ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال بازداشت و بازجویی از کاربران چینی توییتر

دولت چین به سانسور اینترنت و ایجاد محدودیت برای کاربران فضای مجازی معروف است و تا به حال قوانین زیادی در این زمینه وضع کرده است. حال گزارش شده که شرایط برای کاربران چینی وخیم ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

دولت چین به سانسور اینترنت و ایجاد محدودیت برای کاربران فضای مجازی معروف است و تا به حال قوانین زیادی در این زمینه وضع کرده است. حال گزارش شده که شرایط برای کاربران چینی وخیم تر شده است چرا که دولت چین به دنبال افرادی است که پست‌های خالصی در توییتر منتشر شده‌اند و قصد جریمه‌ی آنها را دارد. بدین ترتیب کاربران چینی توییتر با پست مطالب خاصی در این شبکه اجتماعی، ممکن است بازداشت، بازجویی یا حداقل تهدید شوند.

همانطور که می‌دانید توییتر همانند گوگل، یوتیوب و فیسبوک جزو وبسایت‌های غربی است که توسط دولت چین فیلتر شده است. کاربران چینی مجبورند برای استفاده از این وبسایت‌ها، سراغ نرم افزار‌های فیلترشکن بروند. به همین دلیل برخی کارشناسان غربی، فیلترینگ چین را با دیوار بزرگ این کشور مقایسه می‌کنند و آن را Great Firewall می‌خوانند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، مسئولین دولتی به دنبال کاربران توییتری است که پیغام‌های انتقادی زیادی درباره‌ی دولت چین منتشر کرده‌اند. این نشریه با ۹ نفر از کاربران چینی توییتر صحبت کرده و متوجه شده که پلیس این کشور ۴ ساعت آنها را بازجویی کرده و حتی یکی از آنها که Huang Chengcheng نام دارد، ۸ ساعت تمام به صندلی زنجیر بوده است.

پس از این اتفاق نیز او مجبور شده برای رهایی از اسارتش، تعهدنامه‌ای برای استفاده نکردن از توییتر امضا کرده و پروفایل خود را در این شبکه اجتماعی پاک کند. تایمز مدعی شده که مامورین پلیس حتی محتوای پست‌های کاربران را پرینت کردند و با قرار دادن آنها جلوی کاربران، توصیه کرده‌اند که سریعاً پیغامی خاص یا حتی حساب کاربری خود را پاک نمایند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، Pan Xidian که کاریکاتوری در پروفایلش منتشر کرده، به مدت ۲۰ ساعت بازجویی شده و پس از آزادی هم دوباره بازداشت شده است. این در حالی است که تنها ۰.۴ درصد از کاربران اینترنتی چین سراغ توییتر می‌روند و دولت هنوز هم نگران ۳.۲ میلیون کاربر چینی است که در توییتر چه مطالبی پست می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ دی ۱۳۹۷

    اینها دست و پا زدن های یک حکومت دیکتاتور و در حال سقوطه.
    خوشبختانه ترامپ اومده تا تیر خلاص رو به این حباب بزنه

مطالب پیشنهادی