ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کفش‌های هوشمند جدید نایکی تنها ۳۵۰ دلار قیمت دارند

بیست سال پیش در قسمت دوم فیلم بازگشت به آینده (Back to the Future Part II) قهرمان داستان با سفر به آینده در سال ۲۰۱۵ خیالی، کفش‌های نایکی نقره‌ای رنگی را می‌پوشید که بند آنها ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

بیست سال پیش در قسمت دوم فیلم بازگشت به آینده (Back to the Future Part II) قهرمان داستان با سفر به آینده در سال ۲۰۱۵ خیالی، کفش‌های نایکی نقره‌ای رنگی را می‌پوشید که بند آنها به صورت خودکار بسته می‌شد. هفته‌ی آینده کمپانی نایکی قرار است از کفش‌های self-lacing جدید رونمایی کند اما هنوز هیچ عکسی از این محصول جدید منتشر نشده تا کاربران را تشنه نگهدارند.

به ادعای نایکی کفش های جدید شباهتی به 2015 Nike Mag (تصویر بالا) نخواهند داشت.

البته چند سالی است که کفش‌های این چنینی تولید شده‌اند اما ورزشکاران حرفه‌ای نمی‌توانند از آنها استفاده کنند و قیمت بالایی دارند. دو سال پیش از کفش HyperAdapt رونمایی کرد که ۷۲۰ دلار قیمت داشت و کفشی با ساق‌های کوتاه بود. سال ۲۰۱۵ نیز چنین مدل کفشی با نام  2015 Nike Mag برای استفاده‌ی روزانه معرفی شده بود.

حال مدل جدید نه تنها قرار است سبک‌تر باشد و قیمتی در حدود ۳۵۰ دلار داشته باشد، بلکه قابلیت‌های ویژه‌ای برایش درنظر گرفته شده تا ورزشکاران حرفه‌ای هم دیگر نگران بستن بند‌هایشان نباشند.

همچنین نایکی ویدیو‌یی منتشر کرده که در آن بازیکنان بسکتبال معروف لیگ NBA با تلفن‌ هوشمندشان می‌توانند کفش‌های جدید این شرکت را کنترل کرده و حالت‌های مختلفی برای بستن بند کفششان انتخاب کنند.

این در حالی است که پیشتر در این مدل کفش‌ها تنها یک کلید فیزیکی وجود داشت و قابلیت اتصال بی سیم برایشان در نظر گرفته نشده بود. با این حال فردا قرار است کفش‌های جدید نایکی معرفی شوند و به گفته‌ سازندگانش:

«بازی [بسکتبال] دیگر شبیه به قبل نخواهد بود.»

جالب اینجاست که در این ویدیو، کفش‌های جدید شطرنجی شده‌اند تا طرحشان لو نرود اما کفش Jordan XXXIII که شهریور ماه معرفی شده بود، تقریباً مشخص کرده سیستم بند بستن خودکار جدید کفش‌ها چه عملکردی خواهد داشت.

به گفته‌ی سازندگان این کفش ورزشی، حضور HyperAdapt در ورزش بستکبال می‌تواند قدم تازه‌ای برای کفش‌های این چنینی باشد و پس از آن نیز با ارزانتر شدن این تکنولوژی کم کم به ویژگی ثابت محصولات این برند بدل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی