما محصولی 4 ترابایتی را با خود آورد که بر خلاف محصول سال قبل ظاهر چندان معمولی ندارد و بیشتر شبیه به یک نمونه اولیه به نظر می رسد. باید انتظار برچسب قیمت بالایی را برای این محصول داشت چرا که نمونه های 2 ترابایتی مشابه در حدود 1200 دلار آب می خورند.

پردازنده های Ice Lake و مدل های جدید نسل نهم پردازنده های سری Core اینتل

برترین های CES

اینتل در رویداد CES امسال از پردازنده های Ice Lake بر پایه معماری جدید Sunny Cove پرده برداشت که بر اساس لیتوگرافی 10 نانومتری تولید می شوند. این پردازنده ها قرار است تا انتهای سال 2019 در لپتاپ ها تعبیه شوند.

علاوه بر این پردازنده های جدیدی از سری Core این بار بدون پردازشگر گرافیکی معرفی شدند.

پردازنده های نسل سوم رایزن AMD

برترین های CES

AMD از پردازنده های جدید سری رایزن 3 رونمایی کرد که به نظر می رسد در بالاترین مدل ها Core i9-9900K اینتل را هدف گرفته است. AMD با نسل سوم رایزن، به دنبال عرضه نخستین پردازنده ها با پشتیبانی از PCIe 4.0 است.

کارت گرافیک های جدید انویدیا و AMD

برترین های CES

انویدیا چندی قبل از کارت های گرافیک سری RTX با مدل های 2080، 2080Ti و 2070 رونمایی کرده بود اما در رویداد CES رونمایی از مدل پایین تر  RTX 2060 را با نمایش خیره‌کننده‌ای از بازی Battlefield V آغاز کرد و خبر از قدرت بیشتر آن در مقایسه با 1070Ti داد.

AMD هم در این رویداد با دست پر وارد شد. کارت گرافیک های سری رادئون 7 با پشتیبانی تا 16 گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع HBM2 معرفی شدند. AMD برای اثبات قدرت این پردازشگر گرافیکی  بازی Devil may Cry را روی تنظیمات الترا، با کیفیت 4K و نرخ بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کرد.

بهترین ربات

ربات Ubtech با حرکات انسان نما

برترین های CES

در رویداد امسال ربات های متعددی از جمله ربات های سامسونگ معرفی شدند اما ستاره این رویداد را باید ربات ساخت شرکت چینی Ubtech دانست.

این ربات با قدی 1.5 متری و وزنی 77 کیلوگرمی حرکاتی نرم و بسیار مشابه با انسان ها دارد، می تواند با وارد شدن ضربه از اطراف همچنان تعادل خود را حفظ کند و حتی پیانو البته هر چند ساده بنوازد.

بهترین پوشیدنی

ماتریکس پاورواچ 2؛ ساعت هوشمند بی نیاز از شارژ

برترین های CES

این ساعت می خواهد پاسخی باشد به پاشنه آشیل دیگر رقبا: نیاز به شارژ مداوم. ماتریکس پاور واچ 2  نمایشگر رنگی 1.2 اینچی دارد و انرژی خود را از طریق گرمای بدن و نور خورشید تأمین می کند.

خوشبختانه سازنده، GPS، یکی از پر مصرف ترین بخش های ساعت های هوشمند را هم حذف نکرده و این ساعت همچنین به قابلیت پایش فعالیت های ورزشی مجهز است.

عجیب ترین های CES 2019

توالت های هوشمند برای انسان ها و حیوانات

برترین های CES

انتظار راه یافتن تکنولوژی های هوشمند به همه جای خانه را داشتیم به جز توالت! صحبت از توالت هایی است که قابلیت اتصال به اینترنت دارند و حتی به دستیارهای صوتی مجهز شده اند. اگر قرار باشد حریم شخصی با دستیارهای صوتی نقض شود قطعا مجهز شدن توالت ها به این فناوری چندان خوشانید نخواهد بود.

Numi 2 توالتی است که به دستیار صوتی آمازون، اسپیکر و نورپردازی داخلی مجهز شده است. Inubox اما نه برای انسان ها بلکه برای سگ ها طراحی شده و می تواند به صورت خودکار سطح را برای استفاده بعدی تمیز کند. LevvieBot هم برای گربه ها تولید شده و با استفاده از اپلیکیشن ویژه می توانید آخرین استفاده از آن را متوجه شوید.

ربات نانوا

برترین های CES

Bread Bot رباتی است که مراحل مختلف پخت نان از جمله تهیه خمیر و ورز دادن آن، تخمیر و در نهایت پخت را به صورت کامل انجام می دهد. این ربات می تواند در سوپرمارکت ها و فروشگاه های نه چندان بزرگ استفاده شود. قیمت فروش این دستگاه هنوز مشخص نیست اما اجاره 5 ساله هزینه ای 100 هزار دلاری روی دست فروشگاه ها می گذارد.

لباس تا کُن FoldiMate

برترین های CES

این دستگاه برای سومین سال در رویداد CES حضور داشت اما امسال برای اولین بار یک نمونه عملیاتی آن به نمایش درآمد. Foldimate در کمتر از 5 دقیقه 25 لباس را تا می کند اما مخزنی که لباس های تا شده را نگه داری می کند تنها بین 10 تا 15 لباس ظرفیت دارد.

لباس تاکن پیشرفته البته محدودیت هایی هم دارد؛ توانایی تا کردن لباس های کودکان و حوله های بزرگ برای آن در نظر گرفته نشده و ابعاد بسیار بزرگ و قیمت 1000 دلاری اش احتمالاً بسیاری از خریداران را منصرف خواهد کرد.

ظرف غذای هوشمند حیوانات با سیستم تشخیص چهره

برترین های CES

اگر چند سگ یا گربه داشته باشید حتما از بین آنها با قلدرهایی سر و کله زده اید که غذای بقیه را هم می خورند. شرکت ایتالیایی ولتا قصد دارد با ظرف هوشمند Mookkie این مشکل را حل کند.

ظرف به یک دوربین برای تشخیص چهره حیوانات مجهز شده که درب را تنها برای حیوانِ از قبل مشخص شده باز می کند. اگر حیوان دیگری که چهره اش تعریف نشده به ظرف نزدیک شود، درب همچنان بسته مانده و غذاها محفوظ می مانند. به این ترتیب می توانید عدالت را بین گربه ها یا سگ ها برقرار کنید.

مسواک عجیب FasTeesH

برترین های CES

اگر حوصله مسواک زدن ندارید محصول شرکت فرانسوی FasTeesH می تواند به کارتان بیاید. کافی است 5 ثانیه آن را روی دندان های بالایی و 5 ثانیه روی دندان های پایینی قرار دهید تا با لرزش خاص خود دندان هایتان را تمیز کند.

سازنده ادعا می کند مسواک قادر به تمیز کردن بخش هایی از دهان شما است که مسواک های عادی از پس آن بر نمی آیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • A.H.S
    A.H.S | ۲۲ دی ۱۳۹۷

    فقط تشخیص چهره حیوانات?

  • Tiesto
    Tiesto | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    ابجو ساز الجی رو یادت رفت بزاری هااا.دستگاهشم نکنه حرام است?

    • فـرزاد
      فـرزاد | ۲۲ دی ۱۳۹۷

      100 درصد بهترین دستگاه ساخت بشر -))

  • morteza asadi
    morteza asadi | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    فوق العادن همشون ?

مطالب پیشنهادی