ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن‌های اندرویدی
نرم افزار و اپلیکیشن

آشنایی با ۷ ویجت برتر هواشناسی در اندروید

یکی از بهترین ویژگی‌های سیستم عامل اندروید، امکان استفاده از ویجت‌هاست. این ابزار‌ کاربردی در واقع ویترینی از امکانات اپلیکیشن‌ها هستند که می‌توانید بدون اجرا کردن اپ اصلی، از کاربردشان بهره‌مند شوید. از بین تمام ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

یکی از بهترین ویژگی‌های سیستم عامل اندروید، امکان استفاده از ویجت‌هاست. این ابزار‌ کاربردی در واقع ویترینی از امکانات اپلیکیشن‌ها هستند که می‌توانید بدون اجرا کردن اپ اصلی، از کاربردشان بهره‌مند شوید.

از بین تمام ویجت‌ها یا به فارسی ابزارک‌های موجود، احتمالا پر کاربردترین‌ آن‌ها ویجت‌های مربوط به اپلیکیشن‌های هواشناسی هستند. با استفاده از این ویجت‌ها می‌توانید با نگاهی سریع از شرایط کنونی آب و هوا با خبر شوید. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۷ ویجت برتر اپلیکیشن‌های هواشناسی بپردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

۱. Weather Wiz

انتخاب اول ما اپلیکیشنی ایرانیست که علاوه بر دقت بالا در ارائه‌ی اخبار هواشناسی، از ویجت‌های مناسب و شکیلی برخوردار است.

اپلیکیشن Weather Wiz ویجت@های متنوعی دارد که می‌توانید از بین آن‌ها، موردی که بهتر در صفحه‌ی گوشی‌تان جای می‌گیرد را انتخاب کنید. از طرفی هنگام انتخاب آن‌ها می‌توانید رنگ و میزان شفافیت ویجت را هم مشخص کنید. به طور کلی اپلیکیشن Weather Wiz نه فقط به این خاطر که تولید توسعه‌دهندگان داخلی محسوب می‌شود، بلکه به این خاطر که کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌کند انتخاب اول این مقاله لقب گرفته است.

برای دسترسی به اطلاعات کامل آب و هوایی می‌توانید با زدن روی ویجت انتخاب شده از اپلیکیشن Weather Wiz، اپلیکیشن را باز کرده و به مطالعه‌ی جزئیات و پیش‌بینی‌های انجام شده در زمینه‌ی آب و هوایی بپردازید.

Weather Wiz: Accurate Weather Forecast & Widgets

Weather Wiz: Accurate Weather Forecast & Widgets

سازنده: 6thSolution قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 15 مگابایت زبان:

۲. 1Weather

انتخاب بعدی ما 1Weather خواهد بود. این اپلیکیشن دارای ده‌ها ویجت متنوع است که در اندازه‌های مختلفی ارائه شده‌اند. این ویجت‌ها هر کدام از لحاظ شکل و ظاهر با دیگری تفاوت‌هایی دارند.

بیشتر این ویجت‌ها از لحاظ اندازه در سایز‌های یک در یک و ۵ در ۳ ارائه شده‌اند. البته می‌توانید از ویجت‌های کوچکتر در صفحه‌هایی استفاده کنید که جای کمتری دارند و یا از یک ویجت که جزئیات بیشتری از هواشناسی را ارائه می‌دهد بهره‌مند شوید و جای بیشتری را در اختیارش قرار دهید.

ویجت‌های 1Weather را هم می‌توانید از لحاظ ظاهری تغییر دهید. مثلا شفافیت آن را تنظیم کنید، یا حتی تا حدی به محو کردن تصویر پس زمینه‌ی ویجت‌ها نیز بپردازید. ابزارک‌های این اپلیکیشن آیتم‌هایی مثل وضعیت آب و هوایی، انتخاب میان مناطق مختلف، گزینه‌هایی برای به اشتراک‌گذاری وضع هوا و همچنین رادار‌های هواشناسی را نیز شامل می‌شوند.

 Editors' ChoiceEditors' Choice 1Weather:Widget Forecast Radar

Editors' ChoiceEditors' Choice 1Weather:Widget Forecast Radar

سازنده: OneLouder Apps قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف مگابایت زبان:

۳. Weather Live

اپلیکیشن WeatherLive هم یکی از نرم افزار‌های کاربردی در زمینه‌ی هواشناسی به شمار می‌رود که ویجت‌های بسیار مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به انتخاب ویجت‌های یک در یک بپردازید که تنها دما را نشان می‌دهند؛ اما گزینه‌های دیگری نیز پیش رو خواهید داشت. مثلا اگر بخواهید همه‌ی جزئیات آب و هوایی را مشاهده کنید، می‌توانید از ویجت بزرگ‌تری بهره‌مند شوید که همه‌ی اطلاعات مربوط به آب و هوا را گزارش می‌دهد.

امکان ایجاد تغییرات ظاهری مثل تغییر میزان شفافیت و ... نیز در این اپلیکیشن وجود دارد.

Weather Live

Weather Live

سازنده: Apalon Apps قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف مگابایت زبان:

۴. AccuWeather

یکی از بهترین نرم افزار‌ها در زمینه‌ی هواشناسی AccuWeather نام دارد. این موضوع نه تنها به خاطر دقت بالا بلکه به خاطر ویجت‌های مناسبی که ارائه می‌دهد اتفاق افتاده است.

اپلیکیشن AccuWeather با اینکه تنها دارای ۴ ویجت است، اما همه‌ی آن‌ها از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. ویجت‌های این اپ در اندازه‌ی های مختلف از یک در یک گرفته تا ۴ در ۲ ارائه شده‌اند. بعد از انتخاب گزینه‌ی مورد نظر، می‌توانید نسبت به تغییر تصویر پس زمینه‌ی آن نیز اقدام نمایید. برای باز کردن اپلیکیشن AccuWeather هم می‌توانید روی ویجت بزنید تا از همه‌ی جزئیات مربوط به آب و هوا باخبر شوید.

AccuWeather: Weather Forecast Updates & Radar Maps

AccuWeather: Weather Forecast Updates & Radar Maps

سازنده: AccuWeather قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف مگابایت زبان:

۵. Weather Underground

اپلیکیشن Weather Underground یکی از نرم افزار‌های معروف حوزه‌ی هواشناسی محسوب می‌شود که دارای ۷ ویجت مختلف است.

ویجت‌های اپلیکیشن یاد شده در سایز‌های مختلف از یک در یک گرفته تا ۴ در یک ارائه می‌شوند. با انتخاب یکی از ابزارک‌ها، می‌توانید نسبت به تغییر ظاهری آن نیز اقدام کنید. تغییر رنگ پس زمینه و رنگ مربوط به دما و شفافیت و همچنین میزان محو بودن ویجت‌ها قابل تنظیم است.

با زدن روی ویجت می‌توانید اپلیکیشن اصلی را باز نمایید و از اطلاعات کامل و با جزئیات دقیق Weather Underground از وضعیت آب و هوایی با خبر شوید. از مزیت‌های ویژه‌ی این اپلیکیشن پیش‌بینی هوشمند هواست که با توجه به فعالیت‌های شما انجام می‌پذیرد.

Weather Underground: Forecasts

Weather Underground: Forecasts

سازنده: Weather Underground قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 34 مگابایت زبان:

۶. Yahoo Weather

اگر از طرفداران یاهو باشید، احتمالا از ویجت‌های ارائه شده توسط اپلیکیشن هواشناسی این شرکت نیز لذت می‌برید.

این اپلیکیشن ۷ ویجت مختلف ارائه می‌کند که از یک در یک تا ۵ در ۲ متفاوت خواهند بود. ویجت‌های بزرگتر دارای جزئیات نسبتا بیشتری هستند، هرچند تفاوت چشمگیری در میزان اطلاعات قابل مشاهده نیست.

برخی از ویجت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا تصویر پس زمینه‌ی هرکدام از ویجت‌ها به صورت تصادفی از فلیکر انتخاب شود. بنابراین اگر به تصاویر پس زمینه علاقمند هستید می‌توانید با فعال کردن این گزینه، بیشتر لذت ببرید. با استفاده از ابزارک‌های Yahoo Weather می‌توانید ویجت‌های مختلف از مکان‌های مختلف را در صفحه‌ی اصلی گوشی اندرویدی خود داشته باشید.

مثل بیشتر اپلیکیشن‌های دیگر با زدن روی ویجت می‌توانید اپلیکیشن Yahoo Weather را باز کرده و اطلاعات کامل‌تری از آب و هوا به دست بیاورید.

Yahoo Weather

Yahoo Weather

سازنده: Yahoo قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف مگابایت زبان:

۷. Weather Channel

یکی از نرم افزار‌های پر طرفدار در زمینه‌ی هواشناسی، نرم افزار Weather Channel به شمار می‌رود. این اپلیکیشن هم دارای ویجت‌های مختلف است که اندازه‌شان از یک در یک تا ۵ در یک متفاوت است.

البته ویجت‌های ارائه شده توسط Weather Channel بسیار ساده هستند و صرفا به نمایش آب و هوا و دما اقدام می‌کنند و نمی‌توان از لحاظ ظاهری در آن‌ها تغییری ایجاد کرد. به طور کلی این ویجت‌ها بسیار ساده هستند اما اگر از طرفداران Weather Channel هستید می‌توانید از ابزارک‌های ساده و خوانای این اپلیکیشن بهره‌مند شوید.

برای باز کردن اپلیکیشن اصلی، می‌توانید به سادگی روی ویجت‌های درج شده در صفحه بزنید تا اطلاعات دقیق‌تری از آب و هوا کسب کنید.

The Weather Channel: Local Forecast & Weather Maps

The Weather Channel: Local Forecast & Weather Maps

سازنده: The Weather Channel قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • pooria_mania
    pooria_mania | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    بنظر من برنامه Weather سونی از نظر ظاهری خیلی بهتره..مخصوصا قابلیت کمرنگ شدن پس زمینه تو بک گراند گوشی و البته دقت بالایی که داره از سایت معتبر Accoweather

  • m.ahmadi
    m.ahmadi | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    به نظر من یکی از زیباترین ویجت ها ، مربوط به برنامه klara هست که پیش بینی هاش رو بصورت نمودار ارائه میده .
    https://play.google.com/store/apps/details?id=org.androworks.klara

  • mahdi
    mahdi | ۲۶ دی ۱۳۹۷

    مطمئن هستید که اولین اپ معرفی شده ماله ایرانه. چون گوگل پلی اجازه دسترسی نمیده میگه واسه کشور شما غیر فعاله.

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۲۷ دی ۱۳۹۷

      بله، قبلا معرفی کرده بودیم:

      https://dgto.ir/779

  • ilyma13
    ilyma13 | ۲۶ دی ۱۳۹۷

    اپلیکیشن ایرانی‌ رو به خاطر کشورمون اجازه دانلود نمیده:))

مطالب پیشنهادی