ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

یک نقص امنیتی در فورتنایت احتمالا اطلاعات میلیون‌ها کاربر را لو داده است [تماشا کنید]

کارشناسان یک ضعف امنیتی در سایت فورتنایت پیدا کرده بودند که به هکرها اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را داده بود. این روزها فورتنایت به یکی از شناخته شده‌ترین نام‌های صنعت ویدیو گیم تبدیل شده ...

Ojan Salemi
نوشته شده توسط Ojan Salemi | ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۰

کارشناسان یک ضعف امنیتی در سایت فورتنایت پیدا کرده بودند که به هکرها اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را داده بود.

این روزها فورتنایت به یکی از شناخته شده‌ترین نام‌های صنعت ویدیو گیم تبدیل شده و از این سو پیدا شدن ضعف امنیتی در آن می‌تواند عده بسیار زیادی را نگران کند.با استفاده از این ضعف که ظاهرا مربوط به کدهای عنوان قدیمی Unreal Tournament می‌شود، هکرها می‌توانند گفتگوی میان کاربران را شنود کرده و حتی با استفاده از آن‌ها، مقداری V-Bucks که واحد پولی بازی محسوب می‌شود را خریداری کنند.

لازم به ذکر است که این مشکل حتی به هکرها اجازه دسترسی به اطلاعات بانکی کاربران فورتنایت را هم می‌دهد. این مشکل در ماه نوامبر سال گذشته میلادی شناسایی شد و از آن زمان اپیک گیمز آن را برطرف کرده است. در ویدیو زیر چگونگی انجام این کار توسط هکرها را مشاهده می‌کنید:

کارشناسانی که متوجه حضور این ایراد شدند، پی بردند که هکرها می‌توانستند با استفاده از سیستم احراز هویت بازی هم بدون پسورد به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند. در صورتی که شما از اطلاعات حساب‌های کاربری فیسبوک، گوگل، پلی استیشن، نینتندو و ایکس باکس خود برای ساخت اکانت فورتنایت استفاده کرده باشید احتمال این که این موضوع برای شما هم رخ داده باشد وجود دارد.

این اولین بحران امنیتی در رابطه با فورتنایت نیست. پیش از این و قبل از عرضه نسخه اندروید بازی بسیار از هکرها با توسعه بدافزارهایی با اسم فورتنایت، گوشی‌های اندرویدی افراد ناآگاه را آلوده می‌کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی